Определение КАС оставленное в силе ВС-КУС о возврате прокуратуре ходатайства об определении территориальной подсудности суда в Киеве для рассмотрения дела по крымчанам


Считаете ли Вы решение законным и справедливым?  

1 голос

  1. 1. Считаете ли Вы решение законным?

    • Да
      1
    • Нет
      0
    • Затрудняюсь ответить
      0
  2. 2. Считаете ли Вы решение справедливым?

    • Да
      1
    • Нет
      0
    • Затрудняюсь ответить
      0


Recommended Posts

Державний герб України
 
КИЇВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ СУД

УХВАЛА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

29 січня 2019 року колегія суддів судової палати з розгляду кримінальних справ Київського апеляційного суду у складі:

судді-доповідача ІгнатоваР.М., 

суддів Маліновського О.А., Кияшка О.А.

секретаря судового засідання Бендюжик Ю.А.

розглянувши в приміщенні суду у відкритому судовому засіданні у місті Києві клопотання прокурора відділу прокуратури АРК Романюк Л.М. про визначення територіальної підсудності розгляду кримінального провадження №42017010000000197 по обвинуваченню ОСОБА_3 у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч.1 ст.111 КК України,

за участі:

прокурорів Джегеріс Д.В., Косяченко Т.М., Романюк Л.М.

захисників Кравець Р.Ю., Черненко П.С.

ВСТАНОВИЛА

Від прокурора відділу прокуратури АРК Романюк Л.М. надійшло клопотання щодо визначення територіальної підсудності розгляду кримінального провадження №42017010000000197 по обвинуваченню ОСОБА_3, ІНФОРМАЦІЯ_1, у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч.1 ст.111 КК України.

В обґрунтування поданого клопотання прокурор посилається на те, що досудовим розслідуванням встановлено, що місцем вчинення кримінального правопорушення є АДРЕСА_1, а тому відповідно до Закону України «Про забезпечення прав і свобод громадян та правовий режим на тимчасово окупованій території України» просить визначити один із районних судів міста Києва, який здійснюватиме розгляд обвинувального акту відносно ОСОБА_3

Заслухавши суддю доповідача, думки учасників - захисників які не підтримали дане клопотання як таке, що вже не передбачено ст. 12 ЗУ " Про забезпечення прав і свобод громадян та правовий режим на тимчасово окупованій території України» від 15.04.2014 № 1207-VII та їх обґрунтування, думку прокурорів, які підтримали клопотання прокурора у кримінальному провадженні, заслухавши відповіді на питання суду, перевіривши доводи клопотання, колегія суддів приходить до висновку про необхідність його повернення, зважаючи на наступне.

У відповідності до вимог кримінального процесуального закону України в частині визначення територіальної підсудності, кримінальне провадження здійснює суд, у межах якого вчинено кримінальне правопорушення, а якщо їх вчинено кілька - суд, у межах юрисдикції якого вчинено більш тяжке чи останнє за часом кримінальне правопорушення, або у разі неможливості встановлення місця вчинення - суд у межах юрисдикції якого закінчено досудове розслідування.

Виключення з цього правила складають випадки щодо обвинувачення судді, або проведення досудового розслідування управлінням НАБ України, коли кримінальне провадження здійснює суд, найбільш територіально наближений до суду, в якому обвинувачений обіймав посаду судді, або за місцезнаходженням територіального управління антикорупційного бюро ( ст. 32 КПК України) .

Крім того, таке виключення складають питання визначення підсудності відносно кримінальних правопорушень вчинених на території АРК, підсудність яких була змінена з 2014 року окремим Законом . Так, відповідно до вимог ч.1 ст1 КПК України, кримінальне провадження на території України визначається лише кримінальним процесуальним законодавством України. Відповідно до ч.2 зазначеної статті КПК, кримінальне процесуальне законодавство України складається з відповідних положень Конституції України, міжнародних договорів, згода на обов'язковість яких надана Верховною Радою України, цього Кодексу ( КПК України) та інших законів України. Кримінальний процесуальний закон України (відповідні статті параграфу один глави 3 КПК України і зокрема ст. 32 КПК України), взагалі не регулюють визначення підсудності щодо розгляду кримінальних правопорушень вчинених на території АРК. Це питання врегульоване спеціальною нормою Закону України "Про забезпечення прав і свобод громадян та правовий режим на тимчасово окупованій території України» від 15.04.2014 № 1207-VII. Відповідно до статті 12 вищезазначеного Закону України, у зв'язку з неможливістю здійснювати правосуддя судами Автономної Республіки Крим та міста Севастополя на тимчасово окупованих територіях, змінити територіальну підсудність судових справ, підсудних розташованим на території Автономної Республіки Крим та міста Севастополя судам, та забезпечити розгляд: кримінальних проваджень, підсудних місцевим ( районним, міським, районним у містах, міськрайонним судам), розташованим на території Автономної Республіки Крим та міста Севастополя, - одним з районних судів міста Києва, визначеним Апеляційним судом міста Києва

Проте Указом Президента України №452/2017 від 29.12.2017 «Про ліквідацію апеляційних судів та утворення апеляційних судів в апеляційних округах» Апеляційний суд міста Києва ліквідовано і утворено новий суд - Київський апеляційний суд в апеляційному окрузі, що включає не тільки місто Київ але і Київську область, з місцезнаходженням у місті Києві. Тобто новий суд створено не в порядку правонаступництва .

Нової спеціальної норми закону, яка б визначала апеляційний суд для визначення підсудності справ, які підсудні судам розташованим на тимчасово окупованій території - АРК, або змін до вказаного Закону або до КПК в цій частині, наразі не прийнято. Окрім того, суд враховує принцип відповідно до якого, за аналогією закону не можуть застосовуватися норми, які встановлюють виключення або спеціальне правове регулювання, що знайшло відображення в практиці ЕСПЛ. Також, суд приймає до уваги Рішення від 14.10.2010 у справі "Щокін проти України" в частині якості національного закону, вимагаючи щоб він був доступним для зацікавлених осіб, чітким та передбачуваним у своєму застосуванні ( п.51 вказаного Рішення). Відсутність в національному законодавстві необхідної чіткості та точності, які предбачали можливість різного тлумачення, порушує вимогу "якості закону". ( п.56 вказаного Рішення ) .

Відтак, оскільки Київський апеляційний суд за приписами ст.12 Закону України «Про забезпечення прав і свобод громадян та правовий режим на тимчасово окупованій території України» наразі не є судом, який визначає територіальну підсудність з розгляду кримінальних проваджень, підсудних судам, що розташовані на території АРК та м. Севастополя, то подане прокурором Романюк Л.М. клопотання разом з матеріалами кримінального провадження №42017010000000197 по обвинуваченню ОСОБА_3 за ч.1 ст.111 КК України підлягає поверненню як таке, що не підлягає розгляду в цьому суді.

Керуючись ст.12 ЗУ «Про забезпечення прав і свобод громадян та правовий режим на тимчасово окупованій території України» від 15.04.2014 № 207-VII та ст.ст.34,376,399, 419 КПК України, колегія суддів судової палати з розгляду кримінальних справ Київського апеляційного суду, ?

ПОСТАНОВИЛА

Клопотання разом з кримінальним провадженням, відомості про яке внесене до ЄРДР за №42017010000000197 по обвинуваченню ОСОБА_3, ІНФОРМАЦІЯ_1, у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч.1 ст.111 КК України ? повернути прокурору відділу процесуального керівництва у кримінальних провадженнях слідчих прокуратури та підтримання державного обвинувачення управління з розслідування кримінальних проваджень слідчими органів прокуратури та процесуального керівництва прокуратури АРК Романюк Л.М. як таке, що не підлягає розгляду в цьому суді апеляційної інстанції.

Ухвала може бути оскаржена безпосередньо до Верховного Суду протягом трьох місяців з дня її проголошення судом апеляційної інстанції.

С У Д Д І:

Ігнатов Р.М. Маліновський О.А. Кияшко О.А.

http://www.reyestr.court.gov.ua/Review/79685750

Ссылка на комментарий
Поделиться на других сайтах

Державний герб України

Ухвала
іменем України

5 квітня 2019 року

м. Київ

провадження № 51-1620ск19

Верховний Суд колегією суддів Другої судової палати Касаційного кримінального суду у складі:

судді-доповідача Кишакевича Л.Ю
суддів Слинька С.С., Щепоткіної В.В.,

розглянувши касаційну скаргу прокурора відділу процесуального керівництва у кримінальних провадженнях слідчих прокуратури та підтримання державного обвинувачення з розслідування кримінальних проваджень слідчими органів прокуратури АРК Романюк Л.М. на ухвалу Київського апеляційного суду від 29 січня 2019 року про повернення прокурору клопотання про визначення територіальної підсудності розгляду кримінального провадження по обвинуваченню ОСОБА_3,

встановив

Ухвалою Київського апеляційного суду від 29 січня 2019 року прокурору повернено клопотання про визначення територіальної підсудності розгляду кримінального провадження по обвинуваченню ОСОБА_3 у вчиненні злочину, передбаченого ч. 1 ст. 111 КК.

Не погодившись з рішенням суду апеляційної інстанції прокурор Романюк Л.М. звернулась до суду з касаційною скаргою в якій оскаржене судове рішення просить скасувати та призначити новий розгляд в суді апеляційної інстанції

Перевіривши доводи касаційної скарги та надану до неї копію оскарженого судового рішення, колегія суддів дійшла висновку, що прокурору необхідно відмовити у відкритті касаційного провадження з наступних підстав.

Відповідно до вимог ч. 2 ст. 424 КПК ухвали суду першої інстанції після їх перегляду в апеляційному порядку, а також ухвали суду апеляційної інстанції можуть бути оскаржені у касаційному порядку, якщо вони перешкоджають подальшому кримінальному провадженню, крім випадків, передбачених цим Кодексом. Заперечення проти інших ухвал можуть бути включені до касаційної скарги на судове рішення, ухвалене за наслідками апеляційного провадження.

Ухвала Київського апеляційного суду від 29 січня 2019 року постановлена в порядку статті 34 КПК до початку судового розгляду в суді першої інстанції та не перешкоджає кримінальному провадженню, тому не є судовим рішенням, що відповідно до ст. 424 КПК може бути оскаржене в касаційному порядку.

Крім того, за змістом ст. 34 КПК рішення суду щодо вирішення питання про направлення кримінального провадження з одного суду до іншого оскарженню не підлягають, а спори про підсудність не допускаються.

Згідно з п. 1 ч. 2 ст. 428 КПК суд касаційної інстанції постановляє ухвалу про відмову у відкритті касаційного провадження в разі, якщо касаційну скаргу подано на судове рішення, яке не підлягає оскарженню в касаційному порядку.

Таким чином, відповідно до п. 1 ч. 2 ст. 428 КПК з урахуванням того, що касаційну скаргу подано на судове рішення, що не підлягає оскарженню в касаційному порядку, колегія суддів дійшла висновку, що прокурору необхідно відмовити у відкритті касаційного провадження.

Керуючись ч. 2 ст. 428 КПК, Суд

постановив

Відмовити у відкритті касаційного провадження за касаційною скаргою прокурора відділу процесуального керівництва у кримінальних провадженнях слідчих прокуратури та підтримання державного обвинувачення з розслідування кримінальних проваджень слідчими органів прокуратури АРК Романюк Лілії Михайлівни на ухвалу Київського апеляційного суду від 29 січня 2019 року.

Ухвала оскарженню не підлягає.

Л.Ю. Кишакевич С.С. СлинькоВ.В. ЩепоткінаСудді:

http://www.reyestr.court.gov.ua/Review/80980608

Ссылка на комментарий
Поделиться на других сайтах

Это наше решение. Суд со ссылкой на практику ЕСПЧ указал, что Указом Президента Украины №452 / 2017 от 29.12.2017 «О ликвидации апелляционных судов и образовании апелляционных судов в апелляционных округах» Апелляционный суд города Киева ликвидировано и создан новый суд - Киевский апелляционный суд в апелляционном округе, включающем не только город Киев, но и Киевскую область, с местонахождением в городе Киеве. То есть новый суд создан не в порядке правопреемства. Новой специальной нормы закона, которая бы определяла апелляционный суд для определения подсудности дел, которые подсудны судам расположенным на временно оккупированной территории - АРК, или изменений в указанный Закон или в УПК в этой части, пока не принято.

Таким образом, поскольку Киевский апелляционный суд по предписаниям ст.12 Закона Украины «Об обеспечении прав и свобод граждан и правовой режим на временно оккупированной территории Украины» пока не является судом, который определяет территориальную подсудность по рассмотрению уголовных производств, подсудных судам, расположенных на территории АРК и г.. Севастополя, то поданное прокурором ходатайство вместе с материалами уголовного производства подлежит возврату как такое, что не подлежит рассмотрению в этом суде.

Ссылка на комментарий
Поделиться на других сайтах

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Гость
Ответить в этой теме...

×   Вы вставили отформатированный текст.   Удалить форматирование

  Only 75 emoji are allowed.

×   Ваша ссылка была автоматически заменена на медиа-контент.   Отображать как ссылку

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Зарузка...