Рішення КСУ 2-p/2021 щодо конституційності зменшення посадового окладу шляхом встановлення розрахункової величини, що прив'язана до прожиткового мінімуму замість мінімальної зарплати


Recommended Posts

Аналізуючи оспорені приписи Закону в редакції Закону № 1774 та Кодексу в редакції Закону № 1774 у посутньому зв’язку з нормами інших актів права, що регулюють відносини з оплати праці та соціального захисту, Конституційний Суд України дійшов висновку, що „заробітна плата, не нижча від визначеної законом (мінімальна заробітна плата)“, „прожитковий мінімум“ та „мінімальний посадовий оклад (тарифна ставка)“ не є тотожними явищами, а повноваження визначати або встановлювати їх грошовий розмір мають різні органи державної влади – Верховна Рада України і Кабінет Міністрів України.

Суд вказує, що мінімальний посадовий оклад (тарифна ставка) не є різновидом державних соціальних гарантій і функційно застосовується під час формування тарифної системи оплати праці та є основою для диференціації розмірів заробітної плати. Водночас розмір мінімальної заробітної плати і розмір мінімального посадового окладу (тарифної ставки) не можуть бути нижчими від розміру прожиткового мінімуму. Зазначена відмінність суті мінімальної заробітної плати (мінімального розміру заробітної плати) та мінімального посадового окладу (тарифної ставки) дає Конституційному Суду України підстави для висновку про неоднаковість їхнього функційного призначення.

Конституційний Суд України констатує, що при визначенні розміру мінімальної заробітної плати та встановленні розміру мінімального посадового окладу (тарифної ставки) повноважні органи державної влади мають зважати на те, що їх розміри мають забезпечувати особисті потреби не лише кожного, хто працює, а й членів його сімʼї, якщо останні не здатні або не в змозі забезпечити своєю працею чи іншим чином задоволення цих потреб самостійно.

Таким чином, навіть у разі встановлення Кабінетом Міністрів України мінімального посадового окладу (тарифної ставки) у розмірі, меншому за розмір мінімальної заробітної плати, застосування норм чинного законодавства в їх сукупності гарантує дотримання вимог частини четвертої статті 43 Конституції України.

https://ccu.gov.ua/sites/default/files/docs/2_p_2021.pdf

Рішення КСУ 2-p_2021 щодо конституційності зменшення посадового окладу шляхом встановлення розрахунковоъ величини.pdf

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Дать ответственному лицу зарплату меньше минималки и что дальше? Возвращаемся в "светлое прошлое"?

В советские времена продавцам платили зарплату 60 рублей - меньше, чем туалетным уборщицам. В рузультате все (искусственные) дефициты - под прилавком, по блату, с наценкой. А 60-рублевые продавцы ходили с увесистыми золотыми изделиями на шее, на пальцых рук и ног, ездили на "Волгах". И имели всех ввиду...

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

  • ANTIRAID changed the title to Рішення КСУ 2-p/2021 щодо конституційності зменшення посадового окладу шляхом встановлення розрахункової величини, що прив'язана до прожиткового мінімуму замість мінімальної зарплати

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...