ANTIRAID Опубликовано December 6, 2023 Жалоба Опубликовано December 6, 2023 Переклад документу №4132/28-110-17626 Постійне представництво України при Організації Об'єднаних Націй засвідчує свою повагу Генеральному секретарю Організації Об'єднаних Націй та, посилаючись на статтю 4 Міжнародного пакту про громадянські і політичні права, має честь цим надсилати тексти Указу Президента України від 24 лютого 2022 року №. 64/2022 "Про введення воєнного стану в Україні", Закону України від 24 лютого 2022 року № 2102 "Про затвердження Указу Президента України "Про введення воєнного стану в Україні"" та роз'яснення щодо сфери застосування відступу. Постійне представництво України при Організації Об'єднаних Націй користується нагодою, щоб поновити Генеральному секретарю Організації Об'єднаних Націй запевнення у своїй високій повазі. Додаток, на 11 сторінках Роз'яснювальне повідомлення щодо заходів у порядку відступу 1. У зв'язку з військовою агресією Російської Федерації проти України, на підставі пропозиції Ради національної безпеки і оборони України, відповідно до пункту 20 частини першої статті 106 Конституції України, Закону України "Про воєнний стан" Указом Президента України від 24.02.2022 № 64/2022 в Україні введено воєнний стан. Указ Президента України від 24.02.2022 № 64/2022 "Про введення воєнного стану в Україні" набрав чинності одночасно з набранням чинності Законом України "Про затвердження Указу Президента України "Про введення воєнного стану в Україні", прийнятим 24.02.2022. Цей Закон був негайно оприлюднений через засоби масової інформації та набрав чинності з дня його опублікування 24 лютого 2022 року. Відповідно до статті 2 Указу Президента України від 24.02.2022 № 64/2022 "Про введення воєнного стану в Україні" військовому командуванню (Генеральному штабу Збройних Сил України, Командуванню об'єднаних сил Збройних Сил України, командуванню видів, окремих родів військ (сил) Збройних Сил України, Департаменту оперативних командувань, командирам військових частин, з'єднань Збройних Сил України, Державної прикордонної служби України, Державної спеціальної служби транспорту, Державної служби спеціального зв'язку та захисту інформації України, Національної гвардії України, Служби безпеки України, Служби зовнішньої розвідки України, Управління державної охорони України) разом з Міністерством внутрішніх справ України, іншими органами виконавчої влади, органами місцевого самоврядування, уповноваженими здійснювати заходи і повноваження, необхідні для оборони України, захисту громадської безпеки та інтересів держави відповідно до Закону України "Про правовий режим воєнного стану». 2. Відповідно до статті 3 Указу Президента України від 24.02. 2022 № 64/2022 "Про введення воєнного стану в Україні" у зв'язку з введенням воєнного стану в Україні тимчасово, на період дії воєнного стану, можуть бути обмежені конституційні права і свободи людини і громадянина, передбачені статтями 30 - 34, 38, 39, 41 - 44, 53 Конституції України, а також вводяться тимчасові обмеження прав і законних інтересів юридичних осіб у межах і обсязі, необхідних для забезпечення введення та виконання заходів правового режиму воєнного стану, які передбачені частиною першою статті 8 Закону України "Про правовий режим воєнного стану". 2.1. Стаття 30 Конституції України. Кожному гарантується недоторканність житла. Не допускається проникнення до житла чи до іншого володіння особи, проведення в них огляду чи обшуку інакше як за вмотивованим рішенням суду. Обмеження цього права означає відмову від зобов'язань, передбачених статтею 17 Міжнародного пакту про громадянські і політичні права (далі - Пакт) та статтею 8 Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод (далі - Конвенція). 2.2. Стаття 31 Конституції. Кожному гарантується таємниця листування, телефонних розмов, телеграфної та іншої кореспонденції. Обмеження цього права тягне за собою відмову від зобов'язань за статтями 19-20 Пакту та статтею 10 Конвенції. 2.3. Стаття 32 Конституції. Ніхто не може зазнавати втручання в його особисте і сімейне життя, крім випадків, передбачених Конституцією України. Не допускається збирання, зберігання, використання та поширення конфіденційної інформації про особу без її згоди, крім випадків, визначених законом, і лише в інтересах національної безпеки, економічного добробуту та прав людини. Обмеження цього права тягне за собою відмову від зобов'язань за статтею 17 Пакту та статтею 8 Конвенції. 2.4. Стаття 33 Конституції. Кожному, хто на законних підставах перебуває на території України, гарантується свобода пересування, вільний вибір місця проживання, право вільно залишати територію України, за винятком обмежень, які встановлюються законом. Громадянин України не може бути позбавлений права у будь-який час повернутися в Україну. Обмеження цього права тягне за собою відмову від зобов'язань, передбачених статтями 12-13 Пакту та статтею 2 Протоколу № 4 до Конвенції. 2.5. Стаття 34 Конституції. Кожному гарантується право на свободу думки і слова, на вільне вираження своїх поглядів і переконань. Кожен має право вільно збирати, зберігати, використовувати і поширювати інформацію усно, письмово або в інший спосіб - на свій вибір. Обмеження цього права тягне за собою відмову від зобов'язань за статтями 18-19 Пакту та статтями 9-10 Конвенції. 2.6. Стаття 38 Конституції. Громадяни мають право брати участь в управлінні державними справами, у всеукраїнському та місцевих референдумах, вільно обирати і бути обраними до органів державної влади та органів місцевого самоврядування. Громадяни мають рівний доступ до державної служби, а також до служби в органах місцевого самоврядування. Обмеження цього права означає відмову від зобов'язань за статтею 25 Пакту та статтею 3 Додаткового протоколу до Конвенції. 2.7. Стаття 39 Конституції. Громадяни мають право збиратися мирно, без зброї і проводити збори, мітинги, походи і демонстрації, про проведення яких завчасно сповіщаються органи виконавчої влади чи органи місцевого самоврядування. Обмеження цього права означає відмову від зобов'язань за статтею 21 Пакту та статтею 11 Конвенції. 2.8. Стаття 41 Конституції. Кожен має право володіти, користуватися і розпоряджатися своєю власністю, результатами своєї інтелектуальної, творчої діяльності. Ніхто не може бути протиправно позбавлений права власності. Право приватної власності є непорушним. Обмеження цього права тягне за собою відмову від зобов'язань, передбачених статтею 25 Пакту та статтею 1 Додаткового протоколу до Конвенції. 2.9. Стаття 42 Конституції. Кожен має право на підприємницьку діяльність, яка не заборонена законом. Обмеження цього права тягне за собою відмову від зобов'язань за статтею 17 Пакту та статтею 1 Додаткового протоколу до Конвенції. 2.10. Стаття 43 Конституції. Кожен має право на працю, що включає можливість заробляти собі на життя працею, яку він вільно обирає або на яку вільно погоджується. Обмеження цього права означає відмову від зобов'язань за статтями 22, 25 Пакту та статтею 14 Конвенції. 2.11. Стаття 44 Конституції. Ті, хто працює, мають право на страйк для захисту своїх економічних і соціальних інтересів. Обмеження цього права означає відмову від зобов'язань за статтями 21, 22 Пакту та статтею 11 Конвенції. 2.12. Стаття 53 Конституції. Кожна людина має право на освіту. Обмеження цього права означає відмову від зобов'язань за статтями 24, 25 Пакту та статтею 2 Додаткового протоколу до Конвенції. Відповідно до частини першої статті 8 Закону України "Про правовий режим воєнного стану" в Україні або в окремих її місцевостях, де введено воєнний стан, військове командування разом з військовими адміністраціями (у разі їх утворення) може самостійно або із залученням органів виконавчої влади, Ради міністрів Автономної Республіки Крим, органів місцевого самоврядування вводити та здійснювати тимчасові обмеження конституційних прав і свобод людини і громадянина, а також прав і законних інтересів юридичних осіб відповідно до указу Президента України про введення воєнного стану, заходами воєнного стану є 1) встановлення (посилення) охорони об'єктів державного значення, об'єктів державного значення національної транспортної системи України, об'єктів, що забезпечують життєдіяльність населення, та запровадження особливого режиму їх роботи. Порядок встановлення (посилення) охорони таких об'єктів та їх матеріальних цінностей, які підлягають охороні в умовах воєнного стану, а також порядок особливого режиму їх роботи затверджуються Кабінетом Міністрів України; 2) запровадити на період воєнного стану обов'язкову працю працездатних осіб, не залучених до робіт у сфері оборони і життєзабезпечення і не закріплених за підприємствами, установами і організаціями, для виконання робіт оборонного характеру та ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій, що виникли в умовах воєнного стану, а також залучати їх в умовах воєнного стану до суспільно корисних робіт, які виконуються для задоволення потреб Збройних Сил України, інших військових формувань, правоохоронних органів та сил цивільного захисту, забезпечення функціонування національної економіки і системи життєзабезпечення населення і не потребують, як правило, спеціальної підготовки осіб. За працівниками, які залучаються до виконання суспільно корисних робіт, на час виконання таких робіт зберігається попереднє місце роботи (посада). Порядок залучення працездатних осіб в умовах воєнного стану до суспільно корисних робіт та питання їх соціального захисту з урахуванням вимог закону визначаються Кабінетом Міністрів України; 3) використовувати потужності і трудові ресурси підприємств, установ і організацій усіх форм власності для потреб оборони, змінювати режим їх роботи, здійснювати інші передбачені законодавством зміни виробничої діяльності та умов праці відповідно до трудового законодавства; 4) здійснювати примусове відчуження майна, що перебуває у приватній або комунальній власності, вилучення майна державних підприємств, державних господарських об'єднань для суспільних потреб в умовах правового режиму воєнного стану в порядку, встановленому законом, з видачею відповідних документів встановленої форми; 5) запровадити в порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України, комендантську годину (заборону перебування на вулицях та в інших громадських місцях у визначений період доби без спеціально виданих дозволів і посвідчень), а також встановити особливий світломаскувальний режим; 6) встановлювати в порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України, особливий режим в'їзду і виїзду, обмежувати свободу пересування громадян, іноземців та осіб без громадянства, а також рух транспортних засобів; 7) перевіряти в осіб документи в порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України, а в разі потреби проводити огляд речей, транспортних засобів, багажу і вантажобагажу, службового чи іншого володіння і житла громадян, за винятком обмежень, встановлених Конституцією України; 8) забороняти проведення мирних зібрань, мітингів, походів і демонстрацій, інших масових заходів; 9) порушувати в порядку, передбаченому Конституцією і законами України, питання про заборону діяльності політичних партій, громадських об'єднань, якщо вона спрямована на ліквідацію незалежності України, насильницьку зміну конституційного ладу, порушення суверенітету і територіальної цілісності держави, підрив її безпеки, незаконне захоплення державної влади, пропаганду війни, насильства, на розпалювання міжетнічної, расової, релігійної ворожнечі, посягання на права і свободи людини, здоров'я населення; 10) встановлювати в порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України, заборону або обмеження щодо вибору місця перебування чи проживання осіб на території, де введено воєнний стан; 11) регулювати в порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України, роботу постачальників електронних комунікаційних мереж та/або послуг, поліграфічних підприємств, видавництв, телерадіоорганізацій, телерадіомовних компаній та інших підприємств, установ, організацій і закладів культури та засобів масової інформації, а також використовувати місцеві радіостанції, телецентри і друкарні для військових потреб та проведення інформаційно-роз'яснювальної роботи серед військ і населення; забороняти експлуатацію приймально-передавальних радіоприймачів особистого та колективного користування і передачу інформації через комп'ютерні мережі; 12) у разі порушення вимог або невиконання заходів воєнного стану вилучати у підприємств, установ і організацій усіх форм власності, окремих громадян електронні засоби зв'язку, теле-, відео- та аудіоапаратуру, комп'ютери, а в разі потреби - інші технічні засоби зв'язку; 13) заборонити в порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України, торгівлю зброєю, сильнодіючими хімічними та отруйними речовинами, а також алкогольними напоями та речовинами, виготовленими на основі спирту; 14) встановити особливий режим у сфері виробництва та реалізації лікарських засобів, що містять наркотичні засоби, психотропні речовини і прекурсори, інші сильнодіючі речовини, перелік яких визначається Кабінетом Міністрів України; 15) вилучати з підприємств, установ і організацій навчальну та бойову техніку, вибухові речовини, радіоактивні речовини і матеріали, сильнодіючі хімічні та отруйні речовини; 16) забороняти громадянам, які перебувають на військовому або спеціальному обліку в Міністерстві оборони України, Службі безпеки України або Службі зовнішньої розвідки України, змінювати місце проживання (перебування) без дозволу військового комісара або керівника Служби безпеки України чи Служби зовнішньої розвідки України; обмежувати проходження альтернативної (невійськової) служби; 17) встановлювати військово-житловий обов'язок для фізичних та юридичних осіб щодо розміщення військовослужбовців, осіб рядового і начальницького складу правоохоронних органів, особового складу служби цивільного захисту, евакуйованого населення та розташування військових частин, підрозділів і установ; 18) встановлювати порядок використання фонду захисних споруд цивільного захисту; 19) проводить евакуацію населення у разі виникнення загрози його життю або здоров'ю, а також матеріальних і культурних цінностей, якщо є загроза їх пошкодження або знищення, за переліком, затвердженим Кабінетом Міністрів України; 20) запроваджує у разі необхідності в порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України, нормоване забезпечення населення основними продовольчими та непродовольчими товарами; 21) вживати додаткових заходів щодо посилення охорони державної таємниці; 22) здійснювати інтернування (примусове переселення) громадян іноземної держави, яка загрожує нападом або здійснює агресію проти України; 23) здійснювати обов'язкову евакуацію осіб, які утримуються в ізоляторах тимчасового тримання, в порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України; підозрюваних, обвинувачених осіб, до яких застосовано запобіжні заходи - тримання під вартою в слідчих ізоляторах; переведення засуджених, які відбувають покарання у виді арешту, обмеження волі, позбавлення волі на певний строк та позбавлення волі, з установ виконання покарань, розташованих на територіях, наближених до районів проведення бойових дій, до відповідних установ, розташованих у безпечній місцевості. Застосування цих заходів зумовлює необхідність відступу від зобов'язань за статтями 3, 8 (пункт 3), 9, 12, 13, 17, 19, 20, 21, 22, 24, 25, 26, 27 Пакту та статтями 4 (пункт 3), 8, 9, 10, 11, 13, 14, 16, статтями 1, 2 Додаткового протоколу, статтею 2 Протоколу № 4 до Конвенції. ІІ Воєнний стан в Україні введено з 05:30 24 лютого 2022 року строком на 30 діб. ІІІ Інформаційна довідка щодо безпекової ситуації в Україні (за даними Генерального штабу Збройних Сил України станом на 15:00 26 лютого 2022 року). Російський окупант продовжує наступальну операцію проти України на раніше обраних напрямках за підтримки дальньої оперативно-тактичної авіації та із застосуванням високоточної зброї великої дальності. Ворог підступно завдає авіаційних та артилерійських ударів по об'єктах цивільної інфраструктури. Підступно діють розвідувально-диверсійні групи противника, які переодягаються у цивільний одяг та проникають у міста для дестабілізації ситуації шляхом проведення диверсійних операцій. Відповідь МЗС на звернення.PDF Цитата
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.