Рішення ЗОАС про зобов'язання ДП Документ (підрозділ в Польщі) видати закордонний паспорт в Польщі


Чи вважаєте Ви рішення законним та справедливим?  

1 голос

  1. 1. Чи вважаєте Ви рішення законним?

    • Так
      1
    • Ні
      0
    • Важко відповісти
      0
  2. 2. Чи вважаєте Ви рішення справедливим?

    • Так
      1
    • Ні
      0
    • Важко відповісти
      0


Recommended Posts

ЗАКАРПАТСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІШЕННЯ
іменем України

05 листопада 2024 року м. Ужгород№ 260/4777/24 Закарпатський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Іванчулинця Д.В., розглянувши в порядку спрощеного позовного провадження адміністративну справу за позовною заявою ОСОБА_1 ( АДРЕСА_1 , РНОКПП НОМЕР_1 ) до Державної міграційної служби України (вул. Володимирська, буд. 9, м. Київ, Київська область, 01001, код ЄДРПОУ 37508470), Головного управління Державної міграційної служби України в Закарпатській області в особі Ужгородського відділу № 1 Головного управління Державної міграційної служби України в Закарпатській області (вул. Грибоєдова, буд. 12 «а», м. Ужгород, Закарпатська область, 88000, код ЄДРПОУ 37809328), Державного підприємства «Документ» в особі відокремленого підрозділу філії в Польщі (вул. Довнар-Запольського, буд. 8, м. Київ, Київська область, 04116, код ЄДРПОУ 32735236) про визнання бездіяльності протиправною та зобов`язання вчинити дії, -


В С Т А Н О В И В:

ОСОБА_1 (далі - позивач) звернувся до Закарпатського окружного адміністративного суду з адміністративним позовом до Державної міграційної служби України (далі відповідач 1), Головного управління Державної міграційної служби України в Закарпатській області в особі Ужгородського відділу № 1 Головного управління Державної міграційної служби України в Закарпатській області (далі відповідач 2), Державного підприємства «Документ» в особі відокремленого підрозділу філії в Польщі (далі відповідач 3), яким просить суд:

1) визнати протиправною бездіяльність Державної міграційної служби України, Головного управління Державної міграційної служби України в Закарпатській області в особі Ужгородського відділу № 1 Головного управління Державної міграційної служби України в Закарпатській області, Державного підприємства «Документ» та його відокремленого підрозділу - філії в Польщі, щодо відмови у передачі, доставці та видачі паспорту громадянина України для виїзду за кордон (серія НОМЕР_2 , дата видачі: 12.04.2024, дійсний до: 12.04.2034, орган, що видав: 2110), який оформлений на ім`я ОСОБА_2 ( ІНФОРМАЦІЯ_1 , р.н.о.к.п.п. НОМЕР_1 );

2) зобов`язати Державну міграційну службу України вжити у межах своїх повноважень заходів із забезпечення доставки оформленого на ім`я ОСОБА_2 ( ІНФОРМАЦІЯ_1 , р.н.о.к.п.п. НОМЕР_1 ) паспорта громадянина України для виїзду за кордон (серія НОМЕР_2 , дата видачі: 12.04.2024, дійсний до: 12.04.2034, орган, що видав: 2110) від Державного підприємства «Поліграфічний комбінат «Україна» по виготовленню цінних паперів» до Головного управління Державної міграційної служби України в Закарпатській області в особі Ужгородського відділу № 1 Головного управління Державної міграційної служби України в Закарпатській області;

3) зобов`язати Головне управління Державної міграційної служби України в Закарпатській області в особі Ужгородського відділу № 1 Головного управління Державної міграційної служби України в Закарпатській області передати оформлений на ім`я ОСОБА_2 ( ІНФОРМАЦІЯ_1 , р.н.о.к.п.п. НОМЕР_1 ) паспорт громадянина України для виїзду за кордон (серія НОМЕР_2 , дата видачі: 12.04.2024, дійсний до: 12.04.2034, орган, що видав: 2110), разом з копіями заяви, заяви-анкети та актом-приймання передачі (у 2 примірниках) до Державного підприємства «Документ»;

4) зобов`язати Державне підприємство «Документ» здійснити доставку оформленого на ім`я ОСОБА_2 ( ІНФОРМАЦІЯ_1 , р.н.о.к.п.п. НОМЕР_1 ) паспорта громадянина України для виїзду за кордон (серія НОМЕР_2 , дата видачі: 12.04.2024, дійсний до: 12.04.2034, орган, що видав: 2110), разом з копіями заяви, заяви-анкети та актом-приймання передачі (у 2 примірниках) до його відокремленого підрозділу - філії в Польщі;

5) зобов`язати Державне підприємство «Документ» в особі відокремленого підрозділу - філії в Польщі видати ОСОБА_3 ( ІНФОРМАЦІЯ_1 , р.н.о.к.п.п. НОМЕР_1 ) оформлений паспорт громадянина України для виїзду за кордон (серія НОМЕР_2 , дата видачі: 12.04.2024, дійсний до: 12.04.2034, орган, що видав: 2110), в порядку та на підставі законодавства України, яке було чинне на момент звернення з заявою про його оформлення - 10.04.2024, тобто без пред`явлення будь-яких військово-облікових документів.

Позовні вимоги обґрунтовано тим, що 10 квітня 2024 року позивач звернувся до відокремленого підрозділу ДП «Документ» - філії в Польщі, яка розташована в м. Варшава, з метою оформлення паспорту громадянина України для виїзду за кордон, у терміновому порядку. Того ж дня, позивачем сплачено усі необхідні платежі та збори, у тому числі за послугу з організації відправлення до м. Варшави готового документу, а також пройдено встановлений законодавством процес оформлення закордонного паспорту. Відповідно до інформації, що наявна в мобільному застосунку «Дія», 12 квітня 2024 року на ім`я позивача виготовлено паспорт громадянина України для виїзду за кордон (серія НОМЕР_2 , дата видачі: 12.04.2024, дійсний до: 12.04.34, орган, що видав: 2110). Однак, з моменту прийняття відповідного рішення про оформлення паспорту громадянина України для виїзду за кордон пройшло більше 3 місяців, а документ позивачеві так і не видано.

06 червня 2024 року позивач звернувся до ДП «Документ», а також його відокремленого підрозділу - філії в Польщі із заявами в яких вимагав видати виготовлений паспорт громадянина України для виїзду за кордон. ДП «Документ» проігнорувало подану позивачем заяву та не надало жодної відповіді, а його відокремлений підрозділ - філія в Польщі, повідомив, що виготовлений паспорт громадянина України для виїзду за кордон знаходиться в ДМС України.

13 червня 2024 року позивач звернувся до ДМС України, із заявою в якій вимагав відправити виготовлений паспорт громадянина України для виїзду за кордон, для його подальшої видачі в порядку та на підставі законодавства України, яке було чинне на момент його звернення до філії ДП «Документ» в Польщі, яка розташована в м. Варшава. ДМС України фактично самоусунулась від надання відповіді по суті, надіславши листа з роз`ясненнями, які жодним чином не стосуються предмету звернення позивача.

17 липня 2024 року позивач звернувся до ГУ ДМС України в Закарпатській області та його відокремленого підрозділу - Ужгородського відділу № 1, як органу що оформив (видав) закордонний паспорт, із заявами в яких вимагав відправити виготовлений паспорт громадянина України для виїзду за кордон до філії ДП «Документ» в Польщі, яка розташована в м. Варшава. Однак, ГУ ДМС України в Закарпатській області та його відокремлений підрозділ - Ужгородського відділу № 1 проігнорували звернення позивача та не надали жодної відповіді.

Вищевказані обставини слугували підставою для звернення позивача з даним позовом до суду.

Ухвалою Закарпатського окружного адміністративного суду відкрито провадження по даній справі за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення (без виклику) сторін.

У подальшому від Державної міграційної служби України надійшов письмовий відзив на позовну заяву, згідно якого вбачається, що відповідач 1 заперечує проти позову, вважає його безпідставним, необґрунтованим та таким, що не підлягає задоволенню, у зв`язку з чим просить відмовити в його задоволенні.

Головне управління Державної міграційної служби України в Закарпатській області також подало до суду відзив на позовну заяву, згідно якого вбачається, що останній заперечує проти позову та просить відмовити в його задоволенні, як безпідставному.

Від відповідача 3 жодних клопотань чи відзиву до суду не надходило.

Ухвалою Закарпатського окружного адміністративного суду відмовлено у задоволенні клопотання позивача про розгляд справи за правилами спрощеного позовного провадження з повідомленням (викликом) сторін.

Відповідно до частини четвертої статті 229 КАС України у разі неявки у судове засідання всіх учасників справи або якщо відповідно до положень цього Кодексу розгляд справи здійснюється за відсутності учасників справи (у тому числі при розгляді справи в порядку письмового провадження), фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснюється.

Розглянувши матеріали справи, всебічно і повно з`ясувавши фактичні обставини справи, на яких ґрунтується адміністративний позов, об`єктивно оцінивши докази, які мають значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд приходить до наступних висновків.

Судом встановлено, що 10 квітня 2024 року позивач звернувся до відокремленого підрозділу ДП «Документ» - філії в Польщі, яка розташована в м. Варшава, з метою оформлення паспорту громадянина України для виїзду за кордон, у терміновому порядку.

Як вбачається з наявних в матеріалах справи доказів позивачем сплачено усі необхідні платежі та збори, у тому числі за послугу з організації відправлення до м. Варшави готового документу, а також пройдено встановлений законодавством процес оформлення закордонного паспорту.

Відповідно до розділу 1.2. Публічного договору про надання послуг, що розміщений на офіційному веб-сайті (http://pasport.org.ua/) ДП «Документ», підтвердженням повного та безумовного акцептування публічної оферти є оформлення (підписання) Замовником заяви-приєднання до Договору та/або внесення ним плати за замовлені Послуги, що свідчить про прийняття ним публічної оферти.

Договір вважається укладеним без його подальшого підписання з моменту отримання Виконавцем заяви-приєднання від Замовника та/або оплати Замовником замовлених Послуг чи вчинення інших дій, передбачених Договором, що свідчать про згоду дотримуватися умов Договору, без підписання письмового примірника Сторонами.

Замовник дає згоду дотримуватися умов Договору та згоду отримати Послуги на встановлених Виконавцем умовах з моменту оформлення (підписання) Виконавцем заяви-приєднання та/або оплати замовлених Послуг.

Відповідно до інформації, що наявна в мобільному застосунку «Дія», 12 квітня 2024 року на ім`я позивача виготовлено паспорт громадянина України для виїзду за кордон (серія НОМЕР_2 , дата видачі: 12.04.2024, дійсний до: 12.04.034, орган, що видав: 2110).

Отож, 12 квітня 2024 року Державним центром персоналізації документів ДП «Поліграфічний комбінат «Україна» по виготовленню цінних паперів персоналізовано, оформлено та виготовлено вищезазначений паспорт громадянина України для виїзду за кордон на ім`я позивача.

З інформації, яка наявна на офіційному веб-сайті Державної міграційної служби України (https://dmsu.gov.ua/services/code.html), вбачається, що код підрозділу - 2110 належить Ужгородському відділу № 1 ГУ ДМС України в Закарпатській області, який являється органом, що оформив (видав) паспорт громадянина України для виїзду за кордон.

На момент звернення позивача із заявою про оформлення закордонного паспорту, процедура прийняття у громадян України, які перебувають за межами України, документів для оформлення паспорта громадянина України для виїзду за кордон, а також видачі їм оформлених документів розміщеним за межами України відокремленим підрозділом (філією, представництвом) державного підприємства, що належить до сфери управління ДМС та є адміністратором Єдиного державного демографічного реєстру врегульовувалась Порядком реалізації експериментального проекту щодо оформлення паспорта громадянина України та паспорта громадянина України для виїзду за кордон громадянам України, які перебувають за межами України, оформлення, обміну іноземцям та особам без громадянства, які постійно проживають в Україні, посвідки на постійне проживання під час їх перебування за межами України, що затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 10 червня 2022 року за № 678 (в редакції чинній на момент виникнення спірних правовідносин).

Згідно п. 11 вищезазначеного Порядку, паспорт громадянина України, паспорт громадянина України для виїзду за кордон, посвідка оформлюються у строки, встановлені законодавством, та видаються у строк до трьох місяців з дня прийняття відповідного рішення для їх оформлення.

Як вбачається з матеріалів справи з моменту прийняття відповідного рішення про оформлення паспорту громадянина України для виїзду за кордон пройшло більше 3 місяців, однак документ позивачеві так і не видано.

Відповідно до інформації, що наявна на офіційному веб-сайті Державної міграційної служби України (https://dmsu.gov.ua/services/docstate.html) вищезазначений паспорт має статус «Документ персоналізовано». Цей статус залишається незмінним впродовж більше 3 місяців.

Судом також встановлено, що 06 червня 2024 року позивач звернувся до ДП «Документ», а також його відокремленого підрозділу - філії в Польщі із заявами видати виготовлений паспорт громадянина України для виїзду за кордон, в порядку та на підставі законодавства України, яке було чинне на момент мого звернення до філії ДП «Документ» в Польщі, яка розташована в м. Варшава, тобто без пред`явлення будь-яких військово-облікових документів.

В матеріалах справи відсутня відповідь ДП «Документ» на подану позивачем заяву, в свою чергу як стверджує позивач в позові відокремлений підрозділ ДП «Документ» - філія в Польщі, повідомив позивача, що виготовлений паспорт громадянина України для виїзду за кордон знаходиться в ДМС України.

З матеріалів справи вбачається, що 13 червня 2024 року позивач звернувся до Державної міграційної служби України, із заявою відправити виготовлений паспорт громадянина України для виїзду за кордон, для його подальшої видачі в порядку та на підставі законодавства України, яке було чинне на момент мого звернення до філії ДП «Документ» в Польщі, яка розташована в м. Варшава.

Державна міграційна служба України листом за № Ж-5975-24/6.3/3875-24 від 01 липня 2024 року повідомила позивача про наступне. З метою своєчасної реалізації вимог Закону України від 11 квітня 2024 року № 3633-ІХ «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо окремих питань проходження військової служби, мобілізації та військового обліку», ДП «Документ», як технічний адміністратор інформаційних систем ДМС, невідкладно розпочало доопрацювання програмного забезпечення для забезпечення його подальшого функціонування з урахуванням вимог вищезазначеного Закону. Цей технічний процес відбувається паралельно із обробкою запитів щодо оформлення паспортів громадян України у відокремлених підрозділах ДП «Документ» за кордоном. У результаті надмірна кількість запитів від громадян з одночасною розробкою, доопрацюванням та тестуванням програмного забезпечення для реалізації взаємодії систем ДМС та Міноборони України, призвела до технічних збоїв. Це унеможливило повноцінну видачу паспортів у закордонних відокремлених підрозділах «Паспортного сервісу». На сьогодні відокремлені підрозділи ДП «Документ» за кордоном відновили видачу готових документів у тестовому режимі. Проте, для попередження і недопущення повторного перевантаження системи та технічних збоїв, видача документів відбувається лише після повторного отримання громадянами SMS-повідомлення про готовність документів (https://pasport.org.ua/news/zakordonni-pidrozdily-vidnovyly-vydachu-dokumentiv-u- testovomu-rezhymi). Після усунення усіх технічних проблем інформація про відновлення роботи систем буде оприлюднена на офіційних інформаційних ресурсах ДМС та ДП «Документ».

Однак, з даної відповіді відповідач 1 не надав позивачеві жодних роз`яснень, які стосуються предмету звернення останнього.

Також з матеріалів справи вбачається, що 17 липня 2024 року позивач звернувся до Головного управління ДМС України в Закарпатській області та його відокремленого підрозділу - Ужгородського відділу № 1, як органу що оформив (видав) закордонний паспорт, із заявами в яких просив відправити виготовлений на його ім`я паспорт громадянина України для виїзду за кордон до філії ДП «Документ» в Польщі, яка розташована в м. Варшава.

Однак, Головне управління ДМС України в Закарпатській області та його відокремлений підрозділ - Ужгородського відділу № 1 не надали жодної відповіді на звернення позивача.

Відповідно до п. 1 Положення про Державну міграційну службу України (далі - Положення), що затверджене постановою Кабінету Міністрів України від 20.08.2014 № 360 (в редакції від 20.03.2024), Державна міграційна служба України є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується та координується Кабінетом Міністрів України через Міністра внутрішніх справ і який реалізує державну політику у сферах міграції (імміграції та еміграції), у тому числі протидії нелегальній (незаконній) міграції, громадянства, реєстрації фізичних осіб, біженців та інших визначених законодавством категорій мігрантів.

Згідно п. 2 Положення, ДМС у своїй діяльності керується Конституцією та законами України, указами Президента України та постановами Верховної Ради України, прийнятими відповідно до Конституції та законів України, актами Кабінету Міністрів України, іншими актами законодавства.

Відповідно пп. 10, 12, 34 п. 4 Положення, ДМС відповідно до покладених на неї завдань, зокрема:

- здійснює оформлення, обмін і видачу громадянам України документів, що посвідчують особу та підтверджують громадянство України, пересилає, визнає недійсними, вилучає та знищує такі документи в передбачених законодавством випадках

- виконує функції замовника з виготовлення та постачання бланків документів, що посвідчують особу та підтверджують громадянство України, і документів, що посвідчують особу та підтверджують її спеціальний статус, а також товарів, робіт і послуг для забезпечення створення і функціонування Єдиного державного демографічного реєстру

- вживає у межах своїх повноважень заходів із забезпечення доставки документів, що посвідчують особу та підтверджують громадянство України, документів, що посвідчують особу та підтверджують її спеціальний статус, від державного підприємства, що належить до сфери управління Мінекономіки, до територіальних органів та територіальних підрозділів ДМС.

Згідно п. 7 Положення, ДМС здійснює свої повноваження безпосередньо і через утворені в установленому порядку територіальні органи та територіальні підрозділи, у тому числі міжрегіональні.

На утворені територіальні органи та територіальні підрозділи ДМС може покладатися виконання окремих завдань за міжрегіональним принципом.

Відповідно до п. 1.1. Статуту, ДП «Документ» засноване на державній власності і належить до сфери управління ДМС України.

Підприємство функціонально включене до системи органів міграційної служби України та оперативно підпорядковане Голові ДМС.

Згідно п. 2.2. Статуту, одним із основних завдань ДП «Документ» є забезпечення сучасних умов обслуговування громадян України, іноземців і осіб без громадянства, створення та розгортання мережі центрів обслуговування громадян з міграційно-паспортних питань.

Як зазначалось вище, процедура прийняття у громадян України, які перебувають за межами України, документів для оформлення паспорта громадянина України для виїзду за кордон, а також видачі їм оформлених документів розміщеним за межами України відокремленим підрозділом (філією, представництвом) державного підприємства, що належить до сфери управління ДМС, тобто ДП «Документ», та є адміністратором Єдиного державного демографічного реєстру врегульовується Порядком реалізації експериментального проекту щодо оформлення паспорта громадянина України та паспорта громадянина України для виїзду за кордон громадянам України, які перебувають за межами України, оформлення, обміну іноземцям та особам без громадянства, які постійно проживають в Україні, посвідки на постійне проживання під час їх перебування за межами України, що затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 10 червня 2022 року за № 678 (далі - Порядок№ 678).

Згідно п. 31, 4 Порядку № 678, оформлення (у тому числі замість втраченого або викраденого), обмін паспорта громадянина України для виїзду за кордон, подання документів, дії працівників під час прийняття документів, прийняття рішення про оформлення (у тому числі замість втраченого або викраденого), обмін або про відмову в оформленні (у тому числі замість втраченого або викраденого), в обміні паспорта громадянина України, паспорта громадянина України для виїзду за кордон, персоналізація оформлених паспорта громадянина України, паспорта громадянина України для виїзду за кордон та організація їх видачі здійснюється відповідно до Порядку оформлення, видачі, обміну, пересилання, вилучення, повернення державі, визнання недійсним та знищення паспорта громадянина України для виїзду за кордон, що затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 07 травня 2014 року за № 152 «Про затвердження зразка бланка, технічного опису та Порядку оформлення, видачі, обміну, пересилання, вилучення, повернення державі, визнання недійсним та знищення паспорта громадянина України для виїзду за кордон» (далі - Порядок № 152) з урахуванням вимог цього Порядку.

Виходячи з положень п. 10 Порядку № 152, оформлення (у тому числі замість втраченого або викраденого), обмін паспорта для виїзду за кордон територіальними органами/ територіальними підрозділами ДМС здійснюються через Головний обчислювальний центр Єдиного державного демографічного реєстру у взаємодії з Державним центром персоналізації документів державного підприємства «Поліграфічний комбінат «Україна» по виготовленню цінних паперів».

Згідно додатку 1 до наказу Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України № 1645 від 27.08.2020, Державне підприємство «Поліграфічний комбінат «Україна» по виготовленню цінних паперів» являється підприємством, що належить до сфери управління Мінекономіки.

Відповідно до п. 69 Порядку № 152, персоналізовані Державним центром персоналізації документів державного підприємства «Поліграфічний комбінат «Україна» по виготовленню цінних паперів» бланки паспортів для виїзду за кордон надсилаються територіальному органу/територіальному підрозділу ДМС або МЗС у порядку, встановленому законодавством.

Згідно п. 6 Порядку № 678, передача персоналізованих бланків паспортів громадянина України, паспортів громадянина України для виїзду за кордон, посвідок до відокремленого підрозділу, який здійснював приймання документів для їх оформлення, здійснюється державним підприємством, що належить до сфери управління ДМС, згідно з актами приймання-передачі.

Персоналізовані бланки паспортів громадянина України, паспортів громадянина України для виїзду за кордон, посвідок за письмовою заявою за рахунок коштів особи можуть бути надіслані державним підприємством, що належить до сфери управління ДМС, міжнародним поштовим або експрес-відправленням до відокремленого підрозділу, який здійснював приймання документів.

Відповідно до п. 782 Порядку № 152, у разі необхідності організації видачі паспорта для виїзду за кордон у розміщеному за межами України відокремленому підрозділі (філії, представництві) державного підприємства, що належить до сфери управління ДМС, паспорт для виїзду за кордон разом з копіями заяви, заяви-анкети та актом- приймання передачі (у двох примірниках) передається територіальним органом/ територіальним підрозділом ДМС, який оформив паспорт для виїзду за кордон, до державного підприємства, що належить до сфери управління ДМС, який здійснює доставку таких паспортів до розміщеного за межами України відокремленого підрозділу (філії, представництва) державного підприємства, що належить до сфери управління ДМС. Паспорт для виїзду за кордон за письмовою заявою та за рахунок коштів заявника може бути надісланий державним підприємством, що належить до сфери управління ДМС, міжнародним поштовим відправленням до розміщеного за межами України відокремленого підрозділу (філії, представництва) державного підприємства, що належить до сфери управління ДМС. Після видачі паспорта для виїзду за кордон другий примірник акта приймання-передачі та копія заяви-анкети з датою видачі та підписом заявника про отримання паспорта для виїзду за кордон надсилається до територіального органу/територіального підрозділу ДМС, який оформив паспорт для виїзду за кордон.

Згідно п. 11 Порядку № 678, паспорт громадянина України, паспорт громадянина України для виїзду за кордон, посвідка оформлюються у строки, встановлені законодавством, та видаються у строк до трьох місяців з дня прийняття відповідного рішення для їх оформлення.

11 квітня 2024 року Верховна Рада України прийняла Закон України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо окремих питань проходження військової служби, мобілізації та військового обліку», який набрав чинності 18 травня 2024 року.

Так, статтю 20 Закону України «Про правовий режим воєнного стану» доповнено частиною шостою.

Відповідно до вимог частини шостої статті 20 Закону України «Про правовий режим воєнного стану» (у редакції від 18 травня 2024 року), в умовах воєнного стану оформлення паспорта громадянина України та паспорта громадянина України для виїзду за кордон розміщеним за межами України відокремленим підрозділом (філією, представництвом) державного підприємства, що належить до сфери управління Державної міграційної служби України, громадянам України чоловічої статі віком від 18 до 60 років здійснюється за умови наявності у вказаних осіб військово-облікових документів.

Дійсність військово-облікових документів перевіряється працівником відокремленого підрозділу (філії, представництва) у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.

Згідно п. 4 Порядку реалізації експериментального проекту щодо надання адміністративних послуг громадянам України у сфері міграції за межами України, що затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 04 червня 2024 року № 648, оформлення паспорта громадянина України, паспорта громадянина України для виїзду за кордон громадянам України чоловічої статі віком від 18 до 60 років здійснюється за умови наявності у зазначених осіб військово-облікових документів.

Перевірка дійсності військово-облікових документів проводиться відповідно до законодавства.

Таким чином, частина шоста статті 20 Закону України «Про правовий режим воєнного стану» та Порядок реалізації експериментального проекту щодо надання адміністративних послуг громадянам України у сфері міграції за межами України, що затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 04 червня 2024 року за № 648 набрали чинності 18 травня 2024 року та 04 червня 2024 року, відповідно, тобто, після фактичного звернення позивача до відокремленого підрозділу ДП «Документ» - філії в Польщі, яка розташована в м. Варшава, з метою оформлення паспорту громадянина України для виїзду за кордон, що мало місце 10 квітня 2024 року.

Відповідно до приписів статті 58 Конституції України, закони та інші нормативно-правові акти не мають зворотної дії в часі, крім випадків, коли вони пом`якшують або скасовують відповідальність особи.

Згідно рішення Конституційного Суду від 09.02.1999 у справі № 1-7/99, за загальновизнаним принципом права закони та інші нормативно-правові акти не мають зворотної дії в часі. Цей принцип закріплений у частині першій статті 58 Конституції України, за якою дію нормативно-правового акта в часі треба розуміти так, що вона починається з моменту набрання цим актом чинності і припиняється з втратою ним чинності, тобто до події, факту застосовується той закон або інший нормативно- правовий акт, під час дії якого вони настали або мали місце.

Відповідно до статті 19 Конституції України правовий порядок в Україні ґрунтується на засадах, відповідно до яких ніхто не може бути примушений робити те, що не передбачено законодавством.

Органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Отож, враховуючи викладене, Державна міграційна служба України мала вжити заходів із забезпечення доставки персоналізованого бланку паспорта громадянина України для виїзду за кордон на ім`я позивача від ДП «Поліграфічний комбінат «Україна» по виготовленню цінних паперів» до Головного управління ДМС України в Закарпатській області в особі Ужгородського відділу № 1, яке мало, передати оформлений на ім`я позивача паспорт громадянина України для виїзду за кордон, разом з копіями заяви, заяви-анкети та актом-приймання передачі (у 2 примірниках) до ДП «Документ», яке мало здійснити доставку вказаного паспорту до розміщеного за межами України відокремленого підрозділу - філії в Польщі, яка розташована в м. Варшава, а службові особи останньої повинні були видати позивачеві закордонний паспорт, в порядку та на підставі законодавства України, яке було чинне на момент звернення ОСОБА_1 із заявою про його оформлення, тобто без пред`явлення будь-яких військово-облікових документів.

Однак, протиправна бездіяльність Державної міграційної служби України, Головного управління ДМС України в Закарпатській області в особі Ужгородського відділу № 1, а також ДП «Документ» та його відокремленого підрозділу - філії в Польщі, яка розташована в м. Варшава, завадила передачі, доставці та видачі паспорту громадянина України для виїзду за кордон, що оформлений на ім`я позивача.

За таких обставин, протиправна бездіяльність Державної міграційної служби України, Головного управління ДМС України в Закарпатській області в особі Ужгородського відділу № 1, а також ДП «Документ» та його відокремленого підрозділу - філії в Польщі, яка розташована в м. Варшава, призвели до порушення гарантованого позивачеві права на отримання оформленого паспорта громадянина України для виїзду за кордон.

Відповідно до частини другої статті 77 КАС України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

Враховуючи вищезазначене, позовні вимоги підлягають задоволенню.

Керуючись статтями 9, 14, 90, 139, 242-246, 255 КАС України, суд -

В И Р І Ш И В:

1. Адміністративний позов ОСОБА_1 ( АДРЕСА_1 , РНОКПП НОМЕР_1 ) до Державної міграційної служби України (вул. Володимирська, буд. 9, м. Київ, Київська область, 01001, код ЄДРПОУ 37508470), Головного управління Державної міграційної служби України в Закарпатській області в особі Ужгородського відділу № 1 Головного управління Державної міграційної служби України в Закарпатській області (вул. Грибоєдова, буд. 12 «а», м. Ужгород, Закарпатська область, 88000, код ЄДРПОУ 37809328), Державного підприємства «Документ» в особі відокремленого підрозділу філії в Польщі (вул. Довнар-Запольського, буд. 8, м. Київ, Київська область, 04116, код ЄДРПОУ 32735236) про визнання бездіяльності протиправною та зобов`язання вчинити дії - задовольнити.

2. Визнати протиправною бездіяльність Державної міграційної служби України, Головного управління Державної міграційної служби України в Закарпатській області в особі Ужгородського відділу № 1 Головного управління Державної міграційної служби України в Закарпатській області, Державного підприємства «Документ» та його відокремленого підрозділу - філії в Польщі, щодо відмови ОСОБА_1 у передачі, доставці та видачі паспорту громадянина України для виїзду за кордон (серія НОМЕР_2 , дата видачі: 12.04.2024, дійсний до: 12.04.2034, орган, що видав: 2110), який оформлений на ім`я ОСОБА_2 ( ІНФОРМАЦІЯ_1 , РНОКПП НОМЕР_1 ).

3. Зобов`язати Державну міграційну службу України вжити у межах своїх повноважень заходів із забезпечення доставки оформленого на ім`я ОСОБА_2 ( ІНФОРМАЦІЯ_1 , РНОКПП НОМЕР_1 ) паспорта громадянина України для виїзду за кордон (серія НОМЕР_2 , дата видачі: 12.04.2024, дійсний до: 12.04.2034, орган, що видав: 2110) від Державного підприємства «Поліграфічний комбінат «Україна» по виготовленню цінних паперів» до Головного управління Державної міграційної служби України в Закарпатській області в особі Ужгородського відділу № 1 Головного управління Державної міграційної служби України в Закарпатській області.

4. Зобов`язати Головне управління Державної міграційної служби України в Закарпатській області в особі Ужгородського відділу № 1 Головного управління Державної міграційної служби України в Закарпатській області передати оформлений на ім`я ОСОБА_2 ( ІНФОРМАЦІЯ_1 , РНОКПП НОМЕР_1 ) паспорт громадянина України для виїзду за кордон (серія НОМЕР_2 , дата видачі: 12.04.2024, дійсний до: 12.04.2034, орган, що видав: 2110), разом з копіями заяви, заяви-анкети та актом-приймання передачі (у 2 примірниках) до Державного підприємства «Документ».

5. Зобов`язати Державне підприємство «Документ» здійснити доставку оформленого на ім`я ОСОБА_2 ( ІНФОРМАЦІЯ_1 , РНОКПП НОМЕР_1 ) паспорта громадянина України для виїзду за кордон (серія НОМЕР_2 , дата видачі: 12.04.2024, дійсний до: 12.04.2034, орган, що видав: 2110), разом з копіями заяви, заяви-анкети та актом-приймання передачі (у 2 примірниках) до його відокремленого підрозділу - філії в Польщі.

6. Зобов`язати Державне підприємство «Документ» в особі відокремленого підрозділу - філії в Польщі видати ОСОБА_3 ( ІНФОРМАЦІЯ_1 , РНОКПП НОМЕР_1 ) оформлений паспорт громадянина України для виїзду за кордон (серія НОМЕР_2 , дата видачі: 12.04.2024, дійсний до: 12.04.2034, орган, що видав: 2110), в порядку та на підставі законодавства України, яке було чинне на момент звернення з заявою про його оформлення - 10.04.2024, тобто без пред`явлення будь-яких військово-облікових документів.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду. Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня його проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або у разі розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Суддя Д.В. Іванчулинець

Джерело: ЄДРСР 122842088

Ссылка на комментарий
Поделиться на других сайтах

Суд з посиланням на норми законодавства, що регулювало на час звернення з заявою про видачу закордонного паспорта та норми Конституції України зазначив:

Таким чином, частина шоста статті 20 Закону України «Про правовий режим воєнного стану» та Порядок реалізації експериментального проекту щодо надання адміністративних послуг громадянам України у сфері міграції за межами України, що затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 04 червня 2024 року за № 648 набрали чинності 18 травня 2024 року та 04 червня 2024 року, відповідно, тобто, після фактичного звернення позивача до відокремленого підрозділу ДП «Документ» - філії в Польщі, яка розташована в м. Варшава, з метою оформлення паспорту громадянина України для виїзду за кордон, що мало місце 10 квітня 2024 року.

Таким чином ДП Документ зобов'язано видати закордонний паспорт у Польщі.

 

Ссылка на комментарий
Поделиться на других сайтах

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Гость
Ответить в этой теме...

×   Вы вставили отформатированный текст.   Удалить форматирование

  Only 75 emoji are allowed.

×   Ваша ссылка была автоматически заменена на медиа-контент.   Отображать как ссылку

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Зарузка...
  • Пользователи

    Нет пользователей для отображения