Рішення ЛОАС залишене в силі ВААС про визнання протиправною бездіяльності та зобов'язання ТЦК розглянути заяву та прийняти рішення про зняття з військового обліку у зв`язку із виїздом на постійне місце проживання за кордон


Чи вважаєте Ви рішення законним і справедливим?  

2 голоса

  1. 1. Чи вважаєте Ви рішення законним?

    • Так
      2
    • Ні
      0
    • Важко відповісти
      0
  2. 2. Чи вважаєте Ви рішення справедливим?

    • Так
      2
    • Ні
      0
    • Важко відповісти
      0


Recommended Posts

ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

06 липня 2023 року

справа №380/9388/23

Львівський окружний адміністративний суд у складі головуючої судді Лунь З.І. у письмовому провадженні розглянув адміністративну справу за ОСОБА_1 до Дрогобицького районного територіального центру комплектування та соціальної підтримки про визнання протиправною бездіяльності, зобов`язання вчинити дії.

в с т а н о в и в:

ОСОБА_1 (місце проживання: АДРЕСА_1 , ідентифікаційний номер НОМЕР_1 ) звернувся до суду з позовом до Дрогобицького районного територіального центру комплектування та соціальної підтримки (місцезнаходження: 82100, Львівська область, м.Дрогобич, вул.Шевченка, 25, код ЄДРПОУ 0992550), в якому просить суд:

-визнати протиправною бездіяльність Дрогобицького районного територіального центру комплектування та соціальної підтримки, яка полягає у неприйнятті рішення про зняття та виключення ОСОБА_1 із військового обліку у зв`язку із виїздом на постійне місце проживання за кордон на підставі заяви від 01.12.2022 (у Дрогобицькому районному територіальному центрі комплектування та соціальної підтримки вхідний № 12865 від 09.12.2022);

-зобов`язати Дрогобицький районний територіальний центр комплектування та соціальної підтримки розглянути заяву ОСОБА_1 про зняття та виключення його із військового обліку у зв`язку із виїздом на постійне місце проживання за кордон та прийняти рішення про зняття та виключення ОСОБА_1 із військового обліку у зв`язку із виїздом на постійне місце проживання за кордон.

Обґрунтовуючи позовні вимоги, позивач зазначив, що ГУ ДМС у Львівській області було прийнято рішення про оформлення ОСОБА_1 документів для виїзду за кордон на постійне проживання до Молдови. Позивач звернувся до відповідача із заявою про зняття з військового обліку у зв`язку з виїздом за кордон, оскільки для проставляння у паспорті громадянина України та паспорті громадянина України для виїзду за кордон штампа про оформлення виїзду на постійне місце проживання необхідно знятись з військового обліку. За результатами розгляду заяви позивачу надано відповідь, у якій керівник Дрогобицького районного територіального центру комплектування та соціальної підтримки не прийняв рішення про зняття позивача та виключення його з військового обліку. Позивач вважає таку бездіяльність протиправною у зв`язку з чим звернувся до суду з даним позовом.

Ухвалою суду від 03.05.2023 відкрито провадження у справі та вирішено проводити розгляд справи в порядку спрощеного позовного провадження, без повідомлення сторін та встановлено відповідачу строк на подання відзиву на позовну заяву.

Відповідач заяви про визнання позову чи відзив на позовну заяву в строки, передбачені ст.261 Кодексу адміністративного судочинства України до суду не надав.

Інших заяв по суті справи до суду не надходило.

Суд встановив таке.

Позивач, ОСОБА_1 , громадянин України, до матеріалів справи додав посвідчення Республіки Молдова та паспорт громадянина, виданий Республікою Молдова 12.10.2020.

У зв`язку із цим, позивач звернувся до компетентних органів України про надання дозволу на виїзд до Республіки Молдова на постійне місце проживання.

Головним управлінням Державної міграційної служби України у Львівській області 22.08.2022 прийнято рішення про надання позивачу дозволу на виїзд до Республіки Молдова на постійне проживання.

Листом від 01.12.2022 Головне управління Державної міграційної служби України у Львівській області повідомило позивача про необхідність завершити процедуру оформлення виїзду за кордон на постійне проживання у відповідності до встановленого порядку, а саме у цьому листі зазначило про необхідність знятись з військового обліку та із зареєстрованого місця проживання, надавши їм відповідний витяг з реєстру територіальної громади про зняття із зареєстрованого місця проживання в Україні, виданого органами реєстрації. Також Головне управління Державної міграційної служби України у Львівській області рекомендувало позивачу звернутись до відповідних РТЦК та СП про зняття з військового обліку або перебування на військовому обліку за місцем проживання.

Позивач звернувся до Дрогобицького районного територіального центру комплектування та соціальної підтримки із заявами, в якій просив зняти його з військового обліку, у зв`язку із виїздом на постійне місце проживання за кордон.

У відповідь на заяви позивача відповідач скерував йому листи від 16.11.2022 № 4/5477 та від 15.12.2022р. № 4/6164, в яких повідомив про необхідність позивачу з`явитись Дрогобицького РТЦК та СП з військово-обліковим документом та оригіналами документів, що дають право на виїзд на постійне місце проживання за межі України.

Позивач повторно звернувся до відповідача із заявою від 01.12.2022.

На заяву позивача від 01.12.2022 відповідач скерував позивачу відповідь від 13.12.2022 № 6096, з якої видно, що позивач звертався до Дрогобицького РТЦК та СП з військово-обліковим документом та оригіналами документів, що дають право на виїзд на постійне місце проживання за межі України, однак відповідач відмовив у знятті з військового обліку позивач, та таку відмову обґрунтував тим, що позивач надав військово-обліковий документ - тимчасове посвідчення військовозобов`язаного форми, яка не відповідає нормам Наказу Міністерства оборони України № 610 на даний час.

09.03.2023 адвокат позивача звернулася до відповідача із адвокатським запитом про надання обґрунтованого рішення на заяву позивача щодо здійснення заміни військово-облікового документа та повідомити час, коли позивач може особисто з`явитися та отримати тимчасове посвідчення військовозобов`язаного належної встановленої форми.

Відповідач надіслав позивачу лист від 16.03.2023 № 1919, в якому повідомив про необхідність позивачу повторно прибути до Дрогобицького РТЦК та СП каб. №5 за адресою: АДРЕСА_2 , для уточнення своїх персональних даних та виготовлення належного військово-облікового документа.

05.04.2023 позивач повторно прибув до Дрогобицького РТЦК та СП з військово-обліковим документом та оригіналами документів, що дають право на виїзд на постійне місце проживання за межі України з метою здійснення зняття з військового обліку.

Проте інспекторка ОСОБА_2 вилучила у позивача військово-обліковий документ - тимчасове посвідчення НОМЕР_2 та скерувала позивача на медичний огляд військово-лікарською комісією для визначення ступеня придатності до військової служби.

10.04.2023 адвокат позивача звернулася до відповідача з адвокатським запитом з метою вирішення спору в позасудовому порядку та скеруванням письмових обґрунтувань щодо підстав відмови позивачу у знятті та виключенні його із військового обліку у зв`язку із виїздом на постійне місце проживання за кордон.

Відповідь на цей адвокатський запит була надана 01.05.2023 та оформлена листом №3011, в якому відповідач зазначив, що всі відповіді заявнику надані, зазначив норми Конституції України та Закону України «Про військовий обов`язок та військову службу», Постанови КМ України №1487 від 30.12.2022.

Позивач вважає відмову відповідача у знятті його з військового обліку протиправною, а його порушене право таким, що підлягає захисту в суді, оскільки позивачу створено перешкоду для виконання відповідачем рішення територіального органу ДМС про оформлення документів для виїзду за кордон на постійне проживання.

Надаючи оцінку правовідносинам, що склались між сторонами, суд зазначає таке.

Спірні правовідносини, що склалися між сторонами, стосуються бездіяльності ІНФОРМАЦІЯ_1 щодо неприйняття рішення про зняття з військового обліку позивача, ОСОБА_1 , у зв`язку із виїздом позивача до Республіки Молдова на постійне проживання, дозвіл на який надано ГУ Державної міграційної служби у Львівській області 22.08.2022.

Відповідно до ч. 2 ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Порядок оформлення документів для постійного проживання громадян України за кордоном встановлюється Законом України «Про порядок виїзду з України і в`їзду в Україну громадян України» від 21.01.1994 №3857-ХІІ (далі також Закон №3857-ХІІ).

Відповідно до абзаців 1, 3 ст.4 Закону №3857-ХІІ оформлення документів для виїзду громадян України за кордон на постійне проживання здійснюється центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сферах міграції (імміграції та еміграції), у тому числі протидії нелегальній (незаконній) міграції, громадянства, реєстрації фізичних осіб, біженців та інших визначених законодавством категорій мігрантів.

Провадження за заявами про оформлення документів для виїзду громадян України за кордон на постійне проживання здійснюється в порядку, затвердженому центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сферах міграції (імміграції та еміграції), у тому числі протидії нелегальній (незаконній) міграції, громадянства, реєстрації фізичних осіб, біженців та інших визначених законодавством категорій мігрантів.

Постановою Кабінету Міністрів України від 16.08.2016 №816 затверджено Порядок провадження за заявами про оформлення документів для виїзду громадян України за кордон на постійне проживання, який визначає процедуру прийому і розгляду заяв про оформлення документів для виїзду громадян України за кордон на постійне проживання, прийняття за ними рішень та виконання прийнятих рішень.

Відповідно до п.4 розділу IV вказаного Порядку у разі прийняття рішення про оформлення документів для виїзду за кордон на постійне проживання територіальний орган ДМС у строк не пізніше п`яти робочих днів інформує заявника про прийняте рішення та строк його дії, а також про те, що заявнику необхідно: зняти з реєстрації своє місце проживання в Україні, надати територіальному органу ДМС паспорт громадянина України і паспорт громадянина України для виїзду за кордон для проставляння в них штампа про оформлення виїзду за кордон на постійне проживання, зразок якого наведено у додатку 6 до цього Порядку, або внесення відповідної інформації до безконтактного електронного носія, який імплантовано у паспорт громадянина України у формі картки. У разі наявності в особи, яка виїжджає за кордон на постійне проживання, двох паспортів громадянина України для виїзду за кордон надаються обидва такі паспорти; отримати довідку органу державної фіскальної служби про сплату податку на доходи фізичних осіб та про відсутність податкових зобов`язань з такого податку, яка подається до органів митного контролю під час перетинання митного кордону України та є підставою для проведення митних процедур.

Відповідно до п.6 розділу IV даного порядку після подання заявником паспорта громадянина України у формі книжечки зі штампом зняття з реєстрації місця проживання або довідки про зняття з реєстрації місця проживання, виданої органом реєстрації, територіальний орган ДМС проставляє в паспорті громадянина України у формі книжечки (на одній із сторінок з одинадцятої по шістнадцяту) та в паспорті (паспортах) громадянина України для виїзду за кордон (на одній із сторінок з другої по п`яту) штампи про оформлення виїзду за кордон на постійне проживання, які скріплюються печаткою (після повернення на проживання в Україну вказані штампи анулюються). У разі наявності в такої особи паспорта громадянина України у формі картки з безконтактним електронним носієм територіальний орган ДМС вносить інформацію про оформлення виїзду за кордон на постійне проживання до безконтактного електронного носія. Якщо до безконтактного електронного носія, який імплантовано у паспорт громадянина України у формі картки, орган реєстрації не вніс інформацію про зняття з реєстрації місця проживання, територіальний орган ДМС перед внесенням інформації про оформлення виїзду за кордон на постійне проживання вносить до безконтактного електронного носія зазначену інформацію на підставі довідки про зняття з реєстрації місця проживання.

Як встановив суд, Головним управлінням Державної міграційної служби України у Львівській області 22.08.2022 прийнято рішення про надання позивачу дозволу на виїзд до Республіки Молдова на постійне проживання.

Отже, для виконання зазначеного рішення ГУ ДМС у Львівській області про оформлення документів для виїзду за кордон на постійне проживання, позивачу необхідно зняти з реєстрації своє місце проживання в Україні.

Постановою Кабінету Міністрів України від 07.02.2022 №265 затверджено Порядок декларування та реєстрації місця проживання (перебування), яким визначено механізм здійснення декларування/реєстрації місця проживання (перебування), зміни місця проживання, зняття із задекларованого/зареєстрованого місця проживання (перебування), скасування декларування/реєстрації місця проживання (перебування), а також встановлює форми необхідних для цього документів.

Відповідно до п.50 даного порядку зняття із задекларованого/зареєстрованого місця проживання (перебування) здійснюється, в тому числі, на підставі заяви про зняття із задекларованого/зареєстрованого місця проживання (перебування), поданої особою або її законним представником (представником), за формою згідно з додатком 5.

Відповідно до п.57 даного порядку у разі звернення до органу реєстрації (у тому числі через центр надання адміністративних послуг) разом із заявою про зняття із задекларованого/зареєстрованого місця проживання (перебування) особа подає, серед іншого:

-військово-обліковий документ (для громадян України, які підлягають взяттю облік або перебувають на військовому обліку);

-рішення про оформлення документів для виїзду за кордон на постійне проживання, прийняте відповідним територіальним органом ДМС, або рішення про оформлення документів для залишення на постійне проживання за кордоном, прийняте відповідною закордонною дипломатичною установою України, у разі зняття із задекларованого/зареєстрованого місця проживання особи у зв`язку з оформленням їй документів для виїзду за кордон на постійне проживання/залишення на постійне проживання за кордоном.

Згідно з ч.ч.1-3 ст. 33 Закону України «Про військовий обов`язок і військову службу» від 25.03.1992 №2232-ХІІ (далі також Закон №2232-ХІІ) військовий облік громадян України поділяється на облік призовників, військовозобов`язаних та резервістів.

Загальне керівництво роботою, пов`язаною з організацією та веденням військового обліку призовників, військовозобов`язаних та резервістів, контроль за станом цієї роботи в центральних та місцевих органах виконавчої влади, інших державних органах (крім Служби безпеки України та Служби зовнішньої розвідки України), органах місцевого самоврядування, на підприємствах, в установах та організаціях незалежно від підпорядкування і форми власності здійснює Генеральний штаб Збройних Сил України.?

Функціонування системи військового обліку забезпечується органами Міністерства оборони України, Міністерства внутрішніх справ України, Служби безпеки України, Служби зовнішньої розвідки України, Національної поліції України, Державного бюро розслідувань, центральними органами виконавчої влади, які відповідно до закону здійснюють керівництво військовими формуваннями, правоохоронними органами спеціального призначення, місцевими державними адміністраціями та органами місцевого самоврядування.

Військовий облік усіх призовників, військовозобов`язаних та резервістів ведеться за місцем їх проживання і відповідно до обсягу та деталізації поділяється на персонально-якісний, персонально-первинний та персональний.

Відповідно до п.2 ч.5 ст. 37 Закону №2232-ХІІ зняттю з військового обліку військовозобов`язаних у відповідних районних (міських) територіальних центрах комплектування та соціальної підтримки підлягають громадяни України, які вибули на строк більше трьох місяців за межі України.

Частиною 2 ст.38 Закону №2232-ХІІ органи реєстрації місця проживання чи перебування осіб (крім випадків, передбачених Кабінетом Міністрів України) зобов`язані здійснювати реєстрацію за місцем проживання або перебування чи зняття з реєстрації призовників, військовозобов`язаних та резервістів лише в разі наявності в їхніх військово-облікових документах позначок відповідних районних (міських) територіальних центрів комплектування та соціальної підтримки, Центрального управління або регіональних органів Служби безпеки України, відповідного підрозділу Служби зовнішньої розвідки України відповідно про зняття з військового обліку або про перебування на військовому обліку за місцем проживання, а у разі декларування місця проживання призовників, військовозобов`язаних та резервістів за декларацією про місце проживання, поданою в електронній формі засобами Єдиного державного веб-порталу електронних послуг, органи реєстрації місця проживання чи перебування осіб здійснюють декларування місця проживання зазначених осіб відповідно до Закону України «Про надання публічних (електронних публічних) послуг щодо декларування та реєстрації місця проживання в Україні».

З метою виконання вимог п.57 Порядку, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 07.02.2022 №265 для подання до органу реєстрації (у тому числі через центр надання адміністративних послуг) разом із заявою про зняття із задекларованого/зареєстрованого місця проживання (перебування) військово-облікового документа, - позивач звернувся до Дрогобицького РТЦК та СП із заявами про зняття з військового обліку.

Як видно з матеріалів справи, позивач неодноразово звертався до відповідача з відповідними заявами про зняття його з військового обліку у зв`язку із отриманням дозволу Державної міграційної служби на виїзд до Республіки Молдова на постійне проживання, однак відповідач листами від 16.11.2022 № 4/5477 та від 15.12.2022р. № 4/6164 повідомив про необхідність позивачу з`явитись Дрогобицького РТЦК та СП з військово-обліковим документом та оригіналами документів, що дають право на виїзд на постійне місце проживання за межі України.

Суд встановив, що позивач з`являвся до відповідача з військово-обліковим документом та оригіналами документів, що дають право на виїзд на постійне місце проживання за межі України, однак відповідач відмовив у знятті з військового обліку та таку відмову обґрунтував тим, що позивач надав військово-обліковий документ - тимчасове посвідчення військовозобов`язаного форми, яка на даний час не відповідає нормам Наказу Міністерства оборони України № 610.

Ці обставини відповідач виклав у листі від 13.12.2022 № 6096, отже їх визнає.

Наказом Міністерства оборони України № 206 від 10.04.2017 затверджено Порядок видачі, зберігання та знищення військових квитків осіб рядового, сержантського і старшинського складу (далі також Порядок №206).

Відповідно до цього Порядку №206 військові квитки військовослужбовців (військовозобов`язаних), які виїжджають за кордон на строк більш як три місяці, здаються до штабу військової частини (військового комісаріату за місцем військового обліку). Замість військових квитків, прийнятих на зберігання, видається довідка військовослужбовця (військовозобов`язаного), який виїжджає за кордон (додаток 4) (п.4 Р.ІІ).

Відповідач відмовився розглядати питання про зняття позивача з обліку з тих підстав, що позивач виїжджає за кордон на постійне проживання, покликаючись на те, що надане позивачем тимчасове посвідчення, станом на 13.12.2022 не відповідає вимогам «Наказу Міністерства оборони України № 610».

Як видно з матеріалів справи, позивач є військовозобов`язаним, що підтверджується тимчасовим посвідченням НОМЕР_2 , виданим Дрогобицько-Бориславським військовим комісаром 05.07.2018.

Відповідно до п.1 Порядку виготовлення, видачі та знищення тимчасового посвідчення військовозобов`язаного, затвердженого Наказом Міністерства оборони України №610 від 21.11.2017 тимчасове посвідчення військовозобов`язаного (далі - тимчасове посвідчення) є документом, що посвідчує особу військовозобов`язаного, який перебуває у запасі осіб офіцерського складу або осіб рядового, сержантського і старшинського складу (далі - військовозобов`язаний), та визначає належність його власника до виконання військового обов`язку.

Пунктом 2 цього Порядку передбачено, що бланки тимчасових посвідчень виготовляються самостійно районними (міськими) військовими комісаріатами, відповідними органами Служби безпеки України, підрозділами Служби зовнішньої розвідки України.

Таким чином, покликання відповідача на невідповідність тимчасового посвідчення військовозоов`язаного, наданого позивачем, вимогам наказу Міністерства оборони №610 від 21.11.2017, є безпідставним, оскільки відповідальність за відповідність бланка вимогам вказаного Наказу, покладається виключно на суб`єкта владних повноважень, яким є військовий комісаріат, а в даному випадку ОСОБА_3 -Бориславський військовий комісаріат.

Отже, на позивача не може бути покладений обов`язок щодо забезпечення відповідності форми та змісту бланка тимчасового посвідчення нормативним актам, як це протиправно вважає відповідач.

Щодо такої підстави у відмові у знятті позивача з військового обліку як невідповідність тимчасового посвідчення військовозобов`язаного, наданого позивачем, вимогам наказу Міністерства оборони України №610 від 21.11.2017, що оформлюється довідкою військовослужбовця (військовозобов`язаного), який виїжджає за кордон на підставі Наказу Міністерства оборони України № 206 від 10.04.2017, то відповідач не зазначає жодних правових підстав, які б обґрунтовували таке його рішення.

Натомість відповідач вважає, що розгляд питання про зняття позивача з військового обліку можливе тільки після заміни військово-облікового документа.

При цьому відповідач не заперечує, що відповідно до пункту 16 Порядку організації та ведення військового обліку призовників, військовозобов`язаних та резервістів, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 30.12.2022 №1487, одним із таких військово-облікових документів є тимчасове посвідчення військовозобов`язаного.

Таким чином, з урахуванням викладеного, за наявності у позивача, прийнятого на зберігання відповідачем тимчасового посвідчення військовослужбовця НОМЕР_2 , виданого військовозобов`язаному 1997 року народження ОСОБА_1 в тому, що він дійсно прийнятий на облік запасу Збройних Сил України за ВОС №171244А за посадою майстер лісозаготівельних та лісопильних засобів ТВО Дрогобицько-Бориславським військовим комісаром 05.07.2018, суд дійшов висновку, що відповідач протиправно не прийняв рішення (вчинив протиправну бездіяльність) щодо зняття ОСОБА_1 із військового обліку у зв`язку із виїздом на постійне місце проживання за кордон на підставі заяви від 01.12.2022, що зареєстрований у Дрогобицькому районному територіальному центрі комплектування та соціальної підтримки вхідний № 12865 від 09.12.2022.

Крім цього суд зазначає, що підставою для розгляду заяви позивача про зняття з військового обліку є рішення органу Державної міграційної служби України про надання дозволу про виїзд за кордон на постійне проживання, а та обставина, що позивач вибуває на строк більше трьох місяців за межі України, що підтверджується відповідним рішенням ГУ ДМС України у Львівській області від 22.08.2022, є підставою для зняття позивача з військового обліку відповідно до вимог абзацу 3 п.1 ч.5 ст.37 Закону України «Про військовий обов`язок і військову службу».

Відповідно до ч. 4 ст.245 КАС України у випадку, визначеному пунктом 4 частини другої цієї статті, суд може зобов`язати відповідача - суб`єкта владних повноважень прийняти рішення на користь позивача, якщо для його прийняття виконано всі умови, визначені законом, і прийняття такого рішення не передбачає права суб`єкта владних повноважень діяти на власний розсуд.

У випадку, якщо прийняття рішення на користь позивача передбачає право суб`єкта владних повноважень діяти на власний розсуд, суд зобов`язує суб`єкта владних повноважень вирішити питання, щодо якого звернувся позивач, з урахуванням його правової оцінки, наданої судом у рішенні.

Як встановив суд, позивач звернувся до відповідача із заявою про зняття його з військового обліку у зв`язку із виїздом на постійне проживання за кордон, з`явився особисто до відповідача, та представив всі необхідні для цього документи, а саме оригінали документів, що дають право на виїзд на постійне місце проживання за межі України. Водночас підставою для відмови у розгляді такої заяви позивача стала невідповідність наданого позивачем тимчасового посвідчення вимогам наказу Міноборони України №610 від 21.11.2017, яку суд визнав протиправною. Інших підстав, як-от, особиста неявка позивача до Дрогобицького РТЦК та СП чи ненадання оригіналів документів, що дають право на виїзд на постійне проживання за кордон, - відповідач у своїй відповіді від 13.12.2022 №6096 не зазначив.

Таким чином, оскільки позивач виконав усі умови, визначені законом, подав усі документі, необхідні для прийняття відповідачем рішення про зняття позивача з військового обліку, і прийняття рішення про зняття позивача з військового обліку не передбачає права відповідача діяти на власний розсуд в такому разі, то суд дійшов висновку зобов`язати Дрогобицький районний територіальний центр комплектування та соціальної підтримки розглянути заяву ОСОБА_1 про зняття його з військового обліку у зв`язку із виїздом на постійне місце проживання за кордон (Республіка Молдова) та прийняти рішення про зняття ОСОБА_1 із військового обліку у зв`язку із виїздом на постійне місце проживання за кордон (Республіка Молдова).

Відповідно до частини другої статті 77 КАС України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

З огляду на те, що відповідач не довів правомірності своєї бездіяльності, суд дійшов висновку про задоволення позову частково.

Позов не підлягає задоволенню в частині, що стосується виключення позивача з військового обліку з тих підстав, що позивач не обґрунтував протиправності бездіяльності відповідача щодо незастосування ч.6 ст.37 Закону України «Про військовий обов`язок та військову службу», якою передбачено вичерпний перелік підстав для виключення особи з військового обліку. При цьому суд звертає увагу позивача, що згаданий закон містить поняття зняття з військового обліку та виключення з військового обліку, які відрізняються за підставами виникнення та наслідками застосування.

Додатково суд зазначає, що позивач розпочав процедуру оформлення виїзду за кордон на постійне проживання до 30.11.2022, оскільки як видно з листа ГУ ДМС у Львівській області від 01.12.2022, позивач звернувся до територіального органу ДМС із заявою про завершення процедури оформлення виїзду за кордон 30.11.2022.

Судові витрати покладаються на відповідача пропорційно задоволеним позовним вимогами відповідно до ст.139 КАС України.

Так, з відповідача належить стягнути на користь позивача судовий збір на суму 1073,60грн.

Щодо витрат на професійну правничу допомогу, то суд зазначає, що позивач звернувся з клопотанням про стягнення таких витрат. При цьому до клопотання долучив договір про надання адвокатських послуг від 25.04.2023, свідоцтво про право на заняття адвокатською діяльністю №1434, ордер на надання правничої (правової) допомоги, попередній (орієнтовний розрахунок витрат)

Зважаючи на те, що розрахунок витрат, що міститься у справі, є орієнтовним, то суд вважає, що розгляд клопотання про стягнення витрат на професійну правничу допомогу є передчасним.

Керуючись ст.ст. 242-246, 250, 257-262 КАС України, суд

в и р і ш и в :

адміністративний позов ОСОБА_1 (місце проживання: АДРЕСА_1 , ідентифікаційний номер НОМЕР_1 ) до Дрогобицького районного територіального центру комплектування та соціальної підтримки (місцезнаходження: 82100, Львівська область, м.Дрогобич, вул.Шевченка, 25, код ЄДРПОУ 0992550) про визнання протиправною бездіяльності, зобов`язання вчинити дії задовольнити частково.

Визнати протиправною бездіяльність Дрогобицького районного територіального центру комплектування та соціальної підтримки щодо зняття ОСОБА_1 із військового обліку у зв`язку із виїздом на постійне місце проживання за кордон на підставі заяви від 01.12.2022, що зареєстрована у Дрогобицькому районному територіальному центрі комплектування та соціальної підтримки вхідний № 12865 від 09.12.2022.

Зобов`язати Дрогобицький районний територіальний центр комплектування та соціальної підтримки розглянути заяву ОСОБА_1 від 01.12.2022 про зняття його з військового обліку у зв`язку із виїздом на постійне місце проживання за кордон (Республіка Молдова) та прийняти рішення про зняття ОСОБА_1 із військового обліку у зв`язку із виїздом на постійне місце проживання за кордон (Республіка Молдова).

У задоволенні інших позовних вимог відмовити.

Стягнути з Дрогобицького районного територіального центру комплектування та соціальної підтримки (місцезнаходження: 82100, Львівська область, м.Дрогобич, вул.Шевченка, 25, код ЄДРПОУ 0992550) з його бюджетних асигнувань на користь ОСОБА_1 (місце проживання: АДРЕСА_1 , ідентифікаційний номер НОМЕР_1 ) судовий збір на суму 1073(одна тисяча сімдесят три)грн.60коп.

Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Апеляційна скарга подається до Восьмого апеляційного адміністративного суду із врахуванням п.п 15.5 п.5 розділу VII Перехідних положень КАС України протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.

Суддя Лунь З.І.

Джерело: ЄДРСР 112061579

Ссылка на комментарий
Поделиться на других сайтах

ВОСЬМИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

Головуючий суддя у першій інстанції: Лунь З.І.

06 листопада 2023 рокуЛьвівСправа № 380/9388/23 пров. № А/857/13877/23Восьмий апеляційний адміністративний суд у складі колегії:

головуючого-судді: Бруновської Н.В.

суддів: Хобор Р.Б., Шавеля Р.М.

розглянувши в порядку письмового провадження апеляційну скаргу Дрогобицького районного територіального центру комплектування та соціальної підтримки на рішення Львівського окружного адміністративного суду від 06 липня 2023 року у справі № 380/9388/23 за адміністративним позовом ОСОБА_1 до Дрогобицького районного територіального центру комплектування та соціальної підтримки про визнання протиправною бездіяльність, зобов`язання вчинити дії, -

В С Т А Н О В И В :

02.05.2023р. ОСОБА_1 звернувся з позовом до Дрогобицького районного територіального центру комплектування та соціальної підтримки, у якому просив суд:

-визнати протиправною бездіяльність, яка полягає у неприйнятті рішення про зняття та виключення із військового обліку у зв`язку із виїздом на постійне місце проживання за кордон на підставі заяви від 01.12.2022р. (у Дрогобицькому районному територіальному центрі комплектування та соціальної підтримки вхідний № 12865 від 09.12.2022р.);

-зобов`язати розглянути заяву про зняття та виключення із військового обліку у зв`язку із виїздом на постійне місце проживання за кордон та прийняти рішення про зняття та виключення із військового обліку у зв`язку із виїздом на постійне місце проживання за кордон.

Рішенням Львівського окружного адміністративного суду від 06.07.2023р. позов задоволено частково.

Суд визнав протиправною бездіяльність Дрогобицького районного територіального центру комплектування та соціальної підтримки щодо зняття ОСОБА_1 із військового обліку у зв`язку із виїздом на постійне місце проживання за кордон на підставі заяви від 01.12.2022р., що зареєстрована у Дрогобицькому районному територіальному центрі комплектування та соціальної підтримки вхідний № 12865 від 09.12.2022р.

Крім того, суд зобов`язав Дрогобицький районний територіальний центр комплектування та соціальної підтримки розглянути заяву ОСОБА_1 від 01.12.2022р. про зняття з військового обліку у зв`язку із виїздом на постійне місце проживання за кордон (Республіка Молдова) та прийняти рішення про зняття із військового обліку у зв`язку із виїздом на постійне місце проживання за кордон (Республіка Молдова).

У задоволенні інших позовних вимог суд відмовив.

Не погоджуючись із даним рішенням, апелянт Дрогобицький районний територіальний центр комплектування та соціальної підтримки подав апеляційну скаргу, в якій зазначає, що судом першої інстанції порушено норми матеріального та процесуального права.

Апелянт просить суд, рішення Львівського окружного адміністративного суду від 06.07.2023р. скасувати та прийняти нове рішення, яким в позові відмовити повністю.

Відповідно до п.3 ч.1 ст.311 КАС України, суд апеляційної інстанції може розглянути справу без повідомлення учасників справи (в порядку письмового провадження) за наявними у справі матеріалами, якщо справу може бути вирішено на підставі наявних у ній доказів, у разі: подання апеляційної скарги на рішення суду першої інстанції, які ухвалені в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін (у порядку письмового провадження).

Заслухавши суддю-доповідача, дослідивши матеріали справи, перевіривши доводи скарги, законність і обґрунтованість рішення суду, колегія суддів дійшла висновку, що апеляційна скарга не підлягає до задоволення виходячи з наступних підстав.

Як видно з посвідчення Республіки Молдова НОМЕР_1 та паспорта громадянина Республіки Молдова, ОСОБА_1 громадянин України є громадянином також Республіки Молдова з 12.10.2020р.

В серпні 2022р. ОСОБА_1 звернувся до Головного управління Державної міграційної служби України у Львівській області про прийняття рішення про надання дозволу на виїзд до Республіки Молдова на постійне місце проживання.

22.08.2022р. Головне управлінням Державної міграційної служби України у Львівській області прийняв рішення про надання ОСОБА_1 дозволу на виїзд до Республіки Молдова на постійне проживання.

Крім того, 01.12.2022р. листом №Г-1709/6/4603-22/4601.18/1465-22 Головне управління Державної міграційної служби України у Львівській області повідомив позивача про необхідність завершити процедуру оформлення виїзду за кордон на постійне проживання у відповідності до встановленого порядку, а саме необхідність знятись з військового обліку та із зареєстрованого місця проживання, надавши відповідний витяг з реєстру територіальної громади про зняття із зареєстрованого місця проживання в Україні, виданого органами реєстрації.

Також орган міграційної служби рекомендував ОСОБА_1 звернутись до відповідних РТЦК та СП про зняття з військового обліку або перебування на військовому обліку за місцем проживання.

З метою завершення процедури виїзду на постійне місце проживання до Республіки Молдова, ОСОБА_1 в листопаді 2022р. звернувся до Дрогобицького районного територіального центру комплектування та соціальної підтримки із заявами, в якій просив зняти його з військового обліку, у зв`язку із виїздом на постійне місце проживання за кордон.

У відповідь на заяви Дрогобицький районний територіальний центр комплектування та соціальної підтримки направив позивачу листи від 16.11.2022р № 4/5477, від 15.12.2022р. № 4/6164, в яких повідомив про необхідність з`явитись до Дрогобицького РТЦК та СП з військово-обліковим документом та оригіналами документів, що дають право на виїзд на постійне місце проживання за межі України.

01.12.2022р ОСОБА_1 повторно звернувся до відповідача із заявою про зняття з військового обліку.

13.12.2022р. Дрогобицький районний територіальний центр комплектування та соціальної підтримки листом № 6096 повідомив позивача що він дійсно звертався до Дрогобицького РТЦК та СП з військово-обліковим документом та оригіналами документів, що дають право на виїзд на постійне місце проживання за межі України. Однак, відсутні підстави у знятті з військового обліку оскільки, ОСОБА_1 надав військово-обліковий документ - тимчасове посвідчення військовозобов`язаного форми, яка не відповідає нормам Наказу Міністерства оборони України № 610 на даний час.

09.03.2023р. адвокат Вернієвська О.Б. яка діє в інтересах ОСОБА_1 звернулася до Дрогобицького районного територіального центру комплектування та соціальної підтримки із адвокатським запитом про надання обґрунтованого рішення на заяву її довірителя щодо здійснення заміни військово-облікового документа та повідомити час, коли позивач може особисто з`явитися та отримати тимчасове посвідчення військовозобов`язаного належної встановленої форми.

16.03.2023р. Дрогобицький районний територіальний центр комплектування та соціальної підтримки надіслав позивачу лист № 1919, в якому повідомив про необхідність повторно прибути до Дрогобицького РТЦК та СП для уточнення своїх персональних даних та виготовлення належного військово-облікового документа.

05.04.2023р. ОСОБА_1 повторно прибув до Дрогобицького РТЦК та СП з військово-обліковим документом та оригіналами документів, що дають право на виїзд на постійне місце проживання за межі України з метою здійснення зняття з військового обліку. Однак,

працівники територіального центру вилучили у ОСОБА_1 військово-обліковий документ - тимчасове посвідчення НОМЕР_2 та скерували на медичний огляд військово-лікарською комісією для визначення ступеня придатності до військової служби.

10.04.2023р. адвокат Вернієвська О.Б. яка діє в інтересах ОСОБА_1 звернулась до з Дрогобицького РТЦК та СП з адвокатським запитом з метою вирішення спору в позасудовому порядку та скеруванням письмових обґрунтувань щодо підстав відмови позивачу у знятті та виключенні із військового обліку у зв`язку із виїздом на постійне місце проживання за кордон.

01.05.2023р. Дрогобицький районний територіальний центр комплектування та соціальної підтримки направив лист №3011 позивачу, зазначив, що всі відповіді надані у відповідності до норми Конституції України, Закону України Про військовий обов`язок та військову службу, Постанови КМ України №1487 від 30.12.2022р.

ч.2 ст.19 Конституції України встановлено, що органи державної влади, їх посадові особи повинні діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

В ст.33 Конституції України передбачено, що кожному, хто на законних підставах перебуває на території України, гарантується свобода пересування, вільний вибір місця проживання, право вільно залишати територію України, за винятком обмежень, які встановлюються законом.

Відповідно до ст.64 Конституції України конституційні права і свободи людини і громадянина не можуть бути обмежені, крім випадків, передбачених Конституцією України. В умовах воєнного або надзвичайного стану можуть встановлюватися окремі обмеження прав і свобод із зазначенням строку дії цих обмежень. Не можуть бути обмежені права і свободи, передбачені ст.ст. 24, 25, 27, 28, 29, 40, 47, 51, 52, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63 цієї Конституції.

ст.65 Конституції України визначено, що захист Вітчизни, незалежності та територіальної цілісності України, шанування її державних символів є обов`язком громадян України. Громадяни відбувають військову службу відповідно до закону.

Згідно ч.1 ст.1 Закону України "Про військовий обов`язок та військову службу" від 25.03.1992 №2232-XII (Закон №2232-XII) захист Вітчизни, незалежності та територіальної цілісності України є конституційним обов`язком громадян України.

ч.10 ст.1 Закону "Про військовий обов`язок та військову службу" визначено, що громадяни України, які приписані до призовних дільниць або перебувають у запасі Збройних Сил України, Служби безпеки України, Служби зовнішньої розвідки України чи проходять службу у військовому резерві, зобов`язані, зокрема, виконувати правила військового обліку, встановлені законодавством.

В ст.33 Закону "Про військовий обов`язок та військову службу" видно, що військовий облік громадян України поділяється на облік призовників, військовозобов`язаних та резервістів. Загальне керівництво роботою, пов`язаною з організацією та веденням військового обліку призовників, військовозобов`язаних та резервістів, контроль за станом цієї роботи в центральних та місцевих органах виконавчої влади, інших державних органах (крім Служби безпеки України та Служби зовнішньої розвідки України), органах місцевого самоврядування, на підприємствах, в установах та організаціях незалежно від підпорядкування і форми власності здійснює Генеральний штаб Збройних Сил України. Функціонування системи військового обліку забезпечується органами Міністерства оборони України, Міністерства внутрішніх справ України, Служби безпеки України, Служби зовнішньої розвідки України, Національної поліції України, Державного бюро розслідувань, центральними органами виконавчої влади, які відповідно до закону здійснюють керівництво військовими формуваннями, правоохоронними органами спеціального призначення, місцевими державними адміністраціями та органами місцевого самоврядування. Військовий облік усіх призовників, військовозобов`язаних та резервістів ведеться за місцем їх проживання і відповідно до обсягу та деталізації поділяється на персонально-якісний, персонально-первинний та персональний. Військовий облік військовозобов`язаних та резервістів за призначенням поділяється на загальний і спеціальний. Військовий облік призовників, військовозобов`язаних та резервістів ведеться в порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.

Постановою Кабінету Міністрів України від 30.12.2022р. №1487 затверджено Порядок організації та ведення військового обліку призовників, військовозобов`язаних та резервістів (Порядок №1487), яким визначено механізм організації та ведення військового обліку призовників, військовозобов`язаних та резервістів (військовий облік) центральними і місцевими органами виконавчої влади, іншими державними органами (державні органи), органами місцевого самоврядування, органами військового управління (органами управління), військовими частинами (підрозділами) Збройних Сил та інших утворених відповідно до законів України військових формувань та правоохоронних органів спеціального призначення, територіальними центрами комплектування та соціальної підтримки, підприємствами, установами та організаціями, закладами освіти, закладами охорони здоров`я незалежно від підпорядкування і форми власності (підприємства, установи та організації).

В п.22 Порядку №1487 видно, що взяття на військовий облік, зняття та виключення з військового обліку призовників, військовозобов`язаних та резервістів у районних (міських) територіальних центрах комплектування та соціальної підтримки, органах СБУ, підрозділах Служби зовнішньої розвідки здійснюється відповідно до Закону України "Про військовий обов`язок і військову службу".

Із змісту абз.2 п.29 Порядку №1487 видно, що призовники, військовозобов`язані та резервісти, які вибувають за межі України на постійне місце проживання або на строк більше трьох місяців, направляються виконавчими органами сільських, селищних, міських рад до відповідного районного (міського) територіального центру комплектування та соціальної підтримки, органу СБУ, підрозділу Служби зовнішньої розвідки для зняття з військового обліку та вилучення військово-облікових документів.

Згідно п.53, п.54, п.79 Порядку №1487 зняття з військового обліку призовників, військовозобов`язаних та резервістів, які виїжджають за кордон на строк більше трьох місяців, здійснюється після особистого прибуття їх до відповідного районного (міського) територіального центру комплектування та соціальної підтримки, органу СБУ, підрозділу Служби зовнішньої розвідки з документами, що підтверджують виїзд за кордон. Призовники, військовозобов`язані та резервісти, які виїжджають за кордон на строк до трьох місяців, з військового обліку не знімаються.

Органи реєстрації, зокрема, здійснюють реєстрацію/зняття із задекларованого/зареєстрованого місця проживання призовників, військовозобов`язаних та резервістів з урахуванням вимог щодо реєстрації (зняття з реєстрації) місця проживання призовників, військовозобов`язаних

Районні (міські) територіальні центри комплектування та соціальної підтримки: організовують та ведуть військовий облік на території адміністративно-територіальної одиниці; здійснюють взяття, зняття або виключення з військового обліку призовників, військовозобов`язаних та резервістів у випадках, передбачених законодавством; проставляють у військово-облікових документах призовників, військовозобов`язаних та резервістів відповідні відмітки про взяття їх на військовий облік, зняття та виключення з нього.

Відповідно до абз. 1 п.81 Порядку №1487 взяття на військовий облік, зняття та виключення з військового обліку призовників, військовозобов`язаних та резервістів у районних (міських) територіальних центрах комплектування та соціальної підтримки, органах СБУ, підрозділах Служби зовнішньої розвідки здійснюється за їх особистої присутності (крім випадків, визначених у пункті 15 цього Порядку). При цьому, взяття на військовий облік, зняття або виключення з нього здійснюється за умови наявності паспорта громадянина України та військово-облікових документів, визначених у пункті 20 цього Порядку.

У зв`язку з військовою агресією російської федерації проти України Законом України від 24.02.2022р. №2102-ІХ "Про затвердження Указу Президента України "Про введення воєнного стану в Україні", в Україні введено воєнний стан з 24 лютого 2022 року строком на 30 діб, який неодноразово продовжувався: з 05 години 30 хвилин 26 березня 2022 року строком на 30 діб згідно з Указом Президента №133/2022 від 14.03.2022, з 05 години 30 хвилин 25 квітня 2022 року строком на 30 діб згідно з Указом Президента № 259/2022 від 18.04.2022, з 05 години 30 хвилин 25 травня 2022 року строком на 90 діб згідно з Указом Президента № 341/2022 від 17.05.2022, з 05 години 30 хвилин 23 серпня 2022 року строком на 90 діб згідно з Указом Президента № 573/2022 від 12.08.2022, з 05 години 30 хвилин 21 листопада 2022 року строком на 90 діб згідно з Указом Президента № 757/2022 від 07.11.2022, з 05 години 30 хвилин 19 лютого 2023 року строком на 90 діб згідно з Указом Президента №58/2023 від 06.02.2023.

У зв`язку із введенням в Україні воєнного стану тимчасово, на період дії правового режиму воєнного стану, можуть обмежуватися конституційні права і свободи людини і громадянина, передбачені ст.ст. 30 - 34, 38, 39, 41 - 44, 53 Конституції України, в тому числі статтю 33 щодо свободи пересування, вільного вибору місця проживання, права вільно залишати територію України, за винятком обмежень, які встановлюються законом.

ч.6 ст.22 Закону України "Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію" від 21.10.1993 №3543-XII (Закон №3543-XII) встановлено, що громадянам, які перебувають на військовому обліку, з моменту оголошення мобілізації забороняється зміна місця проживання без дозволу посадової особи, визначеної у частині третій цієї статті.

В ст.37 Закону "Про військовий обов`язок та військову службу" видно, що у воєнний час забороняється виїзд призовників, військовозобов`язаних та резервістів з місця проживання без дозволу керівника відповідного районного (міського) територіального центру комплектування та соціальної підтримки (військовозобов`язаних та резервістів Служби безпеки України, Служби зовнішньої розвідки України - без дозволу відповідного керівника). Зняттю з військового обліку призовників, військовозобов`язаних та резервістів у відповідних районних (міських) територіальних центрах комплектування та соціальної підтримки підлягають громадяни України, які вибувають на строк більше трьох місяців за межі України.

Зважаючи на те, що ОСОБА_1 є громадянином Республіки Молдова та отримав рішення органу Державної міграційної служби України про надання дозволу про виїзд за кордон на постійне проживання від 22.08.2022р. у останнього є законні сподівання для зняття з військового обліку відповідно до вимог абз. 3 п.1 ч.5 ст.37 Закону України Про військовий обов`язок і військову службу.

За таких обставин, колегія суддів вважає, що суд першої інстанції дійшов вірного висновку про наявність підстав для часткового задоволення позову оскільки суб`єкт владних повноважень в особі Дрогобицького районного територіального центру комплектування та соціальної підтримки діяв не у спосіб визначений законами та Конституцією України.

Інші доводи апеляційної скарги фактично зводяться до переоцінки доказів та незгодою апелянта з висновками суду першої інстанцій по їх оцінці, тому не можуть бути прийняті апеляційною інстанцією.

Колегія суддів також враховує позицію ЄСПЛ (в аспекті оцінки аргументів апелянта), сформовану у справі Серявін та інші проти України (№ 4909/04): згідно з його усталеною практикою, яка відображає принцип, пов`язаний з належним здійсненням правосуддя, у рішеннях судів та інших органів з вирішення спорів мають бути належним чином зазначені підстави, на яких вони ґрунтуються; хоча пункт 1 статті 6 Конвенції зобов`язує суди обґрунтовувати свої рішення, його не можна тлумачити як такий, що вимагає детальної відповіді на кожен аргумент; міра, до якої суд має виконати обов`язок щодо обґрунтування рішення, може бути різною в залежності від характеру рішення (рішення у справі Руїс Торіха проти Іспанії (RuizTorijav. Spain) № 303-A, пункт 29).

Також, п.41 висновку № 11 (2008) Консультативної ради європейських суддів до уваги Комітету Міністрів Ради Європи щодо якості судових рішень, визначено, що обов`язок суддів наводити підстави для своїх рішень не означає необхідності відповідати на кожен аргумент захисту на підтримку кожної підстави захисту. Обсяг цього обов`язку може змінюватися залежно від характеру рішення.

Згідно ст.242 КАС України рішення суду повинно ґрунтуватися на засадах верховенства права, бути законним і обґрунтованим. Законним є рішення, ухвалене судом відповідно до норм матеріального права при дотриманні норм процесуального права. Обґрунтованим є рішення, ухвалене судом на підставі повно і всебічно з`ясованих обставин в адміністративній справі, підтверджених тими доказами, які були досліджені в судовому засіданні, з наданням оцінки всім аргументам учасників справи. Судове рішення має відповідати завданню адміністративного судочинства, визначеному цим Кодексом.

ст.316 КАС України передбачено, що суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а рішення або ухвалу суду без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.

Із врахуванням викладеного, колегія суддів вважає, що рішення суду першої інстанції є законним, доводи апеляційної скарги зроблених судом першої інстанції висновків не спростовують і при ухваленні оскарженого судового рішення порушень норм матеріального та процесуального права ним допущено не було, тому, відсутні підстави для скасування чи зміни рішення суду першої інстанції.

Керуючись ст.ст. 308, 310, 315, 316, 321, 322, 325, 329 КАС України, суд-

П О С Т А Н О В И В:

Апеляційну скаргу Дрогобицького районного територіального центру комплектування та соціальної підтримки залишити без задоволення, а рішення Львівського окружного адміністративного суду від 06 липня 2023 року у справі № 380/9388/23 - без змін.

Постанова набирає законної сили з дати її прийняття та касаційному оскарженню не підлягає, крім випадків, передбачених п.2 ч.5 ст.328 КАС України, шляхом подання касаційної скарги безпосередньо до Верховного Суду протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.

Головуючий суддя Н. В. Бруновська судді Р. Б. Хобор Р. М. Шавель Повне судове рішення складено 06.11.2023р.

Джерело: ЄДРСР 114700815

Ссылка на комментарий
Поделиться на других сайтах

Таким судом і такими суддями можна пишатись. На відміну від багатьох суддів, включаючи й випадкових людей з незаконно зареєстрованого Верховного суду (не України), які бояться застосовувати Закон та Конституцію і вигадують будь що, аби як чого не вийшло, ці судді виконали свій обов'язок і захисти порушені права людини.

Суд зазначив:

Щодо такої підстави у відмові у знятті позивача з військового обліку як невідповідність тимчасового посвідчення військовозобов`язаного, наданого позивачем, вимогам наказу Міністерства оборони України №610 від 21.11.2017, що оформлюється довідкою військовослужбовця (військовозобов`язаного), який виїжджає за кордон на підставі Наказу Міністерства оборони України № 206 від 10.04.2017, то відповідач не зазначає жодних правових підстав, які б обґрунтовували таке його рішення.

Натомість відповідач вважає, що розгляд питання про зняття позивача з військового обліку можливе тільки після заміни військово-облікового документа.

При цьому відповідач не заперечує, що відповідно до пункту 16 Порядку організації та ведення військового обліку призовників, військовозобов`язаних та резервістів, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 30.12.2022 №1487, одним із таких військово-облікових документів є тимчасове посвідчення військовозобов`язаного.

Таким чином, з урахуванням викладеного, за наявності у позивача, прийнятого на зберігання відповідачем тимчасового посвідчення військовослужбовця НОМЕР_2 , виданого військовозобов`язаному 1997 року народження ОСОБА_1 в тому, що він дійсно прийнятий на облік запасу Збройних Сил України за ВОС №171244А за посадою майстер лісозаготівельних та лісопильних засобів ТВО Дрогобицько-Бориславським військовим комісаром 05.07.2018, суд дійшов висновку, що відповідач протиправно не прийняв рішення (вчинив протиправну бездіяльність) щодо зняття ОСОБА_1 із військового обліку у зв`язку із виїздом на постійне місце проживання за кордон на підставі заяви від 01.12.2022, що зареєстрований у Дрогобицькому районному територіальному центрі комплектування та соціальної підтримки вхідний № 12865 від 09.12.2022.

Крім цього суд зазначає, що підставою для розгляду заяви позивача про зняття з військового обліку є рішення органу Державної міграційної служби України про надання дозволу про виїзд за кордон на постійне проживання, а та обставина, що позивач вибуває на строк більше трьох місяців за межі України, що підтверджується відповідним рішенням ГУ ДМС України у Львівській області від 22.08.2022, є підставою для зняття позивача з військового обліку відповідно до вимог абзацу 3 п.1 ч.5 ст.37 Закону України «Про військовий обов`язок і військову службу».

Ссылка на комментарий
Поделиться на других сайтах

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Гость
Ответить в этой теме...

×   Вы вставили отформатированный текст.   Удалить форматирование

  Only 75 emoji are allowed.

×   Ваша ссылка была автоматически заменена на медиа-контент.   Отображать как ссылку

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Зарузка...
  • Пользователи

    Нет пользователей для отображения