Принят закон упрощающий ведение бизнеса


Recommended Posts

Верховная рада вчера приняла закон:

ЗАКОН УКРАЇНИ №5235

Про внесення змін до деяких законів України щодо спрощення умов ведення бізнесу в Україні

З метою створення сприятливих умов для започаткування та ведення бізнесу в Україні Верховна Рада України постановляє:

I. Внести зміни до таких законів України:

4. У Законі України "Про ліцензування певних видів господарської діяльності" (Відомості Верховної Ради України, 2000 р., N 36, ст. 299 із наступними змінами):

1) абзац шостий частини першої статті 1 після слова "строку" доповнити словами "у разі його встановлення Кабінетом Міністрів України";

2) статтю 8 після частини четвертої доповнити новою частиною такого змісту:

"У ліцензійних умовах встановлюється вимога до суб'єкта господарювання щодо необхідності подання повідомлення органу ліцензування про зміну даних, зазначених у документах, що додавалися до заяви про видачу ліцензії, у визначений цим Законом строк".

У зв'язку з цим частини п'яту - восьму вважати відповідно частинами шостою - дев'ятою;

3) пункти 65, 68, 76, 77 статті 9 виключити;

4) абзац восьмий частини третьої статті 13, частину сьому статті 16, частину четверту статті 18, абзац сьомий частини сьомої статті 19 доповнити словами "у разі його встановлення Кабінетом Міністрів України";

5) у статті 14:

частину четверту викласти в такій редакції:

"Ліцензія на провадження певного виду господарської діяльності видається на необмежений строк. Кабінет Міністрів України за поданням спеціально уповноваженого органу з питань ліцензування може обмежити строк дії ліцензії на провадження певного виду господарської діяльності, але цей строк не може бути меншим, ніж п'ять років";

частину одинадцяту після слів "строку її дії" доповнити словами "якщо такий строк встановлено Кабінетом Міністрів України";

6) у статті 21:

у частині першій:

абзац восьмий виключити;

в абзаці десятому слово "неможливість" замінити словами "акт про неможливість";

у частинах третій та сьомій слова "акта про встановлення факту неподання в установлений строк повідомлення про зміну даних, зазначених у документах, що додавалися до заяви про видачу ліцензії" виключити;

частину четверту викласти в такій редакції:

"Рішення про анулювання ліцензії набирає чинності через тридцять днів з дня його прийняття, крім рішень про анулювання ліцензій, прийнятих згідно з поданою заявою суб'єкта господарювання про анулювання ліцензії та в разі смерті ліцензіата (фізичної особи - підприємця), які набирають чинності з дня їх прийняття";

7) у тексті Закону слова "фізична особа - суб'єкт підприємницької діяльності" в усіх відмінках і формах числа замінити словами "фізична особа - підприємець" у відповідному відмінку та числі.

7. У Законі України "Про дозвільну систему у сфері господарської діяльності" (Відомості Верховної Ради України, 2005 р., N 48, ст. 483):

1) у частині першій статті 1:

абзац четвертий викласти в такій редакції:

"документ дозвільного характеру - дозвіл, висновок, рішення, погодження, свідоцтво, інший документ, який дозвільний орган зобов'язаний видати суб'єкту господарювання у разі надання йому права на провадження певних дій щодо здійснення господарської діяльності або видів господарської діяльності і без наявності якого суб'єкт господарювання не може провадити певні дії щодо здійснення господарської діяльності або види господарської діяльності";

доповнити абзацом дев'ятим такого змісту:

"принцип мовчазної згоди - принцип, згідно з яким суб'єкт господарювання набуває право на провадження певних дій щодо здійснення господарської діяльності або видів господарської діяльності без отримання відповідного документа дозвільного характеру, за умови якщо суб'єктом господарювання або уповноваженою ним особою подано в установленому порядку заяву та документи в повному обсязі, але у встановлений законом строк документ дозвільного характеру або рішення про відмову у його видачі не видано або не направлено";

2) статтю 4 після частини четвертої доповнити новою частиною такого змісту:

"5. Строк видачі документів дозвільного характеру становить десять робочих днів, якщо інше не встановлено законом.

У разі якщо суб'єктом господарювання або уповноваженою ним особою подано у встановленому законом порядку заяву та документи, передбачені для отримання або продовження права на провадження певних дій щодо здійснення господарської діяльності або видів господарської діяльності в повному обсязі, але у визначений законом строк документ дозвільного характеру або рішення про відмову у його видачі не видано або не направлено, застосовується принцип мовчазної згоди.

У разі якщо у встановлений законом строк суб'єкту господарювання не видано або не направлено документ дозвільного характеру або рішення про відмову у його видачі, то через десять робочих днів з дня закінчення строку, встановленого для прийняття рішення про видачу або відмову у видачі документа довільного характеру, суб'єкт господарювання має право провадити певні дії щодо здійснення господарської діяльності або видів господарської діяльності. Копія опису прийнятих документів з відміткою про дату їх прийняття є підтвердженням подання заяви та документів адміністратору або дозвільному органу".

У зв'язку з цим частини п'яту та шосту вважати відповідно частинами шостою та сьомою.

1. Частину першу статті 52 Закону України "Про господарські товариства" (Відомості Верховної Ради України, 1991р., N 49, ст. 682; 1994 р., N 3, ст. 11; 1999 р., N 26, ст. 213) викласти в такій редакції:

"У товаристві з обмеженою відповідальністю створюється статутний (складений) капітал, розмір якого повинен становити не менше суми, еквівалентної одній мінімальній заробітній платі, діючої на момент створення товариства з обмеженою відповідальністю".

3. У Законі України "Про оренду державного та комунального майна" (Відомості Верховної Ради України, 1995 р., N 15, ст. 99; 1998 р., N 18, ст. 88; 1999 р., N 29, ст. 239; 2004 р., N 50, ст. 539; 2005р., N 7-8, ст. 162):

1) частину шосту статті 9 після слів "структурного підрозділу" доповнити словами:

"або чинного орендаря, який належним чином виконував свої обов'язки ";

2) частину першу статті 17 доповнити реченням такого змісту: "Термін договору оренди не може бути меншим, ніж п'ять років, якщо орендар не пропонує менший термін".

2. У частині першій статті 24 Закону України "Про пожежну безпеку" (Відомості Верховної Ради України, 1994 р., N 5, ст. 21; 2008 р., N5-8, ст. 78, N 27-28, ст. 253) слова "та за рахунок пожертвувань юридичних осіб і громадян" замінити словами "інших джерел, не заборонених законодавством".

5. Частину першу статті 34 Закону України "Про насіння і садивний матеріал" (Відомості Верховної Ради України, 2003 р., N 13, ст. 92) виключити.

6. Статті 8 і 16 Закону України "Про соціальні послуги" (Відомості Верховної Ради України, 2003 р., N 45, ст. 358; 2004 р., N 50, ст. 537) виключити.

8. Статтю 14 Закону України "Про захист тварин від жорстокого поводження" (Відомості Верховної Ради України, 2006 р., N 27, ст. 230) виключити.

II. Прикінцеві положення

1. Цей Закон набирає чинності з дня його опублікування, крім підпункту 2 пункту 4 розділу I, який набирає чинності через два місяці з дня опублікування цього Закону.

2. Встановити до 1 січня 2011 року мораторій:

1) на здійснення заходів державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності органами державної влади та органами місцевого самоврядування, їх посадовими чи службовими особами суб'єктів малого підприємництва, крім:

проведення перевірок суб'єктів малого підприємництва господарська діяльність яких віднесена до високого ступеня ризику, критерії визначення якого затверджено Кабінетом Міністрів України відповідно до вимог Закону України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності";

проведення органами державної податкової служби планових та позапланових виїзних перевірок (крім перевірок, які проводяться згідно з пунктами 4 і 8 частини шостої статті 111 Закону України "Про державну податкову службу в Україні");

проведення органами Пенсійного фонду України планових та позапланових перевірок суб'єктів господарювання з високим або середнім ступенями ризику;

проведення органами захисту прав споживачів позапланових перевірок за скаргами споживачів;

2) на збільшення розміру орендної плати за договорами оренди державного майна, укладеними Фондом державного майна України, його регіональними відділеннями та представництвами з суб'єктами малого підприємництва.

3. Рекомендувати до 1 січня 2011 року:

органам, уповноваженим Верховною Радою Автономної Республіки Крим та органам місцевого самоврядування, - не збільшувати розмір орендної плати за договорами оренди, укладеними ними з суб'єктами малого підприємництва щодо майна, яке відповідно належить Автономній Республіці Крим або перебуває в комунальній власності;

органам місцевого самоврядування не збільшувати вартість торгового патенту, встановлену на 1 січня 2009 року відповідно до Закону України "Про патентування деяких видів підприємницької діяльності".

4. Строк дії ліцензій, отриманих суб'єктами господарювання до набрання чинності цим Законом, не продовжується.

5. Термін договорів оренди державного та комунального майна для суб'єктів малого підприємництва, укладених до набрання чинності цим Законом, вважати продовженим до п'яти років з дня укладення, якщо орендар не пропонує менший термін.

6. Кабінету Міністрів України у місячний строк з дня набрання чинності цим Законом:

привести свої нормативно-правові акти у відповідність із цим Законом;

забезпечити перегляд і скасування міністерствами, іншими центральними і місцевими органами виконавчої влади їх нормативно-правових актів, що суперечать цьому Закону.

Ссылка на комментарий
Поделиться на других сайтах

Было бы не плохо если б президент подписал этот закон.

В нем введен целый ряд положительных для малого бизнеса нормативов:

1. Принцип молчаливого согласия

2. Уменьшение уставного фонда

3. Мораторий на проверки и увеличение арендной платы.

Ссылка на комментарий
Поделиться на других сайтах

  • 4 weeks later...

Так підписав президент вищезазначений закон чи ні?

на сайті ВР зазначено "чинний" але не зазначено що він зареєстрований у Міністерстві юстиції.

До того ж фраза "У товаристві з обмеженою відповідальністю створюється статутний (складений) капітал, розмір якого повинен становити не менше суми, еквівалентної одній мінімальній заробітній платі, діючої на момент створення товариства з обмеженою відповідальністю" досить смілива.

Це ж зменшення розміру статутного фонду в десятки раз! від того, який діє на даний момент.

Ссылка на комментарий
Поделиться на других сайтах

Так підписав президент вищезазначений закон чи ні?

на сайті ВР зазначено "чинний" але не зазначено що він зареєстрований у Міністерстві юстиції.

До того ж фраза "У товаристві з обмеженою відповідальністю створюється статутний (складений) капітал, розмір якого повинен становити не менше суми, еквівалентної одній мінімальній заробітній платі, діючої на момент створення товариства з обмеженою відповідальністю" досить смілива.

Це ж зменшення розміру статутного фонду в десятки раз! від того, який діє на даний момент.

Закон Президентом подписан и уже внесены изменения в соответствующие законодательные акты относительно "принципа молчаливого согласия" и уменьшения уставного фонда в ООО.

Закон вiд 21.02.2006 № 3447-IV Про захист тварин від жорстокого поводження

Закон вiд 06.09.2005 № 2806-IV Про дозвільну систему у сфері господарської діяльності

Закон вiд 19.06.2003 № 966-IV Про соціальні послуги

Закон вiд 26.12.2002 № 411-IV Про насіння і садивний матеріал

Закон вiд 08.06.2000 № 1805-III Про охорону культурної спадщини

Закон вiд 01.06.2000 № 1775-III Про ліцензування певних видів господарської діяльності

Закон вiд 17.12.1993 № 3745-XII Про пожежну безпеку

Закон вiд 10.04.1992 № 2269-XII Про оренду державного та комунального майна

Закон вiд 19.09.1991 № 1576-XII Про господарські товариства

Законом України „Про Державний бюджет України на 2009 рік” (ст.55) встановлено гарантований державою розмір мінімальної заробітної плати:

з 1 січня 2009 року - 605 гривень на місяць;

з 1 квітня 2009 року - 625 гривень на місяць;

з 1 липня 2009 року - 630 гривень на місяць;

з 1 жовтня 2009 року - 650 гривень на місяць;

з 1 листопада 2009 року - 744 гривень на місяць.

Опубликован в "Голос України" 18.11.2009 - № 218.

Ссылка на комментарий
Поделиться на других сайтах

Закон Президентом подписан и уже внесены изменения в соответствующие законодательные акты относительно "принципа молчаливого согласия" и уменьшения уставного фонда в ООО.

Закон вiд 21.02.2006 № 3447-IV Про захист тварин від жорстокого поводження

Закон вiд 06.09.2005 № 2806-IV Про дозвільну систему у сфері господарської діяльності

Закон вiд 19.06.2003 № 966-IV Про соціальні послуги

Закон вiд 26.12.2002 № 411-IV Про насіння і садивний матеріал

Закон вiд 08.06.2000 № 1805-III Про охорону культурної спадщини

Закон вiд 01.06.2000 № 1775-III Про ліцензування певних видів господарської діяльності

Закон вiд 17.12.1993 № 3745-XII Про пожежну безпеку

Закон вiд 10.04.1992 № 2269-XII Про оренду державного та комунального майна

Закон вiд 19.09.1991 № 1576-XII Про господарські товариства

Законом України „Про Державний бюджет України на 2009 рік” (ст.55) встановлено гарантований державою розмір мінімальної заробітної плати:

з 1 січня 2009 року - 605 гривень на місяць;

з 1 квітня 2009 року - 625 гривень на місяць;

з 1 липня 2009 року - 630 гривень на місяць;

з 1 жовтня 2009 року - 650 гривень на місяць;

з 1 грудня 2009 року - 669 гривень на місяць.

Опубликован в "Урядовом курьере" 30.12.2009 - № 244.

На Вашу думку, це не призведе до зловживань з боку бізнес груп та зацікавлених громадян?

Так як зменшення статуного фонду є досить відчутним. Отож ТОВ може спокійно переходити на спрощену систему оподаткування шляхом створення "липових" ТОВ, які будуть виконувати окремі функції і мати прибуток, який не перевищує межі при спрощеному оподаткуванні. Такий собі холдинг, який в наш час дуже популярний та ще й має певний захист від рейдерських атак.

До того ж, як бути, наприклад, із будівельними компаніями, які за своєю організаційно-правовою формою являються ТОВами?Як моожна притягнути до відповідальності компанію, яка зводить будівлі вартістю в мільйони гривень з її статутним фондом, наприклад 100 000грн., 2 комп*ютера, півтора стільця та стіл. Це ж можлива поява нових ЕЛІТА-ЦЕНТР.А з можливостями, наданими вищезазначеним законом-це вже занадто.

Я вважаю, що закон, з одного боку спрощує створення бізнесу, але в іншому-відповідальність повинна бути в об*ємах, рівноцінних оборотам підприємства та його прибуткам.

Потрібно прийняти закон, який би встановлював розмір статуного фонду ТОВа у певному співвнівдношенні до його фінансового обороту.

Ссылка на комментарий
Поделиться на других сайтах

На Вашу думку, це не призведе до зловживань з боку бізнес груп та зацікавлених громадян?

Так як зменшення статуного фонду є досить відчутним. Отож ТОВ може спокійно переходити на спрощену систему оподаткування шляхом створення "липових" ТОВ, які будуть виконувати окремі функції і мати прибуток, який не перевищує межі при спрощеному оподаткуванні. Такий собі холдинг, який в наш час дуже популярний та ще й має певний захист від рейдерських атак.

До того ж, як бути, наприклад, із будівельними компаніями, які за своєю організаційно-правовою формою являються ТОВами?Як моожна притягнути до відповідальності компанію, яка зводить будівлі вартістю в мільйони гривень з її статутним фондом, наприклад 100 000грн., 2 комп*ютера, півтора стільця та стіл. Це ж можлива поява нових ЕЛІТА-ЦЕНТР.А з можливостями, наданими вищезазначеним законом-це вже занадто.

Я вважаю, що закон, з одного боку спрощує створення бізнесу, але в іншому-відповідальність повинна бути в об*ємах, рівноцінних оборотам підприємства та його прибуткам.

Потрібно прийняти закон, який би встановлював розмір статуного фонду ТОВа у певному співвнівдношенні до його фінансового обороту.

По моему мнению это никоим образом не приведет к злоупотреблениям. Кто мешает создать ПП с уставным фондом в 100 гривен. Тем кто прогоняет миллионы гривен абсолютно безразличен размер уставного фонда - 650 гривен или 65000 гривен.

А на единой системе налогообложения 10% от оборота попадают в бюджет при том, что налоговая считает, что если налоговая нагрузка составляет более 1% у фирм находящихся на общей системе это уже хорошо.

Я считаю что нужно разрешить единую систему налогообложения по ставке 5% при обороте до 50 млн. гривен. В данном случае бюджет получит значительно больше средств нежели заплатит та же фирма находящаяся на общей системе. И все будет абсолютно прозрачно. Надобность конвертаторов вообще отпадет. Но это не выгодно нашим чиновникам, не нужно будет "решать вопросы бизнеса".

Ссылка на комментарий
Поделиться на других сайтах

Я зрозумів Вашу позицію.

Але Ви так і не відповіли на питання щодо можливого зловживання.

Тобто, наприклад: є будівельна компанія, яка зводить житлові або офісні будівлі будівлі. За організаційно-правовою формою компанія являється ТОВ, з уставним фондом 10 000 грн. Вона будує завдяки інвестиціям фізичних та юридичних осіб, які вкладають свої кошти ше на початковій стадії будівництва-така практика сьогодення.

Компанія збирає кошти, неналежним чином, нібито "витрачає"(якщо Ви розумієте про що я) і не виконує своїх зобов*язань за договорами укладеними з інвесторами.

Все на що можуть претендувати інвестори-це статутний фонд та 2 стільця, які знаходяться у власності в "компанії" та якусь недобудову у вигляді "коробки".

Як Ви відноситеся до такого розвитку можливих подій у зв*язку з прийняттям такого роду Закону?

Чи погоджуєтеся Ви з моєю думкою, що потрібно збільшувати статутний фонд виключно ТОВа(так як він несе відповідальність в межах лише статутного фонду) у певному співвідношенні до його оборотних коштів?

Ссылка на комментарий
Поделиться на других сайтах

Я зрозумів Вашу позицію.

Але Ви так і не відповіли на питання щодо можливого зловживання.

Тобто, наприклад: є будівельна компанія, яка зводить житлові або офісні будівлі будівлі. За організаційно-правовою формою компанія являється ТОВ, з уставним фондом 10 000 грн. Вона будує завдяки інвестиціям фізичних та юридичних осіб, які вкладають свої кошти ше на початковій стадії будівництва-така практика сьогодення.

Компанія збирає кошти, неналежним чином, нібито "витрачає"(якщо Ви розумієте про що я) і не виконує своїх зобов*язань за договорами укладеними з інвесторами.

Все на що можуть претендувати інвестори-це статутний фонд та 2 стільця, які знаходяться у власності в "компанії" та якусь недобудову у вигляді "коробки".

Як Ви відноситеся до такого розвитку можливих подій у зв*язку з прийняттям такого роду Закону?

Чи погоджуєтеся Ви з моєю думкою, що потрібно збільшувати статутний фонд виключно ТОВа(так як він несе відповідальність в межах лише статутного фонду) у певному співвідношенні до його оборотних коштів?

Я с Вами не согласен. Во-первых не все ТОВы занимаются строительством, а во-вторых уже довольно длительное время компании застройщики не принимают на прямую средства. Деньги идут либо через банк, либо через фонд финансирования строительства.

А злоупотребления, по моему мнению, абсолютно не зависят от размера уставного фонда. Банки то с приличными уставными фондами и то покидали своих заемщиков.

Ссылка на комментарий
Поделиться на других сайтах

В нашому випадку з'являється така собі "палка о двух концах". З якого боку подивитися на такий Закон.

Взагалі-то можливо віикористати будь-що у в будь-яких цілях. Тут я з Вами згоден.

Хоча, тепер, я думаю, багато громадян (компанйони або чоловік із дружиною, в яких недосить було коштів на попередній варіант Статуного фонду) зможуть реєструвати замість ФОП ТОВ, як альтернативу. В даному випадку ТОВ буде являтися не сильно дорожчим віріантом державної реєстраці від ФОП, а можливостей в нього побільше буде.

Та й плюс мораторій на перевірки та підвищення орендної плати відіграє позитивну роль у становленні на ноги новоспечіного бізнесу.

Позитив є. Тим більше, що після кризи - це дуже класний варіант підняття економіки.

Ще б мораторій на податки для тільки-но зареєстрованих фіз. осіб прийняли - взагалі б краса була б.

Ссылка на комментарий
Поделиться на других сайтах

  • 3 weeks later...

:unsure::D

это сколько ж ТОВОК появится.

Уменьшение в сотню раз, :o

мовчазна згода....?

А в чоловіка з дружиною була змога приватне підприємство створити із 2-ма гривнями статутного.

Мораторій на перевірки? Це що за звір? :D коли таке буде?

Мораторій на податки, це взагалі фантастика.....

Ссылка на комментарий
Поделиться на других сайтах

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Гость
Ответить в этой теме...

×   Вы вставили отформатированный текст.   Удалить форматирование

  Only 75 emoji are allowed.

×   Ваша ссылка была автоматически заменена на медиа-контент.   Отображать как ссылку

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Зарузка...