Платить долларами нельзя (решение проблем доллара)


Recommended Posts

Насчет кредитов в валюте с процентами в долларах.

__________________________________________________

ЗАКОН УКРАЇНИ

Про ціни і ціноутворення

Стаття 4. Повноваження Кабінету Міністрів України в галузі ціноутворення

Кабінет Міністрів України:

забезпечує здійснення в республіці державної політики цін;

визначає перелік продукції, товарів і послуг, державні фіксовані та регульовані ціни і тарифи на які затверджуються відповідними органами державного управління, крім сфери телекомунікацій;

визначає повноваження органів державного управління в галузі встановлення і застосування цін (тарифів), а також по контролю за цінами (тарифами).

------------------------------------------------------------------------------------

КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ

П О С Т А Н О В А

від 18 грудня 1998 р. N 1998

Київ

Про удосконалення порядку формування цін

Відзначити, що останнім часом у галузях народного

господарства набула значного поширення практика встановлення цін і

тарифів у доларовому еквіваленті.

Стрімке падіння курсу гривні до долара США, яке відбулося у

серпні - вересні 1998 року, супроводжувалось значним зростанням

оптових цін, насамперед, у галузях з великою питомою вагою

імпортних сировини і матеріалів у собівартості продукції.

Індекс оптових цін у промисловості в цілому за 11 місяців

1998 р. становив 131,5 відсотка, у тому числі в електроенергетиці

- 166,1, газовій промисловості - 209,5, нафтопереробній

промисловості - 156,5, чорній та кольоровій металургії -

відповідно 144,1 та 156 відсотків. У ряді галузей зростання

оптових цін у жовтні перевищило вересневі показники. Почав

спрацьовувати ланцюговий ефект, у результаті чого індекс оптових

цін у жовтні в машинобудуванні становив вже 106,8 відсотка проти

103,9 у вересні, у легкій промисловості - 110,1 проти 102,3

відсотка у вересні. У листопаді темпи зростання оптових цін дещо

знизились. Проте негативний вплив застосування доларового

еквівалента на цінову ситуацію залишається значним.

Ситуацію погіршує те, що в умовах переважно вільного

ціноутворення під час формування цін доларовий еквівалент

застосовується і на продукцію, в структурі собівартості якої

частка імпорту незначна. Це призводить до необгрунтованого

дискримінаційного підвищення цін, збільшує запаси неліквідної

продукції і, відповідно, зменшує оборотні кошти підприємств,

провокує розкручування цін у суміжних галузях і, як наслідок, до

інфляції.

Перевірками, проведеними Державною інспекцією з контролю за

цінами Міністерства економіки, виявлено непоодинокі факти, коли на

підприємствах гірничорудної, металургійної та коксохімічної

промисловості зростання оптових цін значно випереджало темпи

падіння курсу гривні, хоча частка імпортної складової у

собівартості їхньої продукції здебільшого не перевищувала 50

відсотків. Не зважаючи на те, що оптові ціни на вугілля у

поточному році зросли лише на 5 відсотків, а падіння курсу гривні

у вересні - жовтні становило близько 51 відсотка, вартість коксу

для споживачів за цей період збільшилась на 75 відсотків.

Однією з причин такої ситуації є несформованість прозорих

ринкових відносин, недостатній розвиток конкуренції на ринках

продукції базових галузей промисловості, безвідповідальні дії

окремих комерційних структур, які здійснюють збут продукції та

посередницькі операції з нею, недостатня упереджувальна робота

щодо боротьби з проявами монополізму. Незначна частка регульованих

державних цін в умовах монополізованого ринку не може достатньо

ефективно протидіяти зростанню вільних оптових та споживчих цін.

З метою стабілізації цін на внутрішньому ринку, посилення

боротьби з монопольними проявами та захисту інтересів вітчизняного

виробника і населення Кабінет Міністрів України

п о с т а н о в л я є:

1. Встановити, що формування, встановлення та застосування

суб'єктами підприємництва вільних цін на території України

здійснюється виключно у національній грошовій одиниці. Вважати під

час формування цін обгрунтованим врахування витрат у доларовому

еквіваленті лише в частині імпортної складової структури ціни.

4. Рекомендувати Національному банку посилити контроль за

проходженням платіжних документів з урахуванням того, що всі

розрахунки між суб'єктами підприємництва на внутрішньому ринку

України мають здійснюватись лише у гривнях.

---------------------------------------------------------------------------------

Как вам такое? О как.

Даже при наличии "импортной составляющей" субъект предпринимательской деятельности не имеет права устанавливать цену в иностранной валюте. Постановлением разрешен только учет расходов в долларовом эквиваленте при формировании цен в части импортной составляющей, а не установление цены в иностранной валюте.

Импортной составляющей цены считается стоимость затраченных в производстве сырья, материалов, запасных частей, тары и иное, оплата которых была осуществлена в валюте страны производителя, либо в долларах США, либо в третьей валюте

Вот она ответственность за установление цен в долларах.

Таким образом.

При расчетах между резидентами Украины в национальной валюте Украины определение цены через эквивалент какой-либо иностранной валюты является нарушением указанного Постановления и влечет применение санкций в соответствии со ст.14 Закона "О ценах и ценообразовании": вся необоснованно полученная предприятием сумма выручки в результате нарушения государственной дисциплины цен подлежит изъятию в доход соответствующего бюджета. Кроме того, во внебюджетные фонды местных советов взыскивается штраф в двукратном размере полученной суммы выручки (ч. 1 ст. 14 Закона). Должностные лица предприятия-нарушителя при наличии состава соответствующего административного правонарушения привлекаются также к административной ответственности (ст. 165-2, 188-3 КоАП Украины)

----------------------------------------------------------------------------------------

Стаття 14. Відповідальність за порушення державної дисципліни цін

Вся необгрунтовано одержана підприємством, організацією сума виручки в результаті порушення державної дисципліни цін та діючого порядку визначення вартості будівництва, що здійснюється із залученням коштів Державного бюджету України, бюджету Автономної Республіки Крим, місцевих бюджетів, а також коштів державних підприємств, установ та організацій підлягає вилученню в доход відповідного бюджету залежно від підпорядкованості підприємства, організації. Крім того, в позабюджетні фонди місцевих Рад стягується штраф у двократному розмірі необгрунтовано одержаної суми виручки. Вказані суми списуються з рахунків підприємств і організацій в банківських установах за рішенням суду.

Стаття 165-2. Порушення порядку формування та застосування

цін і тарифів

Порушення порядку формування, встановлення та застосування

цін і тарифів, а також знижок, націнок, доплат до них -

тягне за собою накладення штрафу на посадових осіб від п'яти

до десяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

Ті самі дії, вчинені особою, яку протягом року було піддано

адміністративному стягненню за одне з правопорушень, зазначених

в частині першій цієї статті, -

тягнуть за собою накладення штрафу від десяти до п'ятнадцяти

неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

Стаття 188-3. Невиконання вимог органів державного контролю

за цінами

Невиконання законних вимог органів державного контролю за

цінами щодо усунення порушень порядку формування та застосування

цін і тарифів чи припинення операцій по рахунках в установах

банків та інших фінансово-кредитних установах -

тягне за собою накладення штрафу на посадових осіб від

дев'яти до вісімнадцяти неоподатковуваних мінімумів доходів

громадян.

Ссылка на комментарий
Поделиться на других сайтах

  • Ответы 521
  • Created
  • Последний ответ

Top Posters In This Topic

Стоит обратить внимение на то, что разница приносящая сверхприбыль(т.е. валютный риск возложеный и полученный от заемщика) подлежит зачислению в местный бюджет + штраф два раза по этой сумме. А вообще по сути такая операция запрещается.

Таким образом в долларах не только запрещенно платить и выражать обязательство, но и привязывать цену к доллару возлагая валютный риск на заемщика, т.к. эта сверхприбыль сразу же должна изыматься государством как полученная незаконно и необоснованно.

Учитывая эти обстоятельства и тот факт, что все предприятия ведущие хоз деятельность должны вести учет средств в гривне напрашиваются вопросы.

Выходит, что для определения цены надо доллар(составляющую часть цены, т.е. тело кредита) перевести в гривну(на момент продажи услуги) и производить начисление процентов, это и будет цена услуги выраженная и образованная в гривне.

Если залучення та розмищення - это суть кредитной операции, то

Если залучення произошло в гривне - розмищення происходит тоже в гривне

Если залучення произошло в долларе(1.как выразить это обязательство в приход?) - розмищення должно происходть в долларе(2.как выразить расход?). и т.д.

3.Как выразить в совокупности это движение капитала(оборот средств)?

4.Каким ЗАКОННЫМ средством ведения хозяйственной деятельности можно залучити гривну, а розместить доллар учитывая тот факт, что при этом валютный риск несет предприятие или заемщик(в любом случае)?

Ответ напрашивается сам собой - риск и в первом и втором случае несет банк.

Ссылка на комментарий
Поделиться на других сайтах

Стоит обратить внимение на то, что разница приносящая сверхприбыль(т.е. валютный риск возложеный и полученный от заемщика) подлежит зачислению в местный бюджет + штраф два раза по этой сумме. А вообще по сути такая операция запрещается.

Таким образом в долларах не только запрещенно платить и выражать обязательство, но и привязывать цену к доллару возлагая валютный риск на заемщика, т.к. эта сверхприбыль сразу же должна изыматься государством как полученная незаконно и необоснованно.

Учитывая эти обстоятельства и тот факт, что все предприятия ведущие хоз деятельность должны вести учет средств в гривне напрашиваются вопросы.

Выходит, что для определения цены надо доллар(составляющую часть цены, т.е. тело кредита) перевести в гривну(на момент продажи услуги) и производить начисление процентов, это и будет цена услуги выраженная и образованная в гривне.

Если залучення та розмищення - это суть кредитной операции, то

Если залучення произошло в гривне - розмищення происходит тоже в гривне

Если залучення произошло в долларе(1.как выразить это обязательство в приход?) - розмищення должно происходть в долларе(2.как выразить расход?). и т.д.

3.Как выразить в совокупности это движение капитала(оборот средств)?

4.Каким ЗАКОННЫМ средством ведения хозяйственной деятельности можно залучити гривну, а розместить доллар учитывая тот факт, что при этом валютный риск несет предприятие или заемщик(в любом случае)?

Ответ напрашивается сам собой - риск и в первом и втором случае несет банк.

для защиты от курсовых колебаний, как рисков в хоз деятельности у банков существуют инструменты, в отличие от простых граждан, взяхвших на себя обязательство на 7-15 лет платить банку валюту, которая для украинца на территории Украины , исходя из нашего законодательства и на конкретном примере описаном Вами никогда не имеет номинальной стоимости.

Кроме, конечно, тех правоотношений, которые прямо противоположны закону. Взятка по покупке депутатов в размере 1млн долларов, о чем говорила Ю.В в пятницу на Интере, и четыре года назад имела ту же номинальную стоимость 1млн.долларов. На местном и бытовом уровне на взятки цены свои, но в том же номинале. ;)

А норма в даннном случае ст 192ЦК. Гроші. Грошові кошти.

1. Законним платіжним засобом, обов'язковим до приймання за номінальною вартістю на всій території України, є грошова одиниця України — гривня.

2. Іноземна валюта може використовуватися в Україні у випадках і в порядку, встановлених законом.

Я понимаю ее так; Іноземна валюта, як Гроші. Грошові кошти-Законний платіжний засіб, обов'язковим до приймання за номінальною вартістю може використовуватися в Україні у випадках і в порядку, встановлених законом

Ссылка на комментарий
Поделиться на других сайтах

Я понимаю ее так; Іноземна валюта, як Гроші. Грошові кошти-Законний платіжний засіб, обов'язковим до приймання за номінальною вартістю може використовуватися в Україні у випадках і в порядку, встановлених законом

Иностранная валюта - это вещь определенная родовыми признаками, пока ее ни начинают применять как средство платежа(в нашей стране). А когда ведется применение в качестве средства платежа, то это уже денежные средства(грошові кошти).

По этому иностранная валюта применяется как средство платежа в случаях и в порядке определенном законом.

У долларов есть свой номинал. Просто гривне не требуется конвертация для того, чтобы стать средством платежа(два в одном), а доллару и др. валютам требуется конвертация для того, чтобы стать средством платежа, но в таком случае доллар может являтся только лишь эквивалентом гривен. Короче доллар(как валюту) уважаем, но за денежные средства не считаем.

PS

Могу только добавить. Иностранная валюта - законний платіжний засіб на территорії іншої держави, обов'язковий до приймання за номінальною вартістю на всій території іншої держави, є грошова одиниця ціеї держави. Ну можна еще гривной вместо долларов(как эквивалентом) расплачиваться там у них в США :)

PPS

kristi. Спосибо за ссылку на порядок. А ссылки на случаи можете дать?

Ссылка на комментарий
Поделиться на других сайтах

  • 2 weeks later...

ДЕРЖАВНА ІНСПЕКЦІЯ З КОНТРОЛЮ ЗА ЦІНАМИ

ЛИСТ

від 06.08.2009 р. N 200/7-10/3269

Державна інспекція з контролю за цінами розглянула звернення щодо встановлення ціни договору в еквіваленті іноземної валюти і повідомляє.

Пунктом 1 постанови Кабінету Міністрів України від 18.12.98 р. N 1998 встановлено, що формування, встановлення та застосування суб'єктами підприємництва вільних цін на території України здійснюється виключно у національній грошовій одиниці.

Таким чином, встановлення суб'єктом господарювання ціни договору в еквіваленті іноземної валюти суперечить вимогам чинного законодавства України.

Заступник начальника І. Прилипко

Ссылка на комментарий
Поделиться на других сайтах

МИНИСТЕРСТВО ЭКОНОМИКИ УКРАИНЫ

ПИСЬМО

от 01.06.2009 г. N 3802-25/202

Государственному комитету Украины по вопросам регуляторной политики и предпринимательства

Минэкономики рассмотрело письмо Госкомпредпринимательства <...> относительно предоставления разъяснений правомерности определения цены в эквиваленте к иностранной валюте и сообщает.

Следует отметить, что вопрос предоставления разъяснения требований законодательства в соответствии с постановлением Кабинета Министров Украины "Об утверждении положения о Министерстве юстиции" от 14.11.2006 г. N 1577 отнесен к компетенции Министерства юстиции Украины.

Частью первой статьи 192 Гражданского кодекса Украины определено, что законным платежным средством, обязательным для приема по номинальной стоимости на всей территории Украины, является денежная единица Украины - гривня.

Согласно статье 524 Гражданского кодекса Украины обязательство должно быть выражено в денежной единице Украины - гривне. Стороны могут определить денежный эквивалент обязательства в иностранной валюте.

В соответствии с частью второй статьи 198 Хозяйственного кодекса Украины денежные обязательства участников хозяйственных отношений должны быть выражены и подлежат оплате в гривнях. Денежные обязательства могут быть выражены в иностранной валюте только в случаях, если субъекты хозяйствования имеют право осуществлять расчеты между собой в иностранной валюте в соответствии с законодательством. Исполнение обязательств, выраженных в иностранной валюте, осуществляется в соответствии с законом.

В частности, пунктом 1 постановления Кабинета Министров Украины от 18.12.98 г. N 1998 "Об усовершенствовании порядка формирования цен" установлено, что формирование, установление и применение субъектами предпринимательства свободных цен на территории Украины осуществляются исключительно в национальной денежной единице. Также в данной статье указано, что в ходе формирования цен обоснованным считается учет расходов в долларовом эквиваленте только в части импортной составляющей структуры цены.

Заместитель Министра

экономики Украины

В. Пантелеенко

Ссылка на комментарий
Поделиться на других сайтах

ДЕРЖАВНА ІНСПЕКЦІЯ З КОНТРОЛЮ ЗА ЦІНАМИ

ЛИСТ

від 06.08.2009 р. N 200/7-10/3269

Державна інспекція з контролю за цінами розглянула звернення щодо встановлення ціни договору в еквіваленті іноземної валюти і повідомляє.

Пунктом 1 постанови Кабінету Міністрів України від 18.12.98 р. N 1998 встановлено, що формування, встановлення та застосування суб'єктами підприємництва вільних цін на території України здійснюється виключно у національній грошовій одиниці.

Таким чином, встановлення суб'єктом господарювання ціни договору в еквіваленті іноземної валюти суперечить вимогам чинного законодавства України.

Заступник начальника І. Прилипко

Я думаю, что они тоже не совсем понимают разницу межде выражением обязательства в иностранной валюте и эквиваленте иностранной валюты. Правильнее на мой взгляд в данном случее слово эквивалент убрать.

Хотя надо заметить, что позиция гос органов в части регулирования цен на нашей стороне.

Ссылка на комментарий
Поделиться на других сайтах

Ище раз спасибо. Это то, чего мне не хватало.

Ссылка на комментарий
Поделиться на других сайтах

Тогдашний министр финансов тоже переживал за заемщиков.

Даже проэкт Закона был как в России пересчитать все валютные в гривню по курсу на момент взятия кредита, но депутаты не поддержали.

Пинзенык cчитает, что за кредит в долларах украинцы платят не 15, а 55 %

29 ноября 2008, 16:30

Размер текста:

Доллары в банке

1/2

AP

Министр финансов Украины Виктор Пинзенык заявил, что реальная годовая ставка кредита в долларах при 15% ставке, учитывая курсовую разницу, составляет 55%.

Об этом Виктор Пинзенык заявил в интервью ICTV. "Выплата такого кредита является обременительной для граждан," -сказал политик.

В свою очередь министр предлагает, чтобы банки при таких обстоятельствах предлагали клиентам гасить определенные сумму в долларах (10-20 тыс.), а расчеты по остальному кредиту переводили в гривневые расчеты, но по курсу 5,0.

"В этих условиях оба партнера несут убытки, но в то же время оба остаются в выигрыше",- считает Пинзенык.

ВИДЕО: Кредиты только подорожают

"Выигрыш заключается в том, что заемщик остается с имуществом, а банк возвращает деньги", - объяснил министр.

Такая схема, когда потребитель и кредитор идут друг другу на встречу, на сегодняшний день поможет выйти из кризиса наиболее оптимально, считает Виктор Пинзенык.

"Целью в настоящий момент должна быть не прибыль ... Сегодня вы должны пойти друг другу на встречу: получить убытки, но сохранить предприятия", - сказал он.

Напомним, как сообщалось 12 ноября, банки прекратили кредитование покупки земли.

Как сообщалось ранее, Национальный банк зафиксировал в октябре взрыв кредитования в Украине.

По материалам: РБК-Украина

Ссылка на комментарий
Поделиться на других сайтах

  • 3 weeks later...

МИНИСТЕРСТВО ЭКОНОМИКИ УКРАИНЫ

ПИСЬМО

от 01.06.2009 г. N 3802-25/202

Государственному комитету Украины по вопросам регуляторной политики и предпринимательства

Минэкономики рассмотрело письмо Госкомпредпринимательства <...> относительно предоставления разъяснений правомерности определения цены в эквиваленте к иностранной валюте и сообщает.

Следует отметить, что вопрос предоставления разъяснения требований законодательства в соответствии с постановлением Кабинета Министров Украины "Об утверждении положения о Министерстве юстиции" от 14.11.2006 г. N 1577 отнесен к компетенции Министерства юстиции Украины.

Частью первой статьи 192 Гражданского кодекса Украины определено, что законным платежным средством, обязательным для приема по номинальной стоимости на всей территории Украины, является денежная единица Украины - гривня.

Согласно статье 524 Гражданского кодекса Украины обязательство должно быть выражено в денежной единице Украины - гривне. Стороны могут определить денежный эквивалент обязательства в иностранной валюте.

В соответствии с частью второй статьи 198 Хозяйственного кодекса Украины денежные обязательства участников хозяйственных отношений должны быть выражены и подлежат оплате в гривнях. Денежные обязательства могут быть выражены в иностранной валюте только в случаях, если субъекты хозяйствования имеют право осуществлять расчеты между собой в иностранной валюте в соответствии с законодательством. Исполнение обязательств, выраженных в иностранной валюте, осуществляется в соответствии с законом.

В частности, пунктом 1 постановления Кабинета Министров Украины от 18.12.98 г. N 1998 "Об усовершенствовании порядка формирования цен" установлено, что формирование, установление и применение субъектами предпринимательства свободных цен на территории Украины осуществляются исключительно в национальной денежной единице. Также в данной статье указано, что в ходе формирования цен обоснованным считается учет расходов в долларовом эквиваленте только в части импортной составляющей структуры цены.

Заместитель Министра

экономики Украины

В. Пантелеенко

ЦКУ Стаття 317. Зміст права власності

1. Власникові належать права володіння, користування та розпоряджання своїм майном.

Відповідно ст.317 ЦКУ право власності складається з трьох элементів:

1. ВОЛОДІННЯ

2. КОРИСТУВАННЯ

3. РОЗПОРЯДЖАННЯ

Конституція Стаття 92. Виключно законами України встановлюються:

статус національної валюти, а також статус іноземних валют

на ТЕРИТОРІЇ України

ЦКУ Стаття 192

2. Іноземна валюта може

ВИКОРИСТОВУВАТИСЯ

в Україні у випадках і в порядку, встановлених законом.

ЦКУ Стаття 533. 3. ВИКОРИСТАННЯ

іноземної валюти, а також платіжних документів в іноземній валюті при здійсненні розрахунків на території України за зобов'язаннями

ДОПУСКАЄТЬСЯ у випадках, порядку та на умовах, встановлених законом.

Тобто

на ТЕРРИТОРІЇ України та

ЗА ЗОБОВ"ЯЗАННЯМИ

цією нормою

НЕ ДОПУСАЄТЬСЯ

можливість передачі всіх трьох елементів права власності на іноземну валюту.

Не допускається передачи права на ВОЛОДІННЯ та права на РАЗПОРЯДЖАННЯ іноземною валютою.

-------

До того ж:

відповідно статті 2 ЗУ про банки та банківську діяльність

банківська діяльність

- залучення у вклади грошових коштів фізичних і юридичних осіб та розміщення ЗАЗНАЧЕНИХ коштів від свого імені, на власних умовах та на власний ризик, відкриття і ведення банківських рахунків фізичних та юридичних осіб;

Але ж

відповідно статті 1058 ЦКУ. Договір банківського вкладу

1. За договором банківського вкладу (депозиту) одна сторона (банк), що прийняла від другої сторони (вкладника) або для неї грошову суму (вклад), що надійшла, зобов'язується виплачувати вкладникові таку суму та проценти на неї або дохід в іншій формі на умовах та в порядку, встановлених договором.

2. Договір банківського вкладу, в якому вкладником є фізична особа, є публічним договором (стаття 633 цього Кодексу).

3. До відносин банку та вкладника за рахунком, на який внесений вклад, застосовуються положення про договір банківського рахунка (глава 72 цього Кодексу), якщо інше не встановлено цією главою або не випливає із суті договору банківського вкладу.

а

відповідно статті статті 1066 ЦКУ Договір банківського рахунка

1. За договором банківського рахунка банк зобов'язується приймати і зараховувати на рахунок, відкритий клієнтові (володільцеві рахунка), грошові кошти, що йому надходять, виконувати РАЗПОРЯДЖАННЯ клієнта про перерахування і видачу відповідних сум з рахунка та проведення інших операцій за рахунком.

2. Банк має право ВИКОРИСТОВУВТИ грошові кошти на рахунку клієнта, гарантуючи його право безперешкодно РОЗПОРЯДЖАТИСЯ цими коштами.

3. Банк не має права визначати та контролювати напрями ВИКОРИСТАННЯ грошових коштів клієнта та встановлювати інші, не передбачені договором або законом, обмеження його права РОЗПОРЯДЖАТИСЯ грошовими коштами на ВЛАСНИЙ розсуд.

4. Положення цієї глави застосовуються до інших фінансових установ при укладенні ними договору банківського рахунка відповідно до наданої ліцензії, а також застосовуються до кореспондентських рахунків та інших рахунків банків, якщо інше не встановлено законом.

Тобто відповідач веде банківську діяльність такими грошовими коштами, на які він не має права власності. Це право власності належить вкладникам..

-------

До того ж

відповідно статті 1 ЗУ Про Фінансові послуги та державне регулювання ринків фінансових послуг Стаття 1. Визначення термінів

1. У цьому Законі терміни вживаються у такому значенні:

1) фінансова установа - юридична особа, яка відповідно до закону надає одну чи декілька фінансових послуг та яка внесена до відповідного реєстру у порядку, встановленому законом. До фінансових установ належать банки, кредитні спілки, ломбарди, лізингові компанії, довірчі товариства, страхові компанії, установи накопичувального пенсійного забезпечення, інвестиційні фонди і компанії та інші юридичні особи, виключним видом діяльності яких є надання фінансових послуг;

2) кредитна установа - фінансова установа, яка відповідно до закону має право за рахунок залучених коштів надавати фінансові кредити на власний ризик;

3) фінансовий кредит - кошти, які надаються у позику юридичній або фізичній особі на визначений строк та під процент;

4) фінансові активи - кошти, цінні папери, боргові зобов'язання та право вимоги боргу, що не віднесені до цінних паперів;

5) ФІНАНСОВА ПОСЛУГА - операції з фінансовими активами, що здійснюються в інтересах третіх осіб

-- за власний рахунок чи (перша група)

-- за рахунок цих осіб, (друга група)

-- а у ВИПАДКАХ, ПЕРЕДБАЧЕНИХ ЗАКОНОДАВСТВОМ, - І ЗА РАХУНОК ЗАЛУЧЕНИХ ВІД ІНШИХ ОСІБ ФІНАНСОВИХ АКТИВІВ, (третя група)

з метою отримання прибутку або збереження реальної вартості фінансових активів;

6) ринки фінансових послуг - сфера діяльності учасників ринків фінансових послуг з метою надання та споживання певних фінансових послуг. До ринків фінансових послуг належать професійні послуги на ринках банківських послуг, страхових послуг, інвестиційних послуг, операцій з цінними паперами та інших видах ринків, що забезпечують обіг фінансових активів;

7) учасники ринків фінансових послуг - юридичні особи та фізичні особи - суб'єкти підприємницької діяльності, які відповідно до закону мають право здійснювати діяльність з надання фінансових послуг на території України, та споживачі таких послуг;

Отже

цим законом фінпослуги поділені на три незалежні групи. Відповідно цього закону та ЗУ "Про банки та банківську діяльність" не є банківською діяльністю такі послуги,

"що здійснюються в інтересах третіх осіб

-- за власний рахунок чи (перша група)

-- за рахунок цих осіб, (друга група)"

А

є банківською діяльністю такі финпослуги "що здійснюються в інтересах третіх осіб

-- а у ВИПАДКАХ, ПЕРЕДБАЧЕНИХ ЗАКОНОДАВСТВОМ, - І ЗА РАХУНОК ЗАЛУЧЕНИХ ВІД ІНШИХ ОСІБ ФІНАНСОВИХ АКТИВІВ", (третя група)

-----------

З усього вище наведеного вбачаться, що предметом кредитування за оспорюваним кредитним договором є грошові кошти, на які ані банк (відповідач) ані позивач право власності не мають. Тобто відбулося надання кредитніх коштів, власниками яких є вкладники або ж інши особи.

До того ж

відповідно Декрета КМУ "Про систему валютного регулювання і валютного контролю" право ВКЛАДНИКІВ (або ж інших осіб) гарантовано законом:

"Стаття 2. Право власності на валютні цінності 1. Резиденти і нерезиденти мають право бути власниками валютних цінностей, що знаходяться на території України."

З огляду на те, що

відповідно статті 2 ЗУ про банки та банківську діяльність

банківська діяльність

- залучення у вклади грошових коштів фізичних і юридичних осіб та розміщення зазначених коштів від свого імені, на власних умовах та на власний ризик, відкриття і ведення банківських рахунків фізичних та юридичних осіб;

тобто, уклавши цей оспорюваний кредитний договір, відповідач одночасно з тим, що розмістив "від свого імені, на власних умовах та на власний ризик" кошти, власниками яких є вкладники,

банк взяв на себе ще й відповідальність, згідно ГКУ

"Стаття 348. Контроль банку за використанням кредиту 1. Банк здійснює контроль за виконанням умов кредитного договору", тобто за виконанням умов використання таких грошових коштів, які розміщені їх власниками - вкладниками на вкладних рахунках банку - відповідача. Тобто саме відповідач має обов"язок забезпечуювати виконання припису статті 2 Декрета - при вчинені оспорюваного кредитного договору

забезпечувати недоторканість прав власності вкладників

на їх іноземну валюту,

яку вони розмістили на їх власних вкладних банківських рахунках відповідача.

Але ж

"від свого імені, на власних умовах та на власний ризик" відповідач за змістом оспорюваного кредитного договору надав кредит в іноземній валюті - доларах США за такої власної умови відповідача, за якої позивач придбає нерухомість.

До того ж

за для придбання нерухомості позивач змушений продати іноземну валюту для одежання законного в Україні засобу платежу - гривні - задля придбання нерухомості. Тобто це зобов"язання позивача також є власною умовою банка - відповідача.

Але ж

за змістом Декрета такий продаж є валютною операцією, а саме:"2) "валютні операції": операції, пов'язані з переходом права власності на валютні цінності, за винятком операцій, що здійснюються між резидентами у валюті України",

тобто

умовою банка - відповідача є обов"язок позивача незаконно відчужити від вкладників їх законне право власності на їх іноземну валюту,

водночас, як сам відповідач має забезпечувати недоторканість саме цього законного права власності вкладників на їх іноземну валюту, гарантовану законом.

Відповідно статті 11 ЗУ "Про захист прав споживачів" "2. Перед укладенням договору про надання споживчого кредиту кредитодавець зобов’язаний повідомити споживача у письмовій формі про: 2) кредитні умови, зокрема: а) МЕТУ, для якої споживчий кредит може бути витрачений"

а

відповідно статті 345 ГКУ "Кредитні операції банків 2. Кредитні відносини здійснюються на підставі кредитного договору, що укладається між кредитором і позичальником у письмовій формі. У кредитному договорі передбачаються МЕТА, сума і строк кредиту, умови і порядок його видачі та погашення, види забезпечення зобов'язань позичальника, відсоткові ставки, порядок плати за кредит, обов'язки, права і відповідальність сторін щодо видачі та погашення кредиту."

Але ж грошові кошти є чужими.

А непорушність приватної власності гарантована Конституцією цієї держави.

Ось з якої причини, крім інших умов, банк - відповідач може надати кредит лише за умови обережного використання чужого майна, лише за такої умови, за якої сам відповідач свідомий щодо МЕТИ кредита та свідомо контролює використання чужих грошових коштів саме на цю мету. Але ж неможливо досягти мети цього оспорюваного кредитного договору таким чином, за якого позивач незаконно змушений відчужити чужі грошові кошти в іноземній валюті.

Ось таким чином відповідач незаконно порушив обов"язок забезпечити недоторканість права приватної власності

вкладників, які довірились зберігати власну іноземну валюту відповідачу,

а також порушив обов"язок перед законом здійснювати контроль за виконанням умов оспорюваного кредитного договору.

-------------------

-------------------

-------------------

Госп. Кодекс

Глава 35 ОСОБЛИВОСТІ ПРАВОВОГО РЕГУЛЮВАННЯ ФІНАНСОВОЇ ДІЯЛЬНОСТІ

Параграф 1. Фінанси і банківська діяльність

Стаття 333. Фінансова діяльність суб'єктів господарювання

1. Фінанси суб'єктів господарювання є самостійною ланкою національної фінансово-кредитної системи з індивідуальним кругоОБІГОМ коштів, що забезпечує покриття витрат виробництва продукції (робіт, послуг) і одержання прибутку.

2. Фінансова діяльність суб'єктів господарювання включає:

- грошове та інше ФІНАНСОВЕ ПОСЕРЕДНИЦТВО,

- СТРАХУВАННЯ, а також

- ДОПОМІЖНУ ДІЯЛЬНІСТЬ у сфері фінансів і страхування.

3. ФІНАНСОВИМ ПОСЕРЕДНИЦТВОМ

- є діяльність, пов'язана з отриманням та перерозподілом фінансових коштів, крім випадків, передбачених законодавством. Фінансове посередництво здійснюється установами банків та іншими фінансово-кредитними організаціями.

5. ДОПОМІЖНОЮ ДІЯЛЬНІСТЮ у сфері фінансів та страхування є недержавне управління фінансовими ринками, біржові операції з фондовими цінностями,

інші види діяльності (

- посередництво у кредитуванні,

- фінансові консультації,

- ДІЯЛЬНІСТЬ, ПОВ'ЯЗАНА З ІНОЗЕМНОЮ ВАЛЮТОЮ,

- страхуванням вантажів,

- оцінювання страхового ризику та збитків,

- інші види допоміжної діяльності).

Оскільки за оспорюваним кредитним договором передбачені кредитні відносини безпосередньо між банком та позичальником, в такому випадку банк-кредитор не здійснював такого посередництва у кредитуванні, яке передбачене в п.5 ст. 333 ГКУ.

Отже за змістом оспорюваного кредитного договору та за змістом цієї статті:

5. Допоміжною діяльністю у сфері фінансів є діяльність, пов'язана з іноземною валютою.

2. ФІНАНСОВА ДІЯЛЬНІСТЬ СУБ'ЄКТІВ ГОСПОДАРЮВАННЯ ВКЛЮЧАЄ

а) грошове фінансове посередництво,

б) інше фінансове посередництво,

в) страхування,

г) допоміжну діяльність у сфері фінансів і страхування (ДІЯЛЬНІСТЬ, ПОВ'ЯЗАНА З ІНОЗЕМНОЮ ВАЛЮТОЮ).

Таким чином допоміжна діяльність у сфері фінансів і страхування (г) є ФІНАНСОВОЮ ДІЯЛЬНІСТЮ СУБ'ЄКТІВ ГОСПОДАРЮВАННЯ ЗА ВИКЛЮЧЕНЯМ

а) грошового фінансового посередництва,

б) іншого фінансового посередництва,

в) страхування,

Що таке грошове та інше фінансове посередництво (а+б), яке є ФІНАНСОВОЮ ДІЯЛЬНІСТЮ СУБ'ЄКТІВ ГОСПОДАРЮВАННЯ ЗА ВИКЛЮЧЕНЯМ (в+г):

в) страхування,

г) допоміжної діяльністі у сфері фінансів і страхування.?

Стаття 339. Банківські операції

1. ФІНАНСОВЕ ПОСЕРЕДНИЦТВО (а+б) здійснюється банками у ФОРМІ банківських операцій. Основними видами банківських операцій є депозитні, розрахункові, кредитні, факторингові та лізингові операції.

2. Перелік банківських операцій визначається законом про банки і банківську діяльність (2121-14).

Таким чином,

кредитні операції є формою грошового та іншого фінансового посередництва ФІНАНСОВОЇ ДІЯЛЬНОСТІ СУБ'ЄКТІВ ГОСПОДАРЮВАННЯ ЗА ВИКЛЮЧЕНЯМ

в) страхування,

г) допоміжної діяльністі у сфері фінансів і страхування (ДІЯЛЬНОСТІ, ПОВ'ЯЗАНОЇ З ІНОЗЕМНОЮ ВАЛЮТОЮ).

Або ж:

кредитні операції (а+б) є ФІНАНСОВОЮ ДІЯЛЬНІСТЮ СУБ'ЄКТІВ ГОСПОДАРЮВАННЯ ЗА ВИКЛЮЧЕНЯМ діяльністі, пов'язаної з іноземною валютою.

------

Також

У відповідності до ГКУ Статтею 49 "Кредитні операції" ЗУ "Про банки та банківську діяльність" до кредитних операцій не віднесені операції з вілютними цінностями.

Тобто кредитні операції банків не є діяльністю, пов"язаною з іноземною валютою.

-------

--------------

Відповідно пункту 1.5. оспорюваного кредитного договора відповідач "надає кредит шляхом зарахування кредитних коштів на поточний рахунок" позивача. За оспорюваним кредитним договором сторони не домовлялись, що банк (відповідач) здійснить хочаб якусь операцію, не пов"язану з кредитом, натомість хочаб якусь допоміжну операцію, пов"язану з іноземною валютою (ГКУ.ст.333).

Але ж

відповідно ЗУ Про платіжні системи та переказ коштів в Україні:

"3.3. Гривня як грошова одиниця України (національна валюта) є єдиним законним платіжним засобом в Україні, приймається усіма фізичними і юридичними особами без будь-яких обмежень на всій території України для проведення переказів."

Відповідно ЦКУ:

"Стаття 192. Гроші (грошові кошти) 1. Законним платіжним засобом, обов'язковим до приймання за номінальною вартістю на всій території України, є грошова одиниця України - гривня."

Тобто за змістом цих статей

Гривня як грошова одиниця України (національна валюта)

є єдиним законним платіжним засобом в Україні,

обов'язковим до приймання за номінальною вартістю на всій території України,

приймається усіма фізичними і юридичними особами без будь-яких обмежень на всій території України для проведення переказів.

Тобто в Україні готівкова чи безготівкова гривня є обов"язковою до прийняття

- позивачем на особистий поточний рахунок при одержанні кредитних коштів та

- відповідачем на його рахунок при поверненні цих кредитніх коштів.

Водночас рух з-за кордону валютних кредитів або ж за кордон (а не в Україні) цими нормами законів не обмежений.

В такому разі для залучення таких кредитів НБУ надає індивідуальну ліцензію (реєстраційне свідоцтво Національного банку щодо залучення кредитів, позик в іноземній валюті) відповідно Положення про порядок отримання резидентами кредитів, позик в іноземній валюті від нерезидентів і надання резидентами позик в іноземній валюті нерезидентам, затверженим Постановою №270 НБУ від 17.06.2004, яке зареєстровано в Міністерстві юстиції України 15 липня 2004 р. за N 885/9484

Тому саме така

"валюта, переказана з-за кордону на ім'я власника рахунку через уповноважені банки України (у тому числі отримана від нерезидентів на підставі виданих Національним банком реєстраційних свідоцтв щодо залучення кредитів, позик в іноземній валюті, повернута з-за кордону як раніше здійснена інвестиція на підставі індивідуальних ліцензій Національного банку та доходи, прибутки від цих інвестицій, а також перерахована нерезидентами у випадках, визначених нормативно-правовими актами Національного банку, що регулюють здійснення іноземних інвестицій в Україну); ( Абзац пункту 7.12 в редакції Постанови Національного банку N 485 ( z0023-06 ) від 21.12.2005 )"

та

"валюта, перерахована як кредит, позика, фінансова допомога відповідно до договору за умови отримання у випадках, визначених нормативно-правовими актами Національного банку, реєстраційного свідоцтва Національного банку щодо залучення кредитів, позик в іноземній валюті; ( Абзац пункту 7.12 в редакції Постанови Нацбанку N 110 ( z0446-05 ) від 04.04.2005, із змінами, внесеними згідно з Постановою Національного банку N 485 ( z0023-06 ) від 21.12.2005 )"

а ніяка інша може бути зарахована на поточний рахунок в іноземній валюті фізичної особи-резидента

відповідно пункта 7.12. Інструкції про порядок відкриття, використання і закриття рахунків у національній та іноземних валютах, затвердженою Постановою НБУ № 492 від 12.11.2003

І навпаки

Правилами використання готівкової іноземної валюти на території України, затверджені Постановою НБУ № 200 від 30.05.2007 не передбачено випадків, за яких позивач мав би можливість повернути отриманині кредитні кошти готівковою іноземною валютою,

а також

пунктом 5.3. Інструкцією про порядок відкриття, використання і закриття рахунків у національній та іноземних валютах, затвердженою Постановою НБУ № 492 від 12.11.2003 не передбачено такого випадку, за якого можливе зарахування коштів на поточні рахунки в іноземній валюті юридичних осіб-резидентів (відповідача) та який відповідав би оспорюваному кредитному договору

Таким чином за змістом ст.3 ЗУ Про платіжні системи та переказ коштів в Україні та за змістом ст.192 ЦКУ:

Гривня як грошова одиниця України (національна валюта) є єдиним законним платіжним засобом в Україні,

обов'язковим до приймання за номінальною вартістю на всій території України,

приймається усіма фізичними і юридичними особами без будь-яких обмежень на всій території України для проведення переказів.

Вважаю, що крім інших, ці дві статті мають бути враховані судом для ухвалення стягнення за оспорюваним кредитним договором.

--------

Вважаю, що при ухваленні стягнення судом за статтею 216 ЦКУ,

а саме: "Правові наслідки недійсності правочину 1. Недійсний правочин не створює юридичних наслідків, крім тих, що пов'язані з його недійсністю.

У разі недійсності правочину кожна із сторін ЗОБОВ"ЯЗАНА повернути другій стороні у НАТУРІ все, що вона одержала на виконання цього правочину, а в разі неможливості такого повернення, зокрема тоді, коли одержане полягає у КОРИСТУВАННІ МАЙНОМ, виконаній роботі, наданій послузі, - відшкодувати вартість того, що одержано, за цінами, які існують на момент відшкодування"

судом мають бути враховане наступне:

по перше

- натурою або ж наразі й майном в оспорюваному кредитному договорі є іноземна валюта. Але ж ані законом ані законодавством не встановлено інших допустимих випадків, порядку та умов (див. п.3.ст.533 ЦКУ) використання іноземної валюти, крім тих що встановлені для національної валюти, як безумовно обов"язкової для приймання такими сторонами правочину,

які зареєстровані в Україні та вчиняють правочин в МЕЖАХ ТЕРРІТОРІЇ України, тобто саме для сторін цього оспорюваного кредитного договору;

по друге

- між сторонами оспорюваного кредитного договору, крім інших, виникли правовідносини, пов"язані з такою фінансовою діяльністю відповідача, яка є його грошовим та іншим фінансовим посередництвом та яка аж ніяк не є його допоміжною діяльністю, яка пов"язана з іноземною валютою (ст.333ГКУ);

по третє

- оскільки при наданні кредиту не передбачався перехід прав власності на іноземну валюту, а отже "валютна операція", тому наявність у відповідача генеральної ліцензії на здійснення "валютної операції" або ж письмового дозволу, який є генеральною ліцензією,

не допускає його права надавати кредит в іноземній валюті в МЕЖАХ та на ТЕРИТОРІЇЇ України;

по четверте

- сторони не скористались правом визначити грошовий єквівалент зобов"язання в іноземній валюті (ч2.ст524.ЦКУ). Отже сторони визначили недоречним визначати "за офіційним курсом відповідної валюти на день платежу" суму, що підлягає сплаті в гривнях (ч2.ст533.ЦКУ). А отже сторони не допускали також й примусового стягнення за правилами частини другої статті 533 ЦКУ, наразі й з застосуванням офіційного курсу долару США на день ухвалення судового рішення. А отже судове стягнення по правилу ч2.ст533.ЦКУ аж ніяк не відповідає дійсним намірам сторін оспорюваного кредитного договору в разі неналежного виконання або ж невиконання своїх зобов"язань;

по п"яте

- з огляду на те, що суб"єктами, які "можуть визначити грошовий єквівалент зобов"язання в іноземній валюті" (ч2.ст524.ЦКУ) є лише сторони оспорюваного кредитного договору,

в такому разі тільки ці суб"єкти можуть визначити суму, що підлягає сплаті в гривнях по правилу встановленому частиною 2 статті 533 ЦКУ. А отже закон, викладений в частині другій статті 533 ЦКУ не є таким законом, який відповідно ст.19 Конституції встановлює

- підстави,

- межи повноважень та

- спосіб,

у які зобов"язаний діяти суд.

А отже вважаю, що відповідно Конституції

1) стягнення має бути виражене відповідно частини першої статті 524 ЦКУ,

2) стягнення має бути виконано відповідно частини першої статті 533 ЦКУ,

У повній відповідності

- статті 192 ЦКУ та

- статті 99 Конституції України;

та не підлягає застосуванню судом

частина друга статті 533 ЦКУ,

а отже застосування офіційного курсу при візначені суми, що підлягає сплаті на день ухвалення рішення не підлягає застосуванню судом.

Ссылка на комментарий
Поделиться на других сайтах

ЦКУ Стаття 317. Зміст права власності

1. Власникові належать права володіння, користування та розпоряджання своїм майном.

Відповідно ст.317 ЦКУ право власності складається з трьох элементів:

1. ВОЛОДІННЯ

2. КОРИСТУВАННЯ

3. РОЗПОРЯДЖАННЯ

я кстати на какой-то ветке писал, о том, что право собственности по депозитам не переходит банку, и как он может выдавать деньги залученні як депозити в кредит в связи с существованием таких норм в ЦК мне не понятно, банк выдает не залученні кошти, а какие-то другие средства.
Ссылка на комментарий
Поделиться на других сайтах

Vect - Спосибо, интерестная мысль. Но есть вопросы.

И пропозиция - при реституции доллары пересчитываются на момент получения, т.к. сделка недействительна на момент совершения. Ни один суд, применивший реституцию не рассчитывал баксы по курсу НБУ на момент вынесения решения. Такое делали при взыскании долга по действительному договору, как сказал ВСУ. САМОЕ СМЕШНОЕ, что ВСУ сказал "взыскивать в баксах можно только тогда, когда стороны имеют право использовать ин. валюту для расчётов". "если не имеют, но кто-то получил баксы - взыскивать в гривне по курсу НБУ на момент вынесения решения". Наши горе-суды взыскивают с заёмщика суммы в ГРИВНЕ, а не в баксах, тем-самым признавая, что у сторон НЕТ права на использование бакса в расчётах. Но признавать недействительным такой договор нехотят. Отакая фигня......

Теперь насчёт вашего сообщения:

Конституція Стаття 92. Виключно законами України встановлюються:

статус національної валюти, а також статус іноземних валют

на ТЕРИТОРІЇ України

* всё понятно.

ЦКУ Стаття 192

2. Іноземна валюта може ВИКОРИСТОВУВАТИСЯ в Україні у випадках і в порядку, встановлених законом.

ЦКУ Стаття 533. 3. ВИКОРИСТАННЯ іноземної валюти, а також платіжних документів в іноземній валюті при здійсненні розрахунків на території України за зобов'язаннями ДОПУСКАЄТЬСЯ у випадках, порядку та на умовах, встановлених законом.

Тобто

на ТЕРРИТОРІЇ України та ЗА ЗОБОВ"ЯЗАННЯМИ цією нормою НЕ ДОПУСАЄТЬСЯ

можливість передачі всіх трьох елементів права власності на іноземну валюту.

Не допускається передачи права на ВОЛОДІННЯ та права на РАЗПОРЯДЖАННЯ іноземною валютою.

*непонятно....написано допускается в порядке установленом законом. А использовать ясен пень можно только ту валюту, которая тебе принадлежит. И по расчётам валюта переходит в собственность. Тут я думаю вы погарячились.

*Теперь самое..... свежее.

До того ж:

відповідно статті 2 ЗУ про банки та банківську діяльність

банківська діяльність

- залучення у вклади грошових коштів фізичних і юридичних осіб та розміщення ЗАЗНАЧЕНИХ коштів від свого імені, на власних умовах та на власний ризик, відкриття і ведення банківських рахунків фізичних та юридичних осіб;

*-согласен, НБУ мне тоже написал, что банк имеет право размещять ПРИВЛЕЧЁННЫЕ сресдтва, как в гриве, так и в ин. валюте, если имеет дозвил на размещение иностранной валюты. Только вот РАЗМЕШАТЬ в ХК и 218 постанове - это только в депозитные сертификаты. Какого чёрта вообще кредитную операцию приравняли к операции по выдаче кредита?

Відповідно закону "Про фин. услуги " та ЗУ "Про банки та банківську діяльність"

- не є банківською діяльністю такі послуги,

"що здійснюються в інтересах третіх осіб за власний рахунок чи (перша група) за рахунок цих осіб, (друга група)"

- є банківською діяльністю такі финпослуги "що здійснюються в інтересах третіх осіб у ВИПАДКАХ, ПЕРЕДБАЧЕНИХ ЗАКОНОДАВСТВОМ, ЗА РАХУНОК ЗАЛУЧЕНИХ ВІД ІНШИХ ОСІБ ФІНАНСОВИХ АКТИВІВ", (третя група)

*так понятнее абзац. Очень.....непонятно пишете. Можно вас попросить писать более.... по науке, и читабельно? Что-бы понятно было.... Ниже я переформулирую ваш тезис в понятную, удобоваримую форму, уберу лишнее, не имеющее отношение, бады точно разобрать суть.

З усього вище наведеного вбачаться, що предметом кредитування за оспорюваним кредитним договором є грошові кошти, на які ані банк (відповідач) ані позивач право власності не мають. Тобто відбулося надання кредитніх коштів, власниками яких є вкладники або ж інши особи.

До того ж відповідно Декрета КМУ "Про систему валютного регулювання і валютного контролю" право ВКЛАДНИКІВ (або ж інших осіб) гарантовано законом:

"Стаття 2. Право власності на валютні цінності 1. Резиденти і нерезиденти мають право бути власниками валютних цінностей, що знаходяться на території України."

З огляду на те, що відповідно статті 2 ЗУ про "банки та банківську діяльність" банківська діяльність

- залучення у вклади грошових коштів фізичних і юридичних осіб та розміщення зазначених коштів від свого імені, на власних умовах та на власний ризик, відкриття і ведення банківських рахунків фізичних та юридичних осіб;

Тобто, уклавши кредитний договір, відповідач розмістив "від свого імені, на власних умовах та на власний ризик" кошти, власниками яких є вкладники.

*Непонятно. "уклавши договор кредита и передав баксы" и "разместил кошти, власниками яких є вкладники" - поять же говорю, кто сравнял РАЗМЕЩЕНИЕ басков во вкалд и передачу ЭТИХ же баксов в займ по кредитному договору? Привлечение вкладов и размещение во вкладные сертификаты - такое я видел в ХК и в п.281 НБУ. Я нигде не видел "размещения" в передаваемую массу средств по кредиту.

Банк взяв на себе ще й відповідальність, згідно ГКУ

"Стаття 348. Контроль банку за використанням кредиту 1. Банк здійснює контроль за виконанням умов кредитного договору", тобто за виконанням умов використання таких грошових коштів, які розміщені їх власниками - вкладниками на вкладних рахунках банку - відповідача. Тобто саме відповідач має обов"язок забезпечуювати виконання припису статті 2 Декрета - при вчинені оспорюваного кредитного договору

забезпечувати недоторканість прав власності вкладників на їх іноземну валюту,

яку вони розмістили на їх власних вкладних банківських рахунках відповідача.

"від свого імені, на власних умовах та на власний ризик" відповідач за змістом оспорюваного кредитного договору надав кредит в іноземній валюті - доларах США за такої власної умови відповідача, за якої позивач придбає нерухомість.

До того ж за для придбання нерухомості позивач змушений продати іноземну валюту для одежання законного в Україні засобу платежу - гривні - задля придбання нерухомості. Тобто це зобов"язання позивача також є власною умовою банка - відповідача.

за змістом Декрета такий продаж є валютною операцією, а саме:"2) "валютні операції": операції, пов'язані з переходом права власності на валютні цінності, за винятком операцій, що здійснюються між резидентами у валюті України",

тобто умовою банка - відповідача є обов"язок позивача незаконно відчужити від вкладників їх законне право власності на їх іноземну валюту,

водночас, як сам відповідач має забезпечувати недоторканість саме цього законного права власності вкладників на їх іноземну валюту, гарантовану законом.

Опять-же, по вашему банк вообще не может давать кредит, т.к. давать его средствами вкладчиков нельзя. По закону банк может пользоваться вкаладми, но гарантировать рапоряжение средщствами вкладчикам. Банк не может давать эти деньги в кредит. А он и не давал. Опять спрошиваю - кто сравнял привлечение в депозить денег и размещение ИХ ЖЕ в виде займа?

Вот именно по тому, что ПРИВЛЕЧЕНИЕ и РАЗМЕЩЕНИЕ ПРИВЛЕЧЕННЫХ средств, нельзя давать в займ по кредитному договору ПРИВЛЕЧЁННЫЕ СРЕДСТВА, т.к. нарушается права вкладчиков, как вы верно заметили. НО - этого не происходит. Банк вам даёт свои средства, а ПРИКРЫВАЕТСЯ лицензией на то, что он имеет право РАЗМЕЩАТЬ привлечённые средства, а размещение средств - есть кредитная операция, а значит - Банк имеет лицензию на кредитную операцию с привлечёнными средствами, а значит может давать привлечённые средства в кредит.

Но..... как я уже сказал - Кто сравнял кредитную операцию с привлечёнными средствами и передачу в займ этих средств по кредитному договору в ОДНО?

Обсуждаем.

Инече, следуя логиче, что размещение средств есть передача их в займ, то банк вообще не может кредитовать население, т.к. не имеет права передавать с вобственность средсва вкладчиков заёмщику, которые тот тратит на покупку квартиры.

Ссылка на комментарий
Поделиться на других сайтах

Вот именно по тому, что ПРИВЛЕЧЕНИЕ и РАЗМЕЩЕНИЕ ПРИВЛЕЧЕННЫХ средств, нельзя давать в займ по кредитному договору ПРИВЛЕЧЁННЫЕ СРЕДСТВА, т.к. нарушается права вкладчиков, как вы верно заметили. НО - этого не происходит. Банк вам даёт свои средства, а ПРИКРЫВАЕТСЯ лицензией на то, что он имеет право РАЗМЕЩАТЬ привлечённые средства, а размещение средств - есть кредитная операция, а значит - Банк имеет лицензию на кредитную операцию с привлечёнными средствами, а значит может давать привлечённые средства в кредит.

Но..... как я уже сказал - Кто сравнял кредитную операцию с привлечёнными средствами и передачу в займ этих средств по кредитному договору в ОДНО?

Обсуждаем.

Инече, следуя логиче, что размещение средств есть передача их в займ, то банк вообще не может кредитовать население, т.к. не имеет права передавать с вобственность средсва вкладчиков заёмщику, которые тот тратит на покупку квартиры.

вот именно это выплывает из норм ЦК Украины ст. 1056+1068, выходит, что право собственности у банка на вклад не возникает, там написанно, что право розпорядження сохраняется у вкладника

2. Банк має право використовувати грошові кошти на рахунку клієнта, гарантуючи його право безперешкодно розпоряджатися цими коштами.

кто-то писал по этому вопросу научную статью

и ссылка на нее была размещена в каком-то разделе

а по кред. получается нет ограничения, тоесть переходит все право собственности

я просто не совсем уловил Вашу мысль, вы хотите сказать, что кредитная операция в банковской лицензии, это не операция по выдаче денег заемщику в кредит?

тем более в 1046 четко указанно передача в собственность

получается,что ЗУ про банки и банковскую деятельность части размещения привлеченных средств противоречит ЦК

Ссылка на комментарий
Поделиться на других сайтах

Давйте по тихоньку теперь.

Кредит - это не агентурная и не спекулятивная (купи-продай), а посредническая деятельность.

Если от азов, то посредник вообще никакими средствами не оперирует. Почитайте ГКУ про посредников и агентов.

Но, в силу своего правового статуса, банк имеет еще и вот это:

- от своего имени

- на собственных условиях

- на собственный риск

Так вот "свое" - это речь о том, что все эти пунктики законом делегированы от вкладчика банку

- не от имени вкладчика, а от своего имени

- не на условиях вкладчика, а на собственных условиях

- не на риск вкладчика, а на собственный риск.

Вот и попробуйте мне объяснить относительно этих трех пунктиков что-нибудь другое.

Приставить их к собственности банка? Зачем?

Ссылка на комментарий
Поделиться на других сайтах

Давйте по тихоньку теперь.

Кредит - это не агентурная и не спекулятивная (купи-продай), а посредническая деятельность.

Если от азов, то посредник вообще никакими средствами не оперирует. Почитайте ГКУ про посредников и агентов.

Но, в силу своего правового статуса, банк имеет еще и вот это:

- от своего имени

- на собственных условиях

- на собственный риск

Так вот "свое" - это речь о том, что все эти пунктики законом делегированы от вкладчика банку

- не от имени вкладчика, а от своего имени

- не на условиях вкладчика, а на собственных условиях

- не на риск вкладчика, а на собственный риск.

Вот и попробуйте мне объяснить относительно этих трех пунктиков что-нибудь другое.

Приставить их к собственности банка? Зачем?

тут Ваша мысль понятна, но на сколько я вижу в силу нашего гениального законодательства, все кредитные договора противоречат закону, в силу противоречия ЗУ про би б.д ЦК
Ссылка на комментарий
Поделиться на других сайтах

Не согласен категорически.

С законодательством все нормально

Пенять на законодательство не надо

а что же тогда???

если банку сказанно в ЗУ про б и б.д размещать средства вкладчиков на свой страх и риск...

а по кредитному договору переходит право собственности на средства вкладчиков

в чем я не прав, не пойму?

Ссылка на комментарий
Поделиться на других сайтах

тем более в 1046 четко указанно передача в собственность

Обоснуйте, почему эта статья имеет преимущество перед другими.

Только медленно и вдумчиво

Желательно "нормативно"

Ссылка на комментарий
Поделиться на других сайтах

Vect - Спосибо, интерестная мысль. Но есть вопросы.

И пропозиция - при реституции доллары пересчитываются на момент получения, т.к. сделка недействительна на момент совершения. Ни один суд, применивший реституцию не рассчитывал баксы по курсу НБУ на момент вынесения решения. Такое делали при взыскании долга по действительному договору, как сказал ВСУ.

Так почти никто и не делает. Посмотрите реестр.

Второе:

значения не имеет - действительный договор или не действительный

Значение имеет только п.2. ст.524

Это означает, что (не остановить) прекратить исполнительное производство

по такой нотариальной надписи, в которой применен курс

не составит труда, не выходя даже из офиса исполнительной службы,

и в суд для этого обращаться не нужно

Ссылка на комментарий
Поделиться на других сайтах

поять же говорю, кто сравнял РАЗМЕЩЕНИЕ басков во вкалд и передачу ЭТИХ же баксов в займ по кредитному договору? Привлечение вкладов и размещение во вкладные сертификаты - такое я видел в ХК и в п.281 НБУ. Я нигде не видел "размещения" в передаваемую массу средств по кредиту.

А кто ж вам сказал, что банк размещает баксы во вклад? Пардон, такой нормы нет

Баксы размещает вкладчик

То есть, если речь идет не о сертификатах, а о средствах, то их (средства) на своем счете размещает вкладчик.

У этой статьи есть и реквизиты, кажется в ГКУ

Для банка эти средства являются не размещенными, а привлеченными

Если речь идет о средствах, то банк может их разместить и не в виде сертификатов, а виде средств.

Вроде ж так?

Ссылка на комментарий
Поделиться на других сайтах

тут Ваша мысль понятна, но на сколько я вижу в силу нашего гениального законодательства, все кредитные договора противоречат закону, в силу противоречия ЗУ про би б.д ЦК

не буду спорить кто чему противоречит

но картинка нарисовалась ,а выглядит она так

банк взял на себя ему не данные полномочия . Перевыщення повноважень

Стаття 26. Поняття співучасті

Співучастю у злочині є умисна спільна участь декількох суб'єктів злочину у вчиненні умисного злочину.

Стаття 27. Види співучасників

Стаття 28. Вчинення злочину групою осіб, групою осіб за попередньою змовою, організованою групою або злочинною організацією

Стаття 29. Кримінальна відповідальність співучасників

директоров Стаття 30. Кримінальна відповідальність організаторів та учасників організованої групи чи злочинної організації

атягощающие Стаття 32. Повторність злочинів Стаття 34. Рецидив злочинів

Рецидивом злочинів визнається вчинення нового умисного злочину особою, яка має судимість за умисний злочин.

Стаття 35. Правові наслідки повторності, сукупності та рецидиву злочинів

Стаття 190. Шахрайство ---тож подходит

Стаття 191. Привласнення, розтрата майна або заволодіння ним шляхом зловживання службовим становищем

Стаття 192. Заподіяння майнової шкоди шляхом обману або зловживання довірою

Стаття 198. Придбання, отримання, зберігання чи збут майна, одержаного злочинним шляхом

Стаття 202. Порушення порядку зайняття господарською та банківською діяльністю

Стаття 207. Ухилення від повернення виручки в іноземній валюті

Стаття 209. Легалізація (відмивання) доходів, одержаних злочинним шляхом

Стаття 209 1 . Умисне порушення вимог законодавства про запобігання та протидію легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом

Стаття 210. Порушення законодавства про бюджетну систему України

Стаття 211. Видання нормативно-правових або розпорядчих актів, які змінюють доходи і видатки бюджету всупереч встановленому законом порядку

Стаття 212. Ухилення від сплати податків, зборів, інших обов'язкових платежів

Стаття 212 1 . Ухилення від сплати страхових внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування

касаемо клерков

Стаття 219. Доведення до банкрутства

Стаття 222. Шахрайство з фінансовими ресурсами

Стаття 227. Випуск або реалізація недоброякісної продукції

Стаття 225. Обман покупців та замовників

Стаття 228. Примушування до антиконкурентних узгоджених дій

Стаття 233. Незаконна приватизація державного, комунального майна

Стаття 364. Зловживання владою або службовим становищем

Стаття 365. Перевищення влади або службових повноважень

Стаття 366. Службове підроблення

Стаття 367. Службова недбалість

Стаття 376. Втручання в діяльність судових органів

Стаття 382. Невиконання судового рішення

Стаття 384. Завідомо неправдиве показання

Стаття 386. Перешкоджання з'явленню свідка, потерпілого, експерта, примушування їх до відмови від давання показань чи висновку

Стаття 388. Незаконні дії щодо майна, на яке накладено арешт або яке описано чи підлягає конфіскації

Стаття 396. Приховування злочину

ну теперь кто скажет что эти статьи не относятся к нашей банк угрупуванню

в результате по факту получается что они должны вернуть депозиты

ну и могут просить вернуть выданное НЕЗАКОННО ну ,а выданное не законно может возвращено ,

:unsure:

потом

половина

МОЖЕТ БЫТЬ :lol:

за все приходит расплата

мы беря кредит вкладывали его в товар давая возможность другим работать зарабатывать

быть Потребителями , потребление это оборот ,развитие экономики !

и так мног написал

Ссылка на комментарий
Поделиться на других сайтах

тем более в 1046 четко указанно передача в собственность

ЦКУ1054 2. До відносин за кредитним договором застосовуються положення параграфа 1 цієї глави, якщо інше не встановлено цим параграфом і не випливає із суті кредитного договору.

ЦКУ1046 1. За договором позики одна сторона (позикодавець)

передає

у власність другій стороні (позичальникові) грошові кошти

ЦКУ1054 1. За кредитним договором банк або інша фінансова установа (кредитодавець) зобов'язується

надати

грошові кошти (кредит) позичальникові у розмірі та на умовах, встановлених договором, а позичальник зобов'язується повернути кредит та сплатити проценти.

Есть разница?

"передать в собственность" и "предоставить" ?

Я уже от банкиров слышал огульно кредит=позика. Ага, щас!

Ну просто невозможно в банковском отзыве на иск

заместить "передать в" на "предоставить"

А как формулируется "валютная операция"? Надати?

А в 168 постанове прямым текстом вбито: "заплатить за использование"

За пользование своей собственностью никто не платит.

Например договор купли продажи не предусматривает "заплатить за..."

Позика - точно так же

Стаття 1048. Проценти за договором позики 1. Позикодавець має право на одержання від позичальника процентів від суми позики, якщо інше не встановлено договором або законом.

не "сплатити" (как 1054)

Но как бы мы не раздували пузыри своих умственных упражнений,

мы ж все равно упремся в ЗУпроФинпослуги, в котором сказано, что

привлеченными могут быть какие угодно средства, но только ж не свои,

и поэтому размещение привлеченных -

- это каких угодно, но только ж не своих.

Нам предстоит еще понять, с какого перепугу политика называется не позиково-финансовой

а кредитно-финансовой.

Кредит находится на совершенно особом месте среди других видов сделок.

Ссылка на комментарий
Поделиться на других сайтах

банк взял на себя ему не данные полномочия

От и я о том же.

Пока одесситы дойдут до Верховного со своими процентами,

подоспеем и мы.

Тогда все встанет на место.

Ссылка на комментарий
Поделиться на других сайтах

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Гость
Ответить в этой теме...

×   Вы вставили отформатированный текст.   Удалить форматирование

  Only 75 emoji are allowed.

×   Ваша ссылка была автоматически заменена на медиа-контент.   Отображать как ссылку

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Зарузка...
  • Пользователи

    Нет пользователей для отображения