Определение ДОАС о запрете исполнительной службе исполнять решения судов о взыскании с Приватбанка средств


Считаете ли Вы решение законным и справедливым?  

1 member has voted

  1. 1. Считаете ли Вы решение законным?

    • Да
      0
    • Нет
      1
    • Затрудняюсь ответить
      0
  2. 2. Считаете ли Вы решение справедливым?

    • Да
      0
    • Нет
      1
    • Затрудняюсь ответить
      0


Recommended Posts

27.02.17

ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

УХВАЛА

27 лютого 2017 р.

Справа №804/1231/17

Дніпропетровський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Верба І.О., розглянувши у місті Дніпрі клопотання про забезпечення адміністративного позову Публічного акціонерного товариства Комерційний банк «ПриватБанк» до Соборного відділу державної виконавчої служби міста Дніпра Головного територіального управління юстиції у Дніпропетровській області про визнання незаконною бездіяльності, зобов'язання вчинити певні дії, -

ВСТАНОВИВ:

16 лютого 2017 року Публічне акціонерне товариство Комерційний банк «ПриватБанк» звернулось до Дніпропетровського окружного адміністративного суду з адміністративним позовом до Соборного відділу державної виконавчої служби міста Дніпра Головного територіального управління юстиції у Дніпропетровській області, у якому просить:

- визнати незаконною бездіяльність Соборного відділу державної виконавчої служби міста Дніпра Головного територіального управління юстиції у Дніпропетровській області в межах зведеного виконавчого провадження №11355726 в частині невиконання вимог пункту 11 частини першої, частини третьої статті 37 Закону України «Про виконавче провадження»;

- зобов'язати Соборний відділ державної виконавчої служби міста Дніпра Головного територіального управління юстиції у Дніпропетровській області виконати вимоги пункту 11 частини першої статті 37 Закону України «Про виконавче провадження» у межах зведеного виконавчого провадження №11355726;

- зобов'язати Соборний відділ державної виконавчої служби міста Дніпра Головного територіального управління юстиції у Дніпропетровській області виконати вимоги частини третьої статті 37 Закону України «Про виконавче провадження» у межах зведеного виконавчого провадження №11355726.

Ухвалою Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 17 лютого 2017 року відкрито провадження у справі №804/1231/17 за вказаним позовом та призначено останню до розгляду у судовому засіданні.

22 лютого 2017 року Публічним акціонерним товариством Комерційний банк «ПриватБанк» повторно подано до суду клопотання про забезпечення позову шляхом зупинення стягнення у межах зведеного виконавчого провадження №11355726 про стягнення коштів з ПАТ КБ «ПриватБанк» до розгляду справи по суті.

В обґрунтування поданого клопотання позивачем зазначено, що:

- в Соборному ВДВС на примусовому виконанні знаходиться зведене виконавче провадження №11355726 щодо боржника ПАТ КБ «Приватбанк», до складу якого входять близько 542 виконавчих провадження на загальну суму понад 117978732,26 грн.;

- 19.12.2016 року було запроваджено Тимчасову адміністрацію в ПАТ КБ «ПРИВАТБАНК» (код за ЄДРПОУ 14360570, код банку 305299, місцезнаходження: 49094, м. Дніпро, вул. Набережна Перемоги, 50) до моменту реалізації плану врегулювання, а саме викупу Міністерством фінансів України акцій банку, що підтверджується рішенням НБУ №498-рш/БТ від 18.12.2016 року;

- про факт введення тимчасової адміністрації в ПАТ КБ «ПРИВАТБАНК» своїм листом №38-47366/16 від 19.12.2016 Фонд гарантування вкладів фізичних осіб повідомив Державну виконавчу службу України;

- відповідно до пункту 11 частини першої статті 37 Закону України «Про виконавче провадження» виконавчі документи повертаються стягувачу, якщо запроваджено тимчасову адміністрацію банку - боржника, крім рішень немайнового характеру. У разі повернення виконавчого документа стягувачу на підставі пунктів 1, 3, 11 частини першої цієї статті арешт з майна знімається (частина третя статті 37 Закону України «Про виконавче провадження»). Проте, державним виконавцем вказані вимоги Закону не виконані, про що позивач дізнався 14 лютого 2017 року при ознайомленні із матеріалами зведеного виконавчого провадження;

- відповідно до пункту 2 частини першої статті 34 Закону України «Про виконавче провадження» виконавець зупиняє вчинення виконавчих дій у разі зупинення судом стягнення на підставі виконавчого документа;

- через незаконну бездіяльність Соборного відділу державної виконавчої служби міста Дніпра Головного територіального управління юстиції у Дніпропетровській області існує очевидна небезпека заподіяння шкоди правам та майновим інтересам ПАТ КБ «ПриватБанк» та третім особам, клієнтам банку;

- існують очевидні ознаки протиправної бездіяльності державного виконавця, який фактично проігнорував норми діючого законодавства та не виконав вимоги Закону України «Про виконавче провадження»;

- невжиття заходів забезпечення позову дозволяють Соборному відділу державної виконавчої служби міста Дніпра Головного територіального управління юстиції у Дніпропетровській області накладати арешт на майно банку, здійснювати опис майна банку, оголошувати у розшук рухоме майно яке передано третім особам в межах лізингових угод, примусово на власний розсуд списувати кошти, які знаходяться на рахунках Банку та належать третім особам (клієнтам банку); у разі не вжиття заходів забезпечення позову, державна виконавча служба фактично паралізує роботу банку який 100% належить Державі;

- у разі незадоволення клопотання, наступним кроком державної виконавчої служби може бути оголошено у розшук всі транспортні засоби, які зареєстровані за банком, навіть і ті, що забезпечують виробничу діяльність банку.

У зв'язку із перебуванням головуючого у справі судді Верба І.О. у період з 22 по 24 лютого 2017 року на підготовці суддів у Дніпропетровському регіональному відділенні Національної школи суддів України, клопотання про забезпечення адміністративного позову у справі №804/1231/17 передано на розгляд судді 27 лютого 2017 року.

Розглянувши подане клопотання, проаналізувавши чинне законодавство та наведені доводи, суд дійшов наступного висновку.

Судом з'ясовано, що на примусовому виконанні у Соборному відділу державної виконавчої служби міста Дніпра Головного територіального управління юстиції у Дніпропетровській області перебуває зведене виконавче провадження №11355726 про стягнення з Публічного акціонерного товариства Комерційний банк «ПриватБанк» загальної суми боргу за виконавчими документами зведеного виконавчого провадження у розмірі 54894088,78 грн., 2571320,30 доларів США, 277429,93 Євро, 5543,36 руб. РФ на користь стягувачів: Держави, Національного банку України, Пенсійного фонду України, фізичних та юридичних осіб.

19.12.2016 року було запроваджено Тимчасову адміністрацію в ПАТ КБ «ПриватБанк» (код за ЄДРПОУ 14360570, код банку 305299, місцезнаходження: 49094, м. Дніпро, вул. Набережна Перемоги, 50) до моменту реалізації плану врегулювання, а саме викупу Міністерством фінансів України акцій банку, що підтверджується рішенням НБУ №498-рш/БТ від 18.12.2016 року, про що своїм листом №38-47366/16 від 19.12.2016 року Фонд гарантування вкладів фізичних осіб повідомив Державну виконавчу службу України.

Постановою державного виконавця від 10.02.2017 року у межах ВП №11355726 накладено арешт на все рухоме майно, що належить боржнику - ПАТ КБ «ПриватБанк» у межах суми звернення стягнення, яка у гривневому еквіваленті дорівнює 132403342,07 грн.

Позивач зазначає, що державним виконавцем не дотримано вимог пункту 11 частини першої статті 37 Закону України «Про виконавче провадження», згідно якого виконавчі документи повертаються стягувачу, якщо запроваджено тимчасову адміністрацію банку - боржника, крім рішень немайнового характеру.

Натомість, виконавець продовжує вчиняти виконавчі дії у межах спірного зведеного виконавчого провадження, та наслідком накладеного арешту може бути повне зупинення роботи банку та неправомірна реалізація рухомого/нерухомого майна, що без вжиття заходів забезпечення позову становить очевидну небезпеку заподіяння позивачеві шкоди.

Вирішуючи заявлене клопотання, суд виходить із того, що завданням адміністративного судочинства є захист прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку органів державної влади, органів місцевого самоврядування, їхніх посадових і службових осіб, інших суб'єктів при здійсненні ними владних управлінських функцій на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень, шляхом справедливого, неупередженого та своєчасного розгляду адміністративних справ.

Відповідно до частини першої статті 117 Кодексу адміністративного судочинства України суд за клопотанням позивача може постановити ухвалу про вжиття заходів забезпечення адміністративного позову, якщо існує очевидна небезпека заподіяння шкоди правам, свободам та інтересам позивача до ухвалення рішення в адміністративній справі, або захист цих прав, свобод та інтересів стане неможливим без вжиття таких заходів, або для їх відновлення необхідно буде докласти значних зусиль та витрат, а також якщо очевидними є ознаки протиправності рішення, дії чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень.

Подання адміністративного позову, а також відкриття провадження в адміністративній справі не зупиняють дію оскаржуваного рішення суб'єкта владних повноважень, але суд у порядку забезпечення адміністративного позову може відповідною ухвалою зупинити дію рішення суб'єкта владних повноважень чи його окремих положень, що оскаржуються. Ухвала негайно надсилається до суб'єкта владних повноважень, що прийняв рішення, та є обов'язковою для виконання.

Адміністративний позов, крім встановленого способу, може бути забезпечено забороною вчиняти певні дії.

Частиною першою статті 118 Кодексу адміністративного судочинства України визначено, що клопотання про забезпечення адміністративного позову розглядається не пізніше наступного дня після його одержання й у разі обґрунтованості та терміновості вирішується ухвалою негайно без повідомлення відповідача та інших осіб, які беруть участь у справі.

Предметом спору визначена бездіяльність державного виконавця, яка виразилась у не поверненні виконавчих документів при введенні тимчасової адміністрації банку, із чим позивач пов'язує подальшу неможливість виконання таких виконавчих документів, у разі задоволення позову.

На думку суду, клопотання підлягає задоволенню, оскільки є об'єктивними побоювання позивача про можливість завдання шкоди та невідворотних наслідків, а суд, з огляду на надані докази та пояснення не прийшов до беззаперечного висновку про відсутність небезпеки порушень прав позивача.

Отже, на час розгляду клопотання існує очевидна небезпека заподіяння шкоди правам та інтересам позивача до ухвалення рішення в адміністративній справі та не виключається, що для відновлення прав та інтересів позивача необхідно буде докласти значних зусиль та витрат.

З урахуванням викладеного суд дійшов висновку про обґрунтованість заявленого клопотання та наявність підстав для вжиття заходів забезпечення адміністративного позову.

Керуючись статтями 117, 118, 160, 165 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

УХВАЛИВ:

Клопотання Публічного акціонерного товариства Комерційний банк «ПриватБанк» про забезпечення позову в адміністративній справі №804/1231/17 - задовольнити.

До ухвалення рішення в адміністративній справі №804/1231/17 заборонити вчиняти дії по стягненню у межах зведеного виконавчого провадження №11355726.

Виконання ухвали з питань забезпечення адміністративного позову здійснюється негайно в порядку, встановленому законом для виконання судових рішень.

Ухвала суду набирає законної сили відповідно до статті 254 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржена в порядку та у строки, встановлені статтею 186 Кодексу адміністративного судочинства України.

Суддя І.О. Верба  

http://www.reyestr.court.gov.ua/Review/65006233

Link to comment
Share on other sites

Неделей ранее эта же судья отказалась обеспечивать иск:

Державний герб України

ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

УХВАЛА

17 лютого 2017 р.

Справа №804/1231/17

Суддя Дніпропетровського окружного адміністративного суду Верба І.О., розглянувши у місті Дніпрі клопотання Публічного акціонерного товариства Комерційний банк «ПриватБанк» про забезпечення адміністративного позову до Соборного відділу державної виконавчої служби міста Дніпра Головного територіального управління юстиції у Дніпропетровській області про визнання незаконною бездіяльності, зобов'язання вчинити певні дії, -

ВСТАНОВИВ:

16 лютого 2017 року Публічне акціонерне товариство Комерційний банк «ПриватБанк» звернулось до Дніпропетровського окружного адміністративного суду з адміністративним позовом до Соборного відділу державної виконавчої служби міста Дніпра Головного територіального управління юстиції у Дніпропетровській області, у якому просить:

- визнати незаконною бездіяльність Соборного відділу державної виконавчої служби міста Дніпра Головного територіального управління юстиції у Дніпропетровській області в межах зведеного виконавчого провадження №11355726 в частині невиконання вимог пункту 11 частини першої, частини третьої статті 37 Закону України «Про виконавче провадження»;

- зобов'язати Соборний відділ державної виконавчої служби міста Дніпра Головного територіального управління юстиції у Дніпропетровській області виконати вимоги пункту 11 частини першої статті 37 Закону України «Про виконавче провадження» у межах зведеного виконавчого провадження №11355726;

- зобов'язати Соборний відділ державної виконавчої служби міста Дніпра Головного територіального управління юстиції у Дніпропетровській області виконати вимоги частини третьої статті 37 Закону України «Про виконавче провадження» у межах зведеного виконавчого провадження №11355726.

Ухвалою Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 17 лютого 2017 року відкрито провадження у справі №804/1231/17 за вказаним позовом та призначено останню до розгляду у судовому засіданні.

Разом із позовною заявою Публічним акціонерним товариством Комерційний банк «ПриватБанк» подано до суду клопотання про забезпечення позову шляхом зупинення стягнення у межах зведеного виконавчого провадження №11355726 про стягнення коштів з ПАТ КБ «ПриватБанк» до розгляду справи по суті.

В обґрунтування поданого клопотання позивачем зазначено, що:

- в Соборному ВДВС на примусовому виконанні знаходиться зведене виконавче провадження №11355726 щодо боржника ПАТ КБ "ПРИВАТБАНК" (докази додаються), до складу якого входять близько 542 виконавчих провадження на загальну суму понад 117978732,26 грн.;

- 19.12.2016 року було запроваджено Тимчасову адміністрацію в ПАТ КБ «ПРИВАТБАНК» (код за ЄДРПОУ 14360570, код банку 305299, місцезнаходження: 49094, м. Дніпро, вул. Набережна Перемоги, 50) до моменту реалізації плану врегулювання, а саме викупу Міністерством фінансів України акцій банку, що підтверджується рішенням НБУ №498-рш/БТ від 18.12.2016 року;

- про факт введення тимчасової адміністрації в ПАТ КБ «ПРИВАТБАНК» своїм листом №38-47366/16 від 19.12.2016 Фонд гарантування вкладів фізичних осіб повідомив Державну виконавчу службу України (копія листа додається);

- відповідно до пункту 11 частини першої статті 37 Закону України «Про виконавче провадження» виконавчі документи повертаються стягувачу, якщо запроваджено тимчасову адміністрацію банку - боржника, крім рішень немайнового характеру. У разі повернення виконавчого документа стягувачу на підставі пунктів 1, 3, 11 частини першої цієї статті арешт з майна знімається (частина третя статті 37 Закону України «Про виконавче провадження»). Проте, державним виконавцем вказані вимоги Закону не виконані, про що позивач дізнався 14 лютого 2017 року при ознайомленні із матеріалами зведеного виконавчого провадження;

- відповідно до пункту 2 частини першої статті 34 Закону України «Про виконавче провадження» виконавець зупиняє вчинення виконавчих дій у разі зупинення судом стягнення на підставі виконавчого документа;

- через незаконну бездіяльність Соборного відділу державної виконавчої служби міста Дніпра Головного територіального управління юстиції у Дніпропетровській області існує очевидна небезпека заподіяння шкоди правам та майновим інтересам ПАТ КБ «ПриватБанк» та третім особам, клієнтам банку;

- існують очевидні ознаки протиправної бездіяльності державного виконавця, який фактично проігнорував норми діючого законодавства та не виконав вимоги Закону України «Про виконавче провадження»;

- невжиття заходів забезпечення позову дозволяють Соборному відділу державної виконавчої служби міста Дніпра Головного територіального управління юстиції у Дніпропетровській області накладати арешт на майно банку, здійснювати опис майна банку, оголошувати у розшук рухоме майно яке передано третім особам в межах лізингових угод, примусово на власний розсуд списувати кошти, які знаходяться на рахунках Банку та належать третім особам (клієнтам банку); у разі не вжиття заходів забезпечення позову, державна виконавча служба фактично паралізує роботу банку який 100% належить Державі.

Розглянувши подані документи та матеріали, суд дійшов висновку про відмову у задоволенні клопотання про вжиття заходів забезпечення адміністративного позову з наступних підстав.

Завданням адміністративного судочинства є захист прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку органів державної влади, органів місцевого самоврядування, їхніх посадових і службових осіб, інших суб'єктів при здійсненні ними владних управлінських функцій на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень, шляхом справедливого, неупередженого та своєчасного розгляду адміністративних справ.

Відповідно до частини першої статті 117 Кодексу адміністративного судочинства України суд за клопотанням позивача або з власної ініціативи може постановити ухвалу про вжиття заходів забезпечення адміністративного позову, якщо існує очевидна небезпека заподіяння шкоди правам, свободам та інтересам позивача до ухвалення рішення в адміністративній справі, або захист цих прав, свобод та інтересів стане неможливим без вжиття таких заходів, або для їх відновлення необхідно буде докласти значних зусиль та витрат, а також якщо очевидними є ознаки протиправності рішення, дії чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень.

Згідно частини третьої статті 117 Кодексу адміністративного судочинства України подання адміністративного позову, а також відкриття провадження в адміністративній справі не зупиняють дію оскаржуваного рішення суб'єкта владних повноважень, але суд у порядку забезпечення адміністративного позову може відповідною ухвалою зупинити дію рішення суб'єкта владних повноважень чи його окремих положень, що оскаржуються.

При цьому, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу.

Під час вирішення питання про наявність підстав для забезпечення позову, суд відзначає, що обов'язок по доведенню та обґрунтуванню наявності очевидної небезпеки заподіяння шкоди правам, свободам та інтересам позивача, обґрунтованості та невідвертості додаткових зусиль і витрат у майбутньому, покладається саме на позивача.

З наданих документів та доказів суд не може встановити які саме виконавчі провадження та з примусового виконання яких виконавчих документів входять до зведеного виконавчого провадження, які виконавчі дії були вчинені державними виконавцями у межах кожного із таких виконавчих проваджень.

Ненадання позивачем таких документів унеможливлює беззаперечний висновок про наявність виконавчих проваджень щодо стягнення коштів з банку; наявність у зведеному виконавчому провадженні виконавчих документів з виконання виконавчих листів адміністративних судів або несудових установ (осіб), що є вирішальним для визначення підсудності цієї справи адміністративному суду.

Позивач, заявляючи клопотання про вжиття заходів забезпечення позову, не довів наявності очевидної небезпеки заподіяння шкоди правам, свободам та інтересам позивача, не зазначив обґрунтованих причин для їх застосування, у тому числі жодним чином не обґрунтовані та не підтверджені належними доказами доводи позивача щодо майнового характеру зведеного виконавчого провадження №?11355726?, до якого, як зазначає заявник, входить 542 виконавчих провадження, та ймовірного нанесення шкоди шляхом накладення арешту на майно банку, вчинення інших виконавчих дій у відношенні майна боржника.

При цьому, згідно наданої до позову довідки з Єдиного державного реєстру виконавчих проваджень, складеної 3 березня 2016 року, до зведеного виконавчого провадження №?11355726? входять 165 виконавчих проваджень.

З огляду на викладене, суд дійшов висновку про передчасність та необґрунтованість заявленого клопотання.

Керуючись статтями 117, 118, 160, 165 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

УХВАЛИВ:

У задоволенні клопотання Публічного акціонерного товариства Комерційний банк «ПриватБанк» про забезпечення позову в адміністративній справі №804/1231/17 - відмовити.

Ухвала суду набирає законної сили відповідно до статті 254 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржена в порядку та у строки, встановлені статтею 186 Кодексу адміністративного судочинства України.

Суддя І.О. Верба 

http://www.reyestr.court.gov.ua/Review/65006028

 

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
В 17.03.2017 в 20:48, alexburko сказал:

Очень сильно просили, видать... ;)

Причём видать не впервой... Чередуют окружной админсуд с их родным Жовтневым...

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Пользователи

    No members to show