Sign in to follow this  
Bolt

За неподання звіту про виконання судового рішення наклав на керівника - міністра юстиції України штраф у розмірі двадцяти розмірів прожиткового мінімуму, а саме 38 420, 00 грн (Окружний адміністративний суд м. Києва, № 826/490/18,12.12.19)

Recommended Posts

Суд: за неподання звіту про виконання судового рішення наклав на керівника - міністра юстиції України штраф у розмірі двадцяти розмірів прожиткового мінімуму, а саме 38 420, 00 грн (Окружний адміністративний суд м. Києва, № 826/490/18,12.12.19)

 

Фабула судового акта: Кодексом адміністративного судочинства України (ст. 382 КАС України), встановлено зобов’язання суб’єкта владних повноважень, що «програв» в адміністративному суді справу, подати у встановлений судом строк звіт про виконання судового рішення, що можна сприймати як одну із гарантій належного виконання судових рішень. Одночасно цією ж статтею встановлено можливість накладення штрафів на керівників суб’єктів владних повноважень у розмірі від 20 до 40 розмірів прожиткового мінімуму для працездатних осіб, що можна вважати досить вагомим важелем впливу на цих осіб.

Справа, що пропонується увазі читачів заслуговує на особливу увагу, оскільки в цьому випадку цей важіль був застосований до чиновника вищого рангу, - члена уряду країни, міністра.

Отже, «Накласти на керівника, відповідального за виконання рішення - міністра юстиції України  штраф у розмірі двадцяти розмірів прожиткового мінімуму для працездатних осіб, а саме 38 420, 00 грн. (тридцять вісім тисяч чотириста двадцять гривень) за невиконання рішення Окружного адміністративного суду міста Києва від 16.08.2018 в адміністративній справі № 826/490/18. «Половину штрафу у розмірі 19 210, 00 грн. (дев`ятнадцять тисяч двісті десять гривень) стягнути на користь ОСОБА_1 , іншу половину у розмірі 19 210, грн. (девятнадцять тисяч двісті десять гривень) - на користь Державного бюджету...». «Встановити Міністерству юстиції України новий строк - до 06 лютого 2020 року для подання звіту про виконання рішення Окружного адміністративного суду міста Києва від 16.08.2018».

Таке рішення 12 грудня 2019 року ухвалив Окружний адміністративний суд м. Києва за наступних обставин. Рішенням Окружного адміністративного суду м. Києва від 16.08.2018 № 826/490/18, що набрало законної сили, адміністративний позов позивача був задоволений частково, - скасовано результати конкурсу на посаду державного експерта експертної групи з правової обізнаності Директора з прав людини, доступу до правосуддя та правової обізнаності Міністерства юстиції України та зобов`язано Міністерство юстиції України переглянути результати конкурсу оформленого відповідним протоколом.

Як видно з матеріалів справи, ухвалою Окружного адміністративного суду м. Києва від 18.10.2019 було встановлено судовий контроль за виконанням вказаного рішення суду та зобов`язано Міністерство юстиції України подати до суду звіт про виконання рішення у строк до 19.11.2019. На виконання вимог цієї ухвали суду на адресу суду від представника відповідача надійшов звіт про виконання рішення, за результатами розгляду якого суд дійшов висновку, що судове рішення не виконано.

Ухвалою Окружного адміністративного суду м. Києва від 21.11.2019 Міністерству юстиції України було встановлено новий строк для подання суду звіту про виконання судового рішення, а також призначено судове засідання для розгляду звіту на 12.12.2019 о 16:40 год. та попереджено Міністерство юстиції України про застосування штрафу за невиконання вимог даної ухвали відповідно до положень Кодексу адміністративного судочинства України. У судове засідання 12.12.2019 прибули позивач та представник відповідача, який просив суд відкласти судове засідання, оскільки відповідачем оскаржується ухвала суду від 21.11.2019.

За наведених обставин суд дійшов висновку, що станом на 12.12.2019 відповідачем у встановлені судом строки не було поданого нового звіту про виконання рішення суду, тобто, вимоги ухвали від 21.11.2019 - виконано не було. Суд також зазначив, що апеляційне оскарження ухвали суду від 21.11.2019 не зупиняє її виконання, а тому відповідач зобов`язаний був виконати вимоги такої ухвали та надати суду звіт про виконання рішення суду у строк до 12.12.2019, чого відповідачем зроблено не було.

Суд окремо звернув увагу на те, щор Міністерство юстиції України не скористалось можливістю продовження процесуального строку в порядку ст. 121 Кодексу адміністративного судочинства України та не зверталось до суду із клопотанням щодо продовження строку подання звіту про виконання судового рішення.

Ухвала суду мотивована приписами ч. 2 ст. 382 КАС України, відповідно до яких за наслідками розгляду звіту суб`єкта владних повноважень про виконання рішення суду або в разі неподання такого звіту суддя своєю ухвалою може встановити новий строк подання звіту, накласти на керівника суб`єкта владних повноважень, відповідального за виконання рішення, штраф у сумі від двадцяти до сорока розмірів прожиткового мінімуму для працездатних осіб.

Згідно з ч. 3 ст. 382 КАС України половина суми штрафу стягується на користь позивача, інша половина - до Державного бюджету України.

Аналізуйте судовий акт: Як місцева влада, у зв'язку з неможливістю вплинути на керівництво юридичної особи , - ліквідовують її. Методика відновлення законних прав (Шостий апеляційний адмінсуд від 29.05.2019р. у справі №810/4996/18)

Зобов'язання суб'єкта владних повноважень подати звіт про виконання судового рішення є окремим та самостійним засобом судового контролю за виконанням судового рішення (ВС/КАС № 556/2081/17 від 16.10.2018)

Ініціювання судового контролю щодо виконання суб'єктом владних повноважень постанови суду може здійснюватись в будь-який час після її оголошення, при цьому нова адміністративна справа судом не порушується (судовий контроль ст. 267 КАС УКраїни)

 

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА

01051, м. Київ, вул. Болбочана Петра 8, корпус 1

У Х В А Л А

12 грудня 2019 року м. Київ № 826/490/18

Окружний адміністративний суд міста Києва у складі судді Вєкуа Н.Г., при секретарі судового засідання Шуст Н.А., за участі позивача - ОСОБА_1 , представника відповідача - Іванюк Д.С., розглянувши у відкритому судовому звіт відповідача про виконання рішення суду в адміністративній справі

за позовом

ОСОБА_1

до

Міністерства юстиції України

третя особа

ОСОБА_2

про

визнання протиправним та скасування результатів конкурсу та зобов`язання вчинити дії, -

ВСТАНОВИВ:

ОСОБА _1 (далі - позивач) звернувся до Окружного адміністративного суду м. Києва з позовом до Міністерства юстиції України (далі - відповідач, Міністерство), третя особа ОСОБА_2 (далі - третя особа, ОСОБА_2 ) в якому просить:

- скасувати (у частині, що стосується) результати конкурсу на посаду державного експерта експертної групи з правової обізнаності Директора з прав людини, доступу до правосуддя та правової обізнаності Міністерства юстиції України

- зобов`язати Міністерство юстиції України визначити ОСОБА_1 одним із переможців конкурсу на зайняття відповідної посади.

Рішенням Окружного адміністративного суду м. Києва від 16.08.2018 адміністративний позов ОСОБА_1 задоволено частково. Скасовано (у частині, що стосується) результати конкурсу на посаду державного експерта експертної групи з правової обізнаності Директора з прав людини, доступу до правосуддя та правової обізнаності Міністерства юстиції України та зобов`язано Міністерство юстиції України переглянути результати конкурсу оформленого протоколом № 16 від 06.12.2017 на посаду державного експерта експертної групи з правової обізнаності Директора з прав людини, доступу до правосуддя та правової обізнаності Міністерства юстиції України без врахування поділу на групи за загальним рейтингом та прийняти відповідне рішення. Стягнуто на користь ОСОБА_1 ( АДРЕСА_1 ) понесені ним витрати по сплаті судового збору у розмірі 704,80 грн. (сімсот чотири гривні 80 копійок) за рахунок бюджетних асигнувань Міністерства юстиції України (01001, м. Київ, вул. Городецького, буд. 13, код ЄДРПОУ 00015622).

Постановою Шостого апеляційного адміністративного суду від 15.01.2019 № 826/490/18 апеляційну скаргу Міністерства юстиції України залишено без задоволення, а рішення Окружного адміністративного суду м. Києва - без змін.

Ухвалою Окружного адміністративного суду міста Києва від 18.10.2019 позивачеві відмовлено у роз`ясненні рішення Окружного адміністративного суду м. Києва від 16.08.2018.

Разом з тим, під час опрацювання матеріалів адміністративної справи а також заяви про роз`яснення рішення суду, судом встановлено, що відповідачем станом на 17.10.2019 не виконано належним чином рішення Окружного адміністративного суду м. Києва від 16.08.2018, яке набрало законної сили.

Так, ухвалою Окружного адміністративного суду м. Києва від 18.10.2019 було встановлено судовий контроль за виконанням рішення суду від 16.08.2018 по справі № 826/490/18 та зобов`язано Міністерство юстиції України (01001, м. Київ, вул. Городецького, 13, код ЄДРПОУ 00015622) подати до суду звіт про виконання рішення Окружного адміністративного суду м. Києва від 16.08.2018 у справі №826/490/18 у строк до 19.11.2019.

На виконання вимог ухвали суду від 18.10.2019 на адресу суду від представника відповідача надійшов звіт про виконання рішення, за результатами розгляду якого суд дійшов висновку, що рішення Окружного адміністративного суду м. Києва від 16.08.2018 по справі №826/490/18 не виконано.

Ухвалою Окружного адміністративного суду м. Києва від 21.11.2019 було встановлено Міністерству юстиції України новий строк для подання суду звіту про виконання рішення Окружного адміністративного суду м. Києва від 16.08.2018 у справі №826/490/18,призначено судове засідання для розгляду звіту на 12.12.2019 о 16:40 год. та попереджено Міністерство юстиції України про застосування штрафу за невиконання вимог даної ухвали відповідно до положень Кодексу адміністративного судочинства України.

У судове засідання 12.12.2019 прибули позивач та представник відповідача.

В судовому засіданні представник відповідача просила суд відкласти судове засідання, оскільки відповідачем оскаржується ухвала суду від 21.11.2019.

Як встановлено судом, станом на 12.12.2019 відповідачем у встановлені судом строки не було поданого нового звіту про виконання рішення суду, тобто, вимоги ухвали від 21.11.2019 - виконано не було.

Суд зазначає, що апеляційне оскарження ухвали суду від 21.11.2019 не зупиняє її виконання, а тому відповідач зобов`язаний був виконати вимоги такої ухвали та надати суду звіт про виконання рішення суду у строк до 12.12.2019, чого відповідачем зроблено не було. Рішення суду станом на 12.12.2019 залишилось невиконаним.

Водночас, ухвалою суду від 21.11.2019 відповідача було попереджено про застосування шрафу у разі невиконання ним вимог ухвали відповідно до положень Кодексу адміністративного судочинства України.

Відповідно до частини другої статті 382 Кодексу адміністративного судочинства України за наслідками розгляду звіту суб`єкта владних повноважень про виконання рішення суду або в разі неподання такого звіту суддя своєю ухвалою може встановити новий строк подання звіту, накласти на керівника суб`єкта владних повноважень, відповідального за виконання рішення, штраф у сумі від двадцяти до сорока розмірів прожиткового мінімуму для працездатних осіб.

Згідно з частиною третьою статті 382 Кодексу адміністративного судочинства України половина суми штрафу стягується на користь позивача, інша половина - до Державного бюджету України.

Таким чином, у разі неподання суб`єктом владних повноважень у встановлений судом строк звіту про виконання судового рішення, яке набрало законної сили, або за наслідками розгляду такого звіту суд має право накласти на керівника такого суб`єкта владних повноважень штраф у сумі від двадцяти до сорока розмірів прожиткового мінімуму для працездатних осіб.

Разом з тим, розглядаючи питання накладення штрафу, необхідно встановити, що рішення не виконано повністю або в частині, з`ясувати причини невиконання судового рішення, встановити керівника, відповідального за виконання постанови. Якщо під час судового розгляду цього питання буде встановлено, що посадова особа або орган, відповідальні за виконання рішення, діяли добросовісно, фактично виконали постанову суду, то саме лише неподання звіту не містить складу правопорушення, за яке можлива юридична відповідальність у вигляді штрафу.

Так, наведені вище обставини свідчать, що станом на момент вирішення питання про накладення штрафу та прийняття даної ухвали Міністерство юстиції України не виконало рішення суду, яке набрало законної сили.

Міністерство юстиції України не скористалось можливістю продовження процесуального строку в порядку статті 121 Кодексу адміністративного судочинства України та не зверталось до суду із клопотанням щодо продовження строку подання звіту про виконання рішення Окружного адміністративного суду міста Києва від 16.08.2018, при цьому, подання відповідачем апеляційної скарги на ухвалу суду, якою встановлено факт невиконання рішення суду та встановлено новий строк для подання звіту, не зупиняє дії такої ухвали.

Конституційний Суд України у рішенні від 30 січня 2003 року №3-рп/2003 у справі про розгляд судом окремих постанов слідчого та прокурора вказав, що "правосуддя за своєю суттю визнається таким лише за умови, що воно відповідає вимогам справедливості і забезпечує ефективне поновлення в правах".

У рішенні від 30 червня 2009 року №16-рп/2009 Конституційний Суд України у справі за конституційним поданням Верховного Суду України щодо відповідності Конституції України (конституційності) положень частин сьомої, дев`ятої, пункту 2 частини шістнадцятої статті 2368 Кримінально-процесуального кодексу України зазначив, що метою судового контролю є своєчасне забезпечення захисту та охорони прав і свобод людини і громадянина, та наголосив, що виконання всіма суб`єктами правовідносин приписів, викладених у рішеннях суду, які набрали законної сили, утверджує авторитет держави як правової.

З огляду на це посилення судового контролю за виконанням судових рішень та наділення суду з цією метою правом накладати штрафні санкції є заходом для забезпечення конституційного права на судовий захист.

Оскільки неподання звіту про виконання рішення Окружного адміністративного суду міста Києва від 16.08.2018 у строки встановлені судом супроводжується його невиконанням, суд приходить до висновку про достатність підстав для накладення штрафу на керівника відповідача - суб`єкта владних повноважень, відповідального за виконання рішення.

Відповідно до приписів частини другої статті 382 Кодексу адміністративного судочинства України розмір можливого штрафу за неподання звіту про виконання рішення знаходиться у межах від двадцяти до сорока розмірів прожиткового мінімуму для працездатних осіб.

Згідно зі статтею 7 Закону України "Про Державний бюджет України на 2018 рік" установлено у 2019 році прожитковий мінімум на одну особу в розрахунку на місяць для працездатних осіб з 01 січня 2019 року - 1 921,00 грн.

Визначаючи розмір штрафу, суд дійшов висновку про необхідність його застосування у мінімальному розмірі, тобто, на рівні двадцяти розмірів прожиткового мінімуму для працездатних осіб.

Таким чином, у зв`язку із неподанням відповідачем у встановлений судом строк звіту про виконання рішення Окружного адміністративного суду міста Києва від 16.08.2018 та відсутністю доказів його виконання, суд вважає за необхідне накласти на Міністра юстиції України ОСОБА_3 штраф у розмірі двадцяти розмірів прожиткового мінімуму для працездатних осіб, а саме 38 420, 00 грн.; при цьому, половину штрафу у розмірі 19 210, 00 грн. належить стягнути на користь ОСОБА_1 , іншу половину у розмірі 19 210, 00 грн. стягнути на користь Державного бюджету України.

Враховуючи викладені обставини, суд також вважає за необхідне встановити відповідачу новий строк - до 06 лютого 2020 року для подання звіту про виконання рішення Окружного адміністративного суду міста Києва від 16.08.2018.

На підставі вищенаведеного, керуючись статтями 248, 382 Кодексу адміністративного судочинства України, Окружний адміністративний суд міста Києва, -

У Х В А Л И В:

1. Накласти на керівника, відповідального за виконання рішення - Міністра юстиції України (01001, м. Київ, вул. Городецького, 13) ОСОБА_3 штраф у розмірі двадцяти розмірів прожиткового мінімуму для працездатних осіб, а саме 38 420, 00 грн. (тридцять вісім тисяч чотириста двадцять гривень) за невиконання рішення Окружного адміністративного суду міста Києва від 16.08.2018 в адміністративній справі №826/490/18.

3. Половину штрафу у розмірі 19 210, 00 грн. (дев`ятнадцять тисяч двісті десять гривень) стягнути на користь ОСОБА_1 ( АДРЕСА_1 , реєстраційний номер облікової картки платника податків НОМЕР_1 ), іншу половину у розмірі 19 210, грн. (девятнадцять тисяч двісті десять гривень) - на користь Державного бюджету України (Отримувач коштів УК у Печер.р-ні/Печерс.р-н/21081100, Код отримувача (код за ЄДРПОУ) 38004897, Банк отримувача Казначейство України (ЕАП), Рахунок отримувача UA528999980000031116106026007, Код класифікації доходів бюджету 21081100).

4. Встановити Міністерству юстиції України новий строк - до 06 лютого 2020 року для подання звіту про виконання рішення Окружного адміністративного суду міста Києва від 16.08.2018.

5. Призначити судове засідання для розгляду нового звіту на 06 лютого 2020 року о 15:00, яке відбудеться за адресою: м. Київ, вул. Велика Васильківська, 81-А, каб. № 124.

Ухвала набирає законної сили відповідно до статті 256 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржена до суду апеляційної інстанції за правилами, встановленими статтями 293, 295-297 Кодексу адміністративного судочинства України.

Повний текст ухвали виготовлено та підписано 17 грудня 2019 року.

Суддя Н.Г. Вєкуа

ссылка

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
Sign in to follow this