Recommended Posts

Опубликовано

нельзя исключать и такой вариант как "визнання акта недійсним з моменту його прийняття".... имеется в виду решения админ. судов по этому вопросу. если не ошибаюсь, сейчас ВАСУ "готовится" рассматривать касационную жалобу Нацкомфинпослуг.

На счет ВАСУ не ошибаетесь, а вот на счет даты с которой оно признано недействительным.... Тут все гораздо сложнее! (я писал неоднократно об этом)

  • Ответы 530
  • Created
  • Последний ответ

Top Posters In This Topic

Опубликовано

20.08.2013 11:50

Ветер-то давно уже дул...

Нацкомфінпослуг (ВЖЕ) не заперечує можливість продажу боргів фізичних осіб

Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг (Нацкомфінпослуг), не заперечує можливість продажу боргів фізичних осіб. Про це зазначено в ході зустрічі керівництва комісії та асоціації "Український Кредитно-Банківський Союз", передає прес-служба УКБС.

"Раніше УКБС вніс на розгляд ВР та Міндоходів пропозиції щодо чіткого розмежування в законодавстві понять переуступки права вимоги та факторингу, з метою уникнення їх двозначного тлумачення та мінімізації пов'язаних з цим юридичних і податкових ризиків, - зазначила генеральний директор УКБС Галина Оліфер. - Адже учасники ринку зацікавлені у чіткому законодавчому регулюванні існуючих відносин щодо продажу проблемних активів, яке б дозволяло ринку функціонувати прозоро, гарантувало захист прав і законних інтересів його учасників. А також було б ефективним із податкової точки зору та дозволяло ефективно нарощувати інвестиційні ресурси економіки. Ємність ринку проблемної заборгованості у 76,04 млрд грн (за даними НБУ на 1 липня 2013 р.) є вельми привабливим інвестиційним активом і може стати каталізатором розвитку інститутів фінансового ринку".

УКБС нагадує, що мова йде про лист Нацкомфінпослуг № 3772/16-12 до фізичної особи, в якому роз'яснювалось зміст фінансової послуги факторингу. Зокрема, зазначалось, що така послуга полягає у фінансуванні клієнтів, отриманні плати за користування грошовими коштами та набутті відступленого права грошової вимоги до боржників, які є суб'єктами господарювання. Разом з тим, зазначалось, що укладення небанківською фінансовою установою (фактором) відступленого права вимоги до боржників - фізичних осіб, є порушенням вимог пп. 2 п. 1 розпорядження комісії № 231 від 3 квітня 2009 р.

Не обращайте внимание. Олифер с кем-то о чем-то и где-то говорила. И после этого сделал пресс-релиз. Нужно же деньги отрабатывать.

Опубликовано

Не обращайте внимание. Олифер с кем-то о чем-то и где-то говорила. И после этого сделал пресс-релиз. Нужно же деньги отрабатывать.

Я двумя руками "за", чтобы не обращать внимание, боюсь суды, с подачи факторов, начут думать иначе... Хотя борьбу с ними не прекращу ни при каких условиях, ведь есть и другие аргументы :-)

Опубликовано

На счет ВАСУ не ошибаетесь, а вот на счет даты с которой оно признано недействительным.... Тут все гораздо сложнее! (я писал неоднократно об этом)

 на счет даты согласен, что не все так просто, прямое подтверждение - Ухвала ВССУ вид 18 грудня 2013 року, и конечно это надо использовать на полную                                                                                

Опубликовано

Увы коллеги, есть и дурные новости:

 

11 Грудня 2013, 15:12

Інформаційне повідомлення про оприлюднення проекту розпорядження Нацкомфінпослуг

Інформаційне повідомлення

про оприлюднення проекту розпорядження Нацкомфінпослуг „Про затвердження Положення про показники і вимоги, що обмежують ризики за операціями з фінансовими активами під час надання фінансової послуги з факторингу та внесення зміни до розпорядження Державної комісії з регулювання ринків фінансових послуг України від 03 квітня 2009 року № 231”

 

На виконання вимог частини третьої статті 28 Закону України „Про фінансові послуги та державне регулювання ринків фінансових послуг” Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, повідомляє про оприлюднення на веб-сайті Нацкомфінпослуг в мережі Інтернет проекту розпорядження Нацкомфінпослуг „Про затвердження Положення про показники і вимоги, що обмежують ризики за операціями з фінансовими активами під час надання фінансової послуги з факторингу та внесення зміни до розпорядження Державної комісії з регулювання ринків фінансових послуг України від 03 квітня 2009 року № 231”.

Підготовка регуляторного акту зумовлена необхідністю обмеження ризиків за операціями з фінансовими активами під час надання фінансової послуги з факторингу, а також  приведення у відповідність до законодавства нормативно-правового акту Держфінпослуг.

Регуляторним актом, зокрема, передбачено:

запровадження спеціальних показників, яких повинні дотримуватись фінансові установи під час проведення факторингових операцій, з метою мінімізації фінансових ризиків, а також встановлення нормативних значень цих показників;

запровадження вимог щодо фінансування факторингових операцій за рахунок залучених коштів;

встановлення порядку складання та подання до Нацкомфінпослуг інформації про дотримання фінансових нормативів (показників платоспроможності та ліквідності);

визнання таким, що втратив чинність, пункту 1 розпорядження Держфінпослуг від 03.04.2009 № 231 „Про віднесення операцій з фінансовими активами до фінансових послуг”, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 23.04.2009 за № 373/16389.

 

Директор департаменту регулювання та

нагляду за  наданням фінансових послуг

фінансовими компаніями                                                     Г. Павленко

Да, в этом проекте есть такое:

 

ІІІ. Вимоги, що обмежують ризики за операціями з фінансовими активами

 

1. Фінансова установа може укласти з клієнтом договір факторингу, за яким здійснюється відступлення права грошової вимоги до боржника – фізичної особи, у разі, якщо на дату укладення договору факторингу в  боржника – фізичної особи немає порушення режиму сплати.

Ця вимога не поширюється на укладення договорів факторингу, за якими здійснюється відступлення права грошової вимоги до боржника – фізичної особи, який є суб’єктом підприємницької діяльності.

 

2. Фінансова установа може здійснювати фінансування клієнтів за рахунок залучених коштів, якщо сума залучених коштів не перевищує 25 відсотків власного капіталу  фінансової установи.

 

т.е. продавать долги с просрочкой нельзя... так чтоль получается?? ну тоже прикольно. не хр... уходить от налогообложения )

Опубликовано

Да, в этом проекте есть такое:

 

ІІІ. Вимоги, що обмежують ризики за операціями з фінансовими активами

 

1. Фінансова установа може укласти з клієнтом договір факторингу, за яким здійснюється відступлення права грошової вимоги до боржника – фізичної особи, у разі, якщо на дату укладення договору факторингу в  боржника – фізичної особи немає порушення режиму сплати.

Ця вимога не поширюється на укладення договорів факторингу, за якими здійснюється відступлення права грошової вимоги до боржника – фізичної особи, який є суб’єктом підприємницької діяльності.

 

2. Фінансова установа може здійснювати фінансування клієнтів за рахунок залучених коштів, якщо сума залучених коштів не перевищує 25 відсотків власного капіталу  фінансової установи.

 

т.е. продавать долги с просрочкой нельзя... так чтоль получается?? ну тоже прикольно. не хр... уходить от налогообложения )

А это от куда цитата?

Из выделенного логически напрашивается вывод, что если у физ.лица (не СПД) был долг, то его переуступить не могут. Так?

 

Даже если эти изменения примут, то они не будут распространятся на ДФ между ПИБ и КИ от 17.12.2012. Так?

Опубликовано

Колеги, де розміщений цей проект??? Звітки інфа???

Вот тута: http://nfp.gov.ua/news/331.html  ВНизу линки для скачивания верд файлов

 

Положення

про показники і вимоги, що обмежують ризики за операціями з фінансовими активами під час надання фінансової  послуги з факторингу

 

І. Загальні положення

 

1. Цим Положенням установлюються показники і вимоги, що обмежують ризики за операціями з фінансовими активами під час надання фінансової  послуги з факторингу, з метою забезпечення стабільної діяльності фінансових установ, запобігання можливим втратам капіталу та виконання зобов’язань перед клієнтами.

 

2. Дія цього положення поширюється на фінансові установи, які внесені до Державного реєстру фінансових установ та надають фінансову послугу з факторингу.

 

3. У цьому Положенні терміни вживаються в такому значенні:

 

залучені кошти – кошти, прямо або опосередковано отримані на зворотній основі від фізичних осіб та/або юридичних осіб;

 

коефіцієнт абсолютної ліквідності – відношення загальної суми грошових коштів (їх еквівалентів) та короткострокових фінансових вкладень фінансової установи до її поточних зобов'язань;

 

коефіцієнт платоспроможності – відношення загальної суми власного капіталу фінансової установи до загальної суми її активів, зважених за ступенем ризику;

 

         порушення режиму сплати – невиконання, неповне або несвоєчасне виконання боржником зобов’язання у строки, встановлені договором між боржником і клієнтом.

        

 

ІІ. Нормативи платоспроможності та ліквідності

 

1. Фінансова установа зобов'язана постійно підтримувати в процесі здійснення своєї діяльності коефіцієнт платоспроможності не меншим ніж 50%, коефіцієнт абсолютної ліквідності не меншим ніж 100%.

 

2. Для розрахунку коефіцієнта платоспроможності активи фінансової установи поділяються на групи за ступенем ризику та підсумовуються з урахуванням відповідних коефіцієнтів зваження.

 

Активи фінансової установи поділяються на групи за ступенем ризику:

1 група – з коефіцієнтом зваження 0 відсотків:

грошові кошти в касі та в дорозі;

гроші на рахунках у банках;

державні цінні папери;

активи, забезпечені державними гарантіями;

 

2 група ­– з коефіцієнтом зваження 20 відсотків:

банківські метали;

права грошової вимоги до боржників, забезпечені гарантіями банків;

 

3 група – з коефіцієнтом зваження 50 відсотків:

 правами грошової вимоги до боржників, за якими немає порушення режиму сплати;

 

4 група – з коефіцієнтом зваження 100 відсотків:

права грошової вимоги до боржників – суб’єктів господарювання, за якими порушення режиму сплати не перевищує 60 календарних днів;

сума капітальних інвестицій, залишкова вартість основних засобів, нематеріальних активів та інших необоротних активів;

інші види активів;

 

5 група – з коефіцієнтом зваження 150 відсотків:

права грошової  вимоги до боржників – суб’єктів господарювання, за якими порушення режиму сплати перевищує 60 календарних днів.

 

3. Норматив поточної ліквідності визначається як співвідношення ліквідних активів до поточних зобов'язань та не повинен бути меншим ніж 100%.

 

4. До ліквідних активів при розрахунку нормативу поточної ліквідності включаються:

грошові кошти в касі та в дорозі;

грошові кошти на поточних та/або депозитних рахунках (зі строком до 31 дня) у банках.

 

5. До поточних зобов'язань включаються:

не виконані на кінець звітного місяця зобов'язання щодо фінансування клієнтів;

інші поточні зобов'язання зі строком погашення до 31 дня.

 

6. Коефіцієнт платоспроможності та коефіцієнт поточної ліквідності розраховуються фінансовою установою станом на кожний останній день місяця, про що фінансова установа робить запис у журналі розрахунків, який ведеться в паперовому та електронному виглядах. У разі виявлення в процесі розрахунку порушень нормативів, установлених цим Положенням, фінансова установа має зробити запис про таке порушення в журналі розрахунків та вжити заходів щодо усунення порушення.

 

ІІІ. Вимоги, що обмежують ризики за операціями з фінансовими активами

 

1. Фінансова установа може укласти з клієнтом договір факторингу, за яким здійснюється відступлення права грошової вимоги до боржника – фізичної особи, у разі, якщо на дату укладення договору факторингу в  боржника – фізичної особи немає порушення режиму сплати.

Ця вимога не поширюється на укладення договорів факторингу, за якими здійснюється відступлення права грошової вимоги до боржника – фізичної особи, який є суб’єктом підприємницької діяльності.

 

2. Фінансова установа може здійснювати фінансування клієнтів за рахунок залучених коштів, якщо сума залучених коштів не перевищує 25 відсотків власного капіталу  фінансової установи.

 

IV. Порядок складання та подання інформації про дотримання нормативів платоспроможності та ліквідності

 

1. Фінансова установа складає та подає до Нацкомфінпослуг інформацію про дотримання нормативів платоспроможності та ліквідності (далі – інформація) згідно з додатком до цього Положення, в електронній та паперовій формах. Інформація в електронній формі заповнюється українською мовою за допомогою програмних засобів, які забезпечують формування файлів типу EXEL у форматі, визначеному Нацкомфінпослуг.

 

2. Інформація в паперовій формі повинна відповідати електронній формі.

 

3. Інформація складається станом на останній день звітного місяця та подається до Нацкомфінпослуг до 15-го числа місяця, наступного за звітним. У разі якщо останній день строку подання інформації припадає на вихідний, святковий або неробочий день, останнім днем строку вважається робочий день, наступний за вихідним, святковим або неробочим днем.

 

4. Датою подання інформації вважається дата її реєстрації в Нацкомфінпослуг. При надходженні інформації поштою дата подання визначається за поштовим штемпелем підприємства (відділення) зв'язку, що обслуговує відправника.

       

5. Інформація в паперовій формі засвідчується підписом керівника та скріплюється печаткою фінансової установи та подається разом із супровідним листом фінансової установи і електронною формою інформації на електронному носії (оптичному диску). 

 

7. Дані, наведені фінансовою установою в інформації, мають бути достовірними та не повинні суперечити даним фінансової звітності, яка подається фінансовою установою до Нацкомфінпослуг відповідно до законодавства.

 

8. У разі недотримання нормативів платоспроможності та ліквідності фінансова установа подає до Нацкомфінпослуг разом із інформацією письмові пояснення із зазначенням причин допущення порушення.

 

9. Державний контроль за дотриманням фінансовими установами вимог цього Положення здійснюється Нацкомфінпослуг відповідно до законодавства України. У разі виявлення порушень вимог цього Положення до фінансової установи застосовуються заходи впливу, передбачені законодавством України.

 

 

Директор департаменту регулювання та

нагляду за наданням фінансових послуг

фінансовими компаніями                                                                Г. Павленко

 

Додаток

до Положенням про показники і вимоги, що обмежують ризики за операціями з фінансовими активами під час надання фінансової послуги з факторингу

 

Інформація

 про дотримання ______________________________  нормативів

                   (повне найменування фінансової установи, код за ЄДРПОУ)

платоспроможності та ліквідності

 

 

Складено на дату

“ __”___________20__ року

 

Інформація про дотримання нормативу ліквідності

 

Показники фінансової установи

Залишок (значення) на кінець періоду

Власний капітал, грн 

 

Ліквідні активи 1, грн

 

Поточні зобов’язання 2, грн

 

Значення коефіцієнта абсолютної ліквідності, %

 

 

Інформація  про дотримання нормативу платоспроможності

 

Групи активів відповідно до пункту 2  Положення розділу ІІ Положення про показники і вимоги, що обмежують ризики за операціями з фінансовими активами під час надання фінансової  послуги з факторингу

 

 

 

Вартість активів, зважених за ступенем ризику, грн

1 група

 

2 група

 

3 група

 

4 група

 

5 група

 

Всього

 

 

Значення коефіцієнта платоспроможності, %

 

 

Найменування посади

керівника фінансової установи              __________                          __________

                                                                      (підпис)                                 (П.І.Б.) 

              М. П. 

 

1 відповідно до пункту 4 розділу ІІ Положення про показники і вимоги, що обмежують ризики за операціями з фінансовими активами під час надання фінансової  послуги з факторингу

2 до пункту 5 розділу ІІ Положення про показники і вимоги, що обмежують ризики за операціями з фінансовими активами під час надання фінансової  послуги з факторинг

Опубликовано

Т.е. понял  : я физическое лицо  и, если перед банком  была задолженность или просрочка, то банк не имел право заключать договор факторинга с фактором так ? :)

  • 4 weeks later...
Опубликовано

В силу ПРОЭКТА?

ВСТУПИЛ :)

очень не хочется показаться кликушей, но вот, уважаемые коллеги новость от Нацкомфинуслуг:

 

18.03.2014

Нацкомфинуслуг приняла распоряжение о перечне услуг факторинга

 

К финансовой услуге факторинга отнесены те же операции, что и распоряжением Государственной комиссии по регулированию рынков финансовых услуг от 03.04.2009 г. № 231 Распоряжением от 6 февраля 2014 года № 352 Нацкомфинуслуг решила отнести к финансовой услуге факторинга совокупность следующих операций с финансовыми активами (кроме ценных бумаг и производных ценных бумаг):

- финансирование клиентов - субъектов хозяйствования, заключивших договор, из которого вытекает право денежного требования;

- приобретение уступленного права денежного требования, в том числе права требования, которое возникнет в будущем, к должникам по договору, на котором базируется такая уступка;

- получение платы за пользование денежными средствами, предоставленными в распоряжение клиента, в том числе путем дисконтирования суммы долга, распределения процентов, вознаграждения, если другой способ оплаты не предусмотрен договором, на котором базируется уступка.

 

Все бы хорошо, да только..с пунктом 1 Разпоряжения 231 прийдется попрощаться :-(

 

Документ z0342-14, не набрав чинності, поточна редакція — Прийняття від 06.02.2014

 

               

НАЦІОНАЛЬНА КОМІСІЯ, ЩО ЗДІЙСНЮЄ ДЕРЖАВНЕ РЕГУЛЮВАННЯ У СФЕРІ РИНКІВ ФІНАНСОВИХ ПОСЛУГ

РОЗПОРЯДЖЕННЯ

06.02.2014  № 352

                   

 

 

 

Зареєстровано в Міністерстві

юстиції України

3 березня 2014 р.

за № 342/25119

Про віднесення операцій з фінансовими активами до фінансових послуг та внесення змін до розпорядження Державної комісії з регулювання ринків фінансових послуг України від 03 квітня 2009 року № 231

Відповідно до пункту 6 частини першої статті 28 Закону України "Про фінансові послуги та державне регулювання ринків фінансових послуг", пункту 13 Положення про Національну комісію, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, затвердженого Указом Президента України від 23 листопада 2011 року № 1070, Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг,

ПОСТАНОВИЛА:

1. Віднести до фінансової послуги факторингу сукупність таких операцій з фінансовими активами (крім цінних паперів та похідних цінних паперів):

фінансування клієнтів - суб'єктів господарювання, які уклали договір, з якого випливає право грошової вимоги;

набуття відступленого права грошової вимоги, у тому числі права вимоги, яке виникне в майбутньому, до боржників за договором, на якому базується таке відступлення;

отримання плати за користування грошовими коштами, наданими у розпорядження клієнта, у тому числі шляхом дисконтування суми боргу, розподілу відсотків, винагороди, якщо інший спосіб оплати не передбачено договором, на якому базується відступлення.

2. Пункт 1 розпорядження Державної комісії з регулювання ринків фінансових послуг України від 03 квітня 2009 року № 231 "Про віднесення операцій з фінансовими активами до фінансових послуг", зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 23 квітня 2009 року за № 373/16389, виключити.

У зв’язку з цим пункти 2-6 уважати відповідно пунктами 1-5.

3. Департаменту регулювання та нагляду за наданням фінансових послуг фінансовими компаніями забезпечити подання цього розпорядження до Міністерства юстиції України для державної реєстрації.

4. Сектору зв’язків з громадськістю та протоколу забезпечити оприлюднення цього розпорядження після його державної реєстрації.

5. Це розпорядження набирає чинності з дня його офіційного опублікування.

6. Контроль за виконанням цього розпорядження покласти на члена Нацкомфінпослуг Бірюка С.О.

 

Голова Комісії

Б. Візіров

 

Протокол засідання Комісії

від 6 лютого 2014 р.  № 10

     
Опубликовано

порадовали!!

Ну звыняйте, цепная рекакция - сначала всех нас порадовал Нацкомфин... Все -таки, думаю Ваши мысли и наработки о сроках втраты чинности остаются актуальными :-) 

Опубликовано

Т.е. понял  : я физическое лицо  и, если перед банком  была задолженность или просрочка, то банк не имел право заключать договор факторинга с фактором так ? :)

 

 

Тот же вопрос к знатокам-потребительские кредиты физлиц на факторинге не законны???

А то уже ум за разум заходит от этих проектов в изменения о внесении  дополнений в проекты.........

Напишите наконец пожалуйста четко,очень прошу.

  • 2 weeks later...
Опубликовано

Дайте пож. четкую ссылку на нормы законов или на ссылку в теме относительно:

 

1. Почему к физическим лица (должникам по потребительским кредитам) нельзя применять факторинг ?

2. Почему в случае если это не факторинг, а цессия то нельзя взыскивать из физ.лиц проценты ? И можно ли взыскивать пеню ?

 

Вот ты губу раскатал.

Я еще 21 марта вопрос задал-как видишь море ответов.Хоть иди в юрку на заочное поступай.

От здешних юристов и слова не дождешься,видимо перешли на хозрасчет и бесплатно могут только дать ответ о стоимости каждого вопроса............

 

Клиент спрашивает адвоката

"А правда что у вас каждый ответ на вопрос стоит 100 долларов"

"Да"-ответил адвокат

"Тогда скажите......"

"А это будет уже второй вопрос" перебил клиента адвокат..................

Опубликовано

Нацфинуслуг в своем письме от 27.05.2013 № 3772/16-12 указал, что заключение не банковским финансовым учреждением (фактором) договора факторинга, которым предусмотрено получение фактором уступленного права требования к должникам - физическим лицам, является нарушением п.п.2 п.1 Распоряжения Нацфинуслуг от 03.04.2009 №231.

 

http://zakon4.rada.gov.ua/laws/show/z0373-09

А скажите, пожалуйста, какие вопросы были заданы в запросе?

Опубликовано

Вот ты губу раскатал.

Я еще 21 марта вопрос задал-как видишь море ответов.Хоть иди в юрку на заочное поступай.

От здешних юристов и слова не дождешься,видимо перешли на хозрасчет и бесплатно могут только дать ответ о стоимости каждого вопроса............

 

Клиент спрашивает адвоката

"А правда что у вас каждый ответ на вопрос стоит 100 долларов"

"Да"-ответил адвокат

"Тогда скажите......"

"А это будет уже второй вопрос" перебил клиента адвокат..................

 

Скажите пожалуйста, чем Вы занимаетесь?

Какая у Вас профессия?

Знаете сколько времени нужно потратить на указанные Вами вопросы?

Опубликовано

Скажите пожалуйста, чем Вы занимаетесь?

Какая у Вас профессия?

Знаете сколько времени нужно потратить на указанные Вами вопросы?

:)

Им лень пользоваться гуглем, а мы им уже должны :)

Иногда кажется, что граждане думают, что тут бесплатный консультационный центр, а мы сидим тут на окладе и обязаны каждому давать развернутый ответ на его вопросы.

Товарищи заемщики.

Есть гугль. Есть поиск по сайту. Есть закон.рада.гов.уа

Это все бесплатно.

Пользуйтесь и будет вам счастье.

Опубликовано

Да кого это ипет?

Не можешь быстро и бесплатно ответить, то :

....иди в юрку на заочное поступай.

От здешних юристов и слова не дождешься,видимо перешли на хозрасчет и бесплатно могут только дать ответ о стоимости каждого вопроса............

Опубликовано

да...заочка юрфака даст ответы на все вопросы :)

Это как раз то место, где скрыта истина :) :)

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Гость
Ответить в этой теме...

×   Вы вставили отформатированный текст.   Удалить форматирование

  Only 75 emoji are allowed.

×   Ваша ссылка была автоматически заменена на медиа-контент.   Отображать как ссылку

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Зарузка...