Решение Киевского апелляционного хозсуда оставленное в силе ВХСУ об отказе банку Креди Агриколь во взыскании по не заключенному договору


Считаете ли Вы решение справедливым и законным?  

36 голосов

  1. 1. Считаете ли Вы решение справедливым?

    • Да
      32
    • Нет
      4
    • Затрудняюсь ответить
      0
  2. 2. Считаете ли Вы решение законным?

    • Да
      33
    • Нет
      3
    • Затрудняюсь ответить
      0


Recommended Posts

Кто посоветует: комментарий к Гражданско-процессуальному кодексу Украины (какого автора почитать)?

 

Заранее благодарен!!!

http://www.twirpx.com/file/274757/

http://www.twirpx.com/file/427802/

http://www.twirpx.com/file/1274866/

3. Луспеник Д.Д. Настільна книга професійного судді при розгляді цивільних справ (складання судових процесуальних документів за новим ЦПК України). - Х.: Харьків юридичний, 2005. - С.171-173

4. Луспеник Д.Д. Розгляд судом цивільних справ судом першої інстанції. - Х.: Харьків юридичний, 2006. - С.285-289

Очень рекомендуем ознакомиться с ними, а также принять в работу п.28 постановления Пленума Верховного Суда Украины "О применении норм гражданского процесуального законодательства при рассмотрении дел в суде первой инстанции" http://zakon.nau.ua/doc/?doc_id=419877:

"28. Якщо при дослідженні письмових доказів особою, яка бере участь у справі, буде подана заява про те, що доданий до справи або поданий іншою особою для ознайомлення документ викликає сумнів з приводу його достовірності або є фальшивим, особа, яка подала цей документ, може відповідно до частини другої статті 185 ЦПК просити суд виключити його з числа доказів і розглядати справу на підставі інших доказів. При відсутності з її боку таких процесуальних дій, особа, яка подала заяву, має згідно із загальними правилами доказування (стаття 60 ЦПК) подати відповідні докази, що спростовують значення відомостей оспорюваного документа і могли бути підставою неприйняття його до уваги під час оцінки доказів. У разі необхідності за клопотанням особи, яка зробила таку заяву, суд відповідно до правил частини четвертої статті 10 ЦПК сприяє їй у збиранні цих доказів (призначає експертизу, витребовує інформацію від особи, за іменем якої видано документ, оголошує перерву або відкладає розгляд справи, якщо це потрібно, тощо).

Суд має право в ході відповідей експерта на питання з'ясовувати їх суть та ставити експерту питання після закінчення його допиту особами, які беруть участь у справі.

Роз'яснення та доповнення до висновку експерта викладаються письмово, підписуються ним і приєднуються до справи."

http://antiraid.com.ua/forum/index.php?showtopic=2770&page=64#entry38659

"2.6. Деякі проблемні питання при розгляді судом заяв про фальшивість доказів за новим ЦПК*

*Тезиси лекції перед молодими суддями в Академії суддів України.

У КК України 2001 р. явище, пов'язане з фальшивістю (підробкою) документів, також має місце як кримінально-карне діяння і передбачене в ст.358, 366.

Слід зазначити, що після першого і другого читання у Верховній Раді було запропоновано наступне: "Якщо прохання про виключення документа з числа доказів не подавалося, суд надає можливість особі, яка порушила це питання, звернутися до органів досудового слідства або прокурора із заявою про порушення щодо цього факту кримінальної справи у зупиняє провадження у справі до закінчення розлідування. У разі неможливості порушити відповідно до КПК України кримінальну справу суд перевіряє заяву передбаченими цим Кодексом засобами і оцінює документ поряд з іншими зібраними в справі доказами" (ч.3 ст.183 проекту ЦПК). Така норма проекту ЦПК практично співпадала зв ст.547, 553, 554 Статуту цивільного судочинства 1864р., ст.186 ЦПК РФ, ст.168 ЦПК Білорусі.

На жаль, редакція ст.185 нового ЦПК зазначених дій сторін або суду не передбачає.

Судова практика знає випадки, коли сторони можуть не заявляти спору про фальшивість доказу, однак і не оспорювати той факт, що він є підробленим, але використовували цей доказ у своїх інтересах, обгрунтовуючи ним свої вимоги або заперечення. При цьому виключити цей доказ зі справи буде неможливо, так як без його перевірки і дослідження вирішити справу по суті неможливо (накриклад, неможливо виключити з числа доказів: у справах про стягнення позики – боргової розписки; у справах з банками – відповідного договору банківського вкладу; у справах про визнання угод недійсною – відповідного договору тощо).

Враховуючи зазначене, судова практика не зможе і не повинна буквально приймати до застосування правило, закладене в ч.2 ст.185 ЦПК про виключення, у разі заяви про це, запідозреного у фальшівості документа з числа доказів і розглядати справу на підставі інших доказів. Підроблений документ також є доказом у справі, однак інформація, яка в ньому міститься, буде мати кардинально протилежне значення. Якщо документ, відносно якого заявлений спір про фальшивість, виявиться дійсним, то відомості, які в ньому містяться, можуть бути покладені судом в обгрунтування вимог чи заперечень сторони, яка його подала. У разі визнання документу підробленим, тобто фальшивим, він для суду значення мати не буде. Більш того, якщо його фальшивість буде доведена висновком відповідної експертизи, цей документ буде означати відсутність обставин, для підтвердження яких стороною він був наданий."

Луспеник Д.Д. Застосування новел ЦК і ЦПК України в судовій практиці. Серія "Судова практика". - Х.: Харьків юридичний, 2005. - С.285-303.

http://antiraid.com.ua/forum/index.php?showtopic=2770&view=findpost&p=48092

Відповідно до положень ч. 3 ст. 10 ЦПК України кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог або заперечень, надавши докази відповідно до вимог ст. ст. 57-60 ЦПК України. При цьому ч. 4 цієї статті на суд покладено обов’язок сприяти всебічному і повному з’ясуванню обставин справи.

Проте суд у порушення ст. ст. 212-214 ЦПК України належним чином не оцінив, чи достатніми є докази на підтвердження того, що ОСОБА_3 отримала грошові кошти за кредитним договором, оскільки заява на видачу готівки свідчить лише про намір позичальника отримати кредит готівкою, а не про факт отримання грошових коштів за видатковим ордером.

http://antiraid.com.ua/forum/index.php?showtopic=2770&page=130#entry47686

Але, визнаючи зазначені кошти кредитними, суд не з’ясував, який статус має рахунок, з якого отримані кошти, яким чином його поповнено та за рахунок яких коштів, з огляду на виконання умов передбачених п. 7 договору.

http://antiraid.com.ua/forum/index.php?showtopic=2770&page=130#entry47662

У Х В А Л А

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

11 квітня 2012 року м. Київ

Колегія суддів судової палати у цивільних справах

Вищого спеціалізованого суду України

з розгляду цивільних і кримінальних справ в складі:

головуючого Луспеника Д.Д.,

суддів: Гулька Б.І., Лесько А.О.,

Хопти С.Ф., Черненко В.А.,

розглянувши в судовому засіданні справу за позовом ОСОБА_3 до відкритого акціонерного товариства комерційного банку "Надра", приватного нотаріуса Рівненського міського нотаріального округу ОСОБА_4 про розірвання договорів та зобов'язання вчинити певні дії за касаційною скаргою ОСОБА_3 на рішення апеляційного суду Волинської області від 22 грудня 2011 року,

в с т а н о в и л а:

У січні 2011 року ОСОБА_3 звернувся до суду з указаним позовом, посилаючись на те, що 7 лютого 2008 року між ним і відкритим акціонерним товариством комерційним банком "Надра" (далі - ВАТ КБ "Надра") був укладений кредитний договір у розмірі 250 тис. доларів США на строк до 7 лютого 2023 року з процентною ставкою 14,4 % річних. З метою забезпечення виконання вказаного кредитного зобов'язання між ним і відповідачем 7 лютого 2008 року був укладений договір іпотеки, згідно з яким він передав банку в іпотеку частину приміщення ресторану, що знаходиться за адресою: АДРЕСА_1. Зазначав, що він як позичальник виконав умови кредитного договору та надав у забезпечення виконання кредитного зобов'язання належне йому майно. Проте банк зобов'язання за вказаним договором не виконав, грошові кошти в розмірі 250 тис. доларів США йому не надав, незважаючи на звернення до банку з вимогою про видачу кредитних коштів.

Проте апеляційний суд у порушення вимог ст. ст. 212-214 ЦПК України на зазначені положення закону уваги не звернув, належним чином доводів позивача та заперечень ВАТ КБ "Надра" не перевірив, не дослідив оригінали квитанцій про внесення ОСОБА_3 грошових коштів у рахунок погашення кредиту, не звернув уваги на те, що надані представником банку виписки по рахунках не засвідчені належним чином та не містять даних про належність їх позивачу, чи наявні на них його підписи, й дійшов передчасного висновку про відмову в задоволенні позову.

За таких обставин рішення апеляційного не відповідає вимогам ст. 213 ЦПК України щодо законності й обґрунтованості, зазначені вище порушення призвели до неправильного вирішення спору, що в силу ст. 338 ЦПК України є підставою для його скасування з передачею справи на новий розгляд до суду апеляційної інстанції.

Керуючись ст. ст. 336, 338 ЦПК України, колегія суддів судової палати у цивільних справах Вищого спеціалізованого суду України з розгляду цивільних і кримінальних справ

у х в а л и л а:

Касаційну скаргу ОСОБА_3 задовольнити частково.

Рішення апеляційного суду Волинської області від 22 грудня 2011 року скасувати, справу передати на новий розгляд до суду апеляційної інстанції.

Ухвала оскарженню не підлягає.

Головуючий Д.Д. Луспеник

Судді: Б.І. Гулько

А.О. Лесько

С.Ф. Хопта

В.А. Черненко

http://antiraid.com.ua/forum/index.php?showtopic=2770&page=168#entry55113

Справа № 2-1461/11 Головуючий у 1 інстанції:Іщук Л.П. Провадження № 22-ц/0390/977/2012 Категорія:19 Доповідач: Свистун О. В.

АПЕЛЯЦІЙНИЙ СУД ВОЛИНСЬКОЇ ОБЛАСТІ

У Х В А Л А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

13 червня 2012 року місто Луцьк

Колегія суддів судової палати з розгляду цивільних справ апеляційного суду Волинської області в складі:

головуючого - судді Свистун О В

суддів - Овсієнка А.А., Осіпука В.В.,

при секретарі - Галицькій І.П.,

з участю: представника позивача ОСОБА_1,

представника відповідача - Павліка І.М.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні цивільну справу за позовом ОСОБА_3 до Відкритого акціонерного товариства комерційний банк «Надра», приватного нотаріуса Рівненського міського нотаріального округу ОСОБА_5 про розірвання договорів та зобов'язання вчинити дії,

за апеляційними скаргами представника відповідача Відкритого акціонерного товариства комерційний банк «Надра» - Павліка І.М., приватного нотаріуса Рівненського міського нотаріального округу ОСОБА_5 на рішення Луцького міськрайонного суду від 18 жовтня 2011 року,

Судом встановлено, що в заяві про отримання готівки є невідповідності у зазначених даних паспорта ОСОБА_3 (а.с. 22). З висновку експерта № 152 від 18 квітня 2011 року встановлено, що підпис в графі «Підпис отримувача» в заяві про видачу готівки, зроблений не ОСОБА_3, а іншою особою з наслідуванням підпису ОСОБА_3 (а.с.59-61).

З оглянутих в судовому засіданні копій заяв на переказ готівки, які було оглянуто в судовому засіданні у кредитній справі, оскільки оригінал кредитної справи було вилучено по кримінальній справі, вбачається, що підписи платника взагалі відрізняються від підпису позивача, що не заперечили представники позивача та відповідача. Крім того, паспортні дані також не відповідають тим, які зазначені у паспорті позивача.

Як вбачається з договору купівлі-продажу, витягу з Державного реєстру правочинів (а.с. 11, 12), даний договір було зареєстровано в даному реєстрі 07.02.2008 року в 17:03, а тільки 06.03.2008 року зареєстроване право власності в електронному Реєстрі прав власності на нерухоме майно. Однак, 07.02.2008 року в 17:33 в Державному реєстрі іпотек вже зареєстровано договір іпотеки на придбану частину ресторану ОСОБА_3 А в 17:21 07.02.2008 року вже зареєстрована заборона на відчуження частини ресторану в Єдиному реєстрі заборон відчуження об'єктів нерухомого майна.

Отже, із встановлених обставин справи, зокрема із висновку експерта, оглянутих в судовому засіданні заяв на переказ готівки в рахунок погашення даного кредиту можна зробити висновок про те, що кошти по оспорюваному кредитному договорі ОСОБА_3 не отримував.

Крім того, суд першої інстанції прийшов до правильного висновку, що дії банку щодо видачі готівки та прийняття оплати не відповідали Інструкції про касові операції в банках України, затвердженої постановою правління національного банку України 14.08.2003 року.

Доказів, що саме ОСОБА_3 отримав кредит та проводив його оплату відповідач суду не надав та не спростував тих доводів, які довів в судовому засіданні представник позивача.

Таким чином, суд першої інстанції прийшов до вірного висновку про задоволення позову щодо розірвання оспореного кредитного договору.

За змістом ст. 1 Закону України «Про іпотеку» іпотека - це вид забезпечення виконання зобов'язання нерухомим майном, що залишається у володінні і користуванні іпотекодавця, згідно з яким іпотекодержатель має право в разі невиконання боржником забезпеченого іпотекою зобов'язання одержати задоволення своїх вимог за рахунок предмета іпотеки переважно перед іншими кредиторами цього боржника у порядку, встановленому цим Законом.

Оскільки кредитний договір розірвано з наведених вище підстав, отже і договір іпотеки підлягає розірванню з вилученням обтяження з Реєстру іпотек та зняттю заборони.

УХВАЛИЛА:

Апеляційні скарги представника відповідача Відкритого акціонерного товариства комерційний банк «Надра» - Павліка І.М., приватного нотаріуса Рівненського міського нотаріального округу ОСОБА_5 - відхилити.

Рішення Луцького міськрайонного суду від 18 жовтня 2011 року в даній справі залишити без змін.

Ухвала набирає законної сили з моменту її проголошення і може бути оскаржена до Вищого спеціалізованого суду України з розгляду цивільних і кримінальних справ протягом двадцяти днів з дня набрання нею законної сили.

Головуючий

Судді

http://reyestr.court.gov.ua/Review/24711417

http://antiraid.com.ua/forum/index.php?showtopic=2770&page=239#entry66613

http://antiraid.com.ua/forum/index.php?showtopic=2770&page=250#entry69710

http://antiraid.com.ua/forum/index.php?showtopic=2770&page=256#entry70503

Вам будут говорить, что Вы осуществляли платежи в счет кредитного договора. А мог ли банк до октября 2011 года исполнить инвалютный кредит?

Попробуйте банк обязать сейчас выдать кредит в инвалюте по условиям ранее подписанного договора в связи с тем, что он только в октябре 2011 года получил генеральную лицензию с приложением, в котором впервые появилась ссылка на ст.4 Закона Украины «О финансовых услугах …» ?

6-1736св13

«Відповідно до п. 3 ч. 1 ст. 11 Закону України «Про захист прав споживачів» (зі змінами від 22 вересня 2011 року) надання (отримання) споживчих кредитів в іноземній валюті на території України забороняється.»

6-25444св12

"Актом перевірки від 4 січня 2011 року встановлено, що гроші на картковий рахунок клієнта ОСОБА_5 зараховувались з кредитного рахунку з порушенням порядку такого зарахування через неправомірні дії іншої відповідальної особи банку - ОСОБА_6"

http://antiraid.com.ua/forum/index.php?showtopic=2770&page=263#entry73101

Але, документ на переказ готівки (п.1.7 ч.1 ст.1 Закону "Про платіжні системи та переказ коштів в Україні») не є документом на переказ (п.1.6, 1.35 ч.1 ст.1 Закону "Про платіжні системи та переказ коштів в Україні» .

http://antiraid.com.ua/forum/index.php?showtopic=2770&page=276#entry82713

Научная работа ...

Расследование преступлений по уклонению от уплаты налогов и легализации (отмыванию) доходов, полученных преступным путем. Все клиенты недобросовестных банков хотят остаться соучастниками данных деяний. Потерпевших нет почему-то.

FATF только 16 февраля 2012 года предоставил рекомендации о противодействии данным преступлениям.

Райсуд не разберется с этим, пока Вы соучастница, а не потерпевшая.

http://antiraid.com.ua/forum/index.php?showtopic=2770&page=130#entry47660

Всякое оправдание в гражданском процессе преступных действий недобросовестных сотрудников банков - это пререкание с клиентом банка.

http://antiraid.com.ua/forum/index.php?showtopic=2770&page=135#entry48930

Ссылка на комментарий
Поделиться на других сайтах

  • Ответы 6.4k
  • Created
  • Последний ответ

Top Posters In This Topic

Доброго дня, я знову про "своє":

 

підсунули юристи експерту вже "нові" заявки на видачу готівки  - не ті шо оглядалися в судовому засіданні... а старі я поки не знаю де. задумався я. дочитаввся в екпертному висновку %"доументи не опечатані"... а документи повинні передаватися  опечатоному вигялоді за вимогами Інструкції мінюсту...про проведення екпертизи. ..а тепер дочитався цікау річ:

    п.26.... Банківська  установа  недержавної  форми  власності  здійснює організацію   і   проведення   попередньої   експертизи   цінності документів   відповідно  до  Примірного  положення  про  експертну комісію  об'єднання  громадян,  релігійної  організації,  а  також підприємства,  установи  та  організації,  заснованої на приватній формі власності, затвердженого наказом Державного комітету архівів України  від  06.05.2008  N 83 ( v0083560-08 ). { Пункт 26 глави 1 доповнено  новим  абзацом  згідно з Постановою Національного банку N 515 ( z1272-10 ) від 29.11.2010 }{  Пункт  26  глави  1  із  змінами, внесеними згідно з Постановою Національного банку N 515 ( z1272-10 ) від 29.11.2010 } 
       27. Експертиза   цінності   документів   та   оформлення   її результатів   у   банківських  установах  проводиться  в  порядку, визначеному  Правилами   роботи   архівних   підрозділів   органів державної влади,  місцевого самоврядування, підприємств, установ і організацій,  затвердженими наказом  Державного  комітету  архівів України від  16.03.2001  N  16  (  z0407-01  ) і зареєстрованими в Міністерстві   юстиції   України  08.05.2001  за  N  407/5598  (зі змінами).{  Пункт  27  глави  1  із  змінами, внесеними згідно з Постановою Національного банку N 515 ( z1272-10 ) від 29.11.2010 }      28. За   результатами    експертизи    цінності    документів складаються  описи  справ постійного строку зберігання,  тривалого (понад 10 років) строку зберігання,  з особового складу,  а  також акти  про  вилучення  для  знищення справ,  строки зберігання яких закінчилися. Зведені описи та акти  розглядаються  ЕК  банківської установи одночасно. 
Про затвердження Переліку документів, що утворюються         в діяльності Національного банку України та банків             України із зазначенням строків зберігання

http://zakon1.rada.gov.ua/laws/show/z1646-04/print1382526123098811

Так от реальне питання: чи робив банк екпертизу цінності документів. Вона поивинна бути.

Напевно треба витребувати в них належно завірену копію екпертизи....

Виходить, що усі документи в архівній справі повинні зберігатись, передаватись, переміщатись відповідно до вимог НБУ як мінімум.

 

А от ситуація: банк приніс для екпертизи не опечатані папірці "без розпізнавальних знаків"... І яку цінність вони мають?)

То мабуть треба в них витребувати належні копії Описів кредитної справи  , по типу:

Додаток 6Затверджую                                      Найменування посади керівника                                         структурного підрозділу                                      Підпис            Розшифровка                                                          підпису                                      Дата                                Опис N             __________________________________________                          (назва розділу) ------------------------------------------------------------------|NN |Індекс  |Заголовок|Дата    |Кількість|Строк збері- |Примітка||пп |справи  |справи   |справи  |аркушів  |гання справи |        ||   |(тому,  |(тому,   |(тому,  |у справі |(тому, час-  |        ||   |частини)|частини) |частини)|(томі,   |тини), стаття|        ||   |        |         |        |частині) |за переліком |        ||---+--------+---------+--------+---------+-------------+--------|| 1 |   2    |    3    |   4    |    5    |      6*     |   7    ||---+--------+---------+--------+---------+-------------+--------|------------------------------------------------------------------     У цей опис внесено ___________ справ з N ____________________ по N _______________________, у тому числі:літерні номери: пропущені номери: Найменування посади            Підпис          Розшифровка підпису укладача опису Дата Затверджую                                      Найменування посади керівника                                         структурного підрозділу                                      Підпис            Розшифровка                                                          підпису                                      Дата http://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/v0406500-96/print1384865962834895...
8.7. Порядок видавання справ з архівосховища 
8.7.3. Кожне переміщення  документів  за  межі  архівосховища потребує вжиття заходів,  що забезпечують їх надійну збереженість. За межі будівлі установи документи вивозяться тільки в упакованому вигляді  та  закритому  автотранспорті.  ...Для перевезення документів на великі відстані їх упаковують у водозахисний матеріал і вміщують у ящики.     9.3.4. Видавання  справ  з  архіву  в  тимчасове користування іншим установам оформляється актами (додаток 22) і реєструється  в окремій  книзі,  що  ведеться  за формою,  аналогічною формі книги видавання   справ  у  робочі  приміщення  установи  (додаток  33). {  Підпункт  9.3.4 пункту 9 із змінами, внесеними згідно з Наказом Державного комітету архівів N 87 ( z0693-07 ) від 05.06.2007 }     9.3.5. Кожна  справа,  що  видається  з архіву,  повинна мати аркуш користування документами  (додаток  34).  На  місце  виданої справи  вміщується  картка-замінник справи (додаток 4). { Підпункт 9.3.5  пункту  9 із змінами, внесеними згідно з Наказом Державного комітету архівів N 87 ( z0693-07 ) від 05.06.2007 }     9.3.6. Виконані замовлення на видавання  справ  у  структурні підрозділи   установи-фондоутворювача  зберігаються  в  архіві  до проведення чергового перевіряння наявності та стану справ.     9.3.7. Акти  про  видавання  справ  у  тимчасове користування іншим установам складаються у  двох  примірниках,  перший  з  яких залишається в архіві, а другий видається замовнику.     Акт підписується  керівниками  установ,   що   передають   та одержують документи, та скріплюється гербовими печатками.     Після повернення справ у  кожному  примірнику  акта  робиться відповідний запис.     9.3.8. Перед видаванням справ з архіву та після їх повернення проводиться  поаркушне  перевіряння  кожної  справи  в присутності представників установ, що передають та одержують справи....

http://zakon1.rada.gov.ua/laws/show/z0407-01/print1382526123098811

Ссылка на комментарий
Поделиться на других сайтах

дочитався в зу про банки : "контролер - фізична або юридична особа, щодо якої не існує контролерів - фізичних осіб та яка має можливість здійснювати вирішальний вплив на управління або діяльність юридичної особи шляхом прямого та/або опосередкованого володіння самостійно або спільно з іншими особами часткою в юридичній особі, що відповідає еквіваленту 50 чи більше відсотків статутного капіталу та/або голосів юридичної особи, або незалежно від формального володіння здійснювати такий вплив на основі угоди чи будь-яким іншим чином;" воно начеб то ясно шо то відношення до заяви на видачу готівки не має ...

 

дурня, але така особа згадується в усіх заявах на видачу готівки, але чому ж вона секретна?) звичайно це не ця особа а інша, але і документ не встановлнеої форми. то хто його знає шо за контролер підписався на заявці на видачу готівки? договір ні з яким контролером не підписували ж ми.. а чи є підписаний договір банку з тим секретним контролером? ;-)

Ссылка на комментарий
Поделиться на других сайтах

Дочитався в Єдиному реєстрі http://irc.gov.ua/ua/Poshuk-v-YeDR.html

Банкіри, жлоби: вже навіть профіспілкову свою організації закривають, а їх працівники і далі на них працюють...

 

 

ПРОФЕСІЙНА СПІЛКА ПРАЦІВНИКІВ ХМЕЛЬНИЦЬКОЇ ОБЛАСНОЇ ФІЛІЇ АКБ "УКРСОЦБАНК"
( ПСП ХОФ АКБ "УКРСОЦБАНК" ) 35908366 29000, Хмельницька обл., місто Хмельницький, ВУЛИЦЯ СОБОРНА, будинок 34 припине НЕЗАЛЕЖНА ПЕРВИННА ПРОФСПІЛКОВА ОРГАНІЗАЦІЯ ЛЬВІВСЬКОЇ ОБЛАСНОЇ ФІЛІЇ ПАТ "УКРСОЦБАНК" 37483577 79000, Львівська обл., місто Львів, Галицький район, ПЛОЩА МІЦКЕВИЧА, будинок 10 припинено   ПЕРВИННА ПРОФСПІЛКОВА ОРГАНІЗАЦІЯ ФІЛІЙ АКБ "УКРСОЦБАНК" М.КИЄВА
( ППО ФІЛІЙ АКБ "УКРСОЦБАНК " М.КИЄВА ) 21710881 01024, м.Київ, Печерський район, ВУЛИЦЯ АКАДЕМІКА БОГОМОЛЬЦЯ, будинок 7/14 в стані припинення   ПЕРВИННА ПРОФСПІЛКОВА ОРГАНІЗАЦІЯ ХАРКІВСЬКОЇ ОБЛАСНОЇ ФІЛІЇ АКЦІОНЕРНО-КОМЕРЦІЙНОГО БАНКУ СОЦІАЛЬНОГО РОЗВИТКУ "УКРСОЦБАНК"
( ППО ХОФ АКБ СР "УКРСОЦБАНК" ) 25855859 61057, Харківська обл., місто Харків, Київський район, ВУЛИЦЯ ГОГОЛЯ, будинок 10 в стані припинення   ПРОФЕСІЙНА СПІЛКА ПРАЦІВНИКІВ ПОЛТАВСЬКОЇ ОБЛАСНОЇ ФІЛІЇ АКЦІОНЕРНО-КОМЕРЦІЙНОГО БАНКУ СОЦІАЛЬНОГО РОЗВИТКУ "УКРСОЦБАНК" 35796731 36014, Полтавська обл., місто Полтава, Октябрський район, ВУЛИЦЯ ЖОВТНЕВА, будинок 43 припинено  

 

ПЕРВИННА ПРОФСПІЛКОВА ОРГАНІЗАЦІЯ ІВАНО-ФРАНКІВСЬКОЇ ОБЛАСНОЇ ДИРЕКЦІЇ АКБ "УКРСОЦБАНК"
( ППО ІВАНО-ФРАНКІВСЬКОЇ ОБЛАСНОЇ ДИРЕКЦІЇ АКБ "УКРСОЦБАНК" ) 36117969 76018, Івано-Франківська обл., місто Івано-Франківськ, ВУЛИЦЯ НЕЗАЛЕЖНОСТІ, будинок 44 припинено   ПЕРВИННА ПРОФСПІЛКОВА ОРГАНІЗАЦІЯ СУМСЬКОЇ ОБЛАСНОЇ ФІЛІЇ АКБ СОЦІАЛЬНОГО РОЗВИТКУ "УКРСОЦБАНК"
( ППО СОФ АКБ"УКРСОЦБАНК" ) 34013358 40030, Сумська обл., місто Суми, Ковпаківський район, ВУЛИЦЯ ГАГАРІНА, будинок 11 припинено   НЕЗАЛЕЖНА ПЕРВИННА ПРОФСПІЛКОВА ОРГАНІЗАЦІЯ ЛЬВІВСЬКОЇ ОБЛАСНОЇ ФІЛІЇ ПАТ "УКРСОЦБАНК" 37483577 79000, Львівська обл., місто Львів, Галицький район, ПЛОЩА МІЦКЕВИЧА, будинок 10 припинено

 

 І шо це означає? скорочення кадрів чи соц.захисту чи шо?

 

Я ніяк не можу знайти інфо про філію тернопільську. Чи можливо що відомостей в єдиному реєстрі немає?

Ссылка на комментарий
Поделиться на других сайтах

В продовження розмови про філії ст.89 ч.5 ЦКУ

 

АПЕЛЯЦІЙНИЙ СУД ВІННИЦЬКОЇ ОБЛАСТІ

УХВАЛА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

05.12.2011 м. Вінниця

 

...

Нововиявленою обставиною ОСОБА_2 вказувала те, що рішення 31 сесії 5 скликання Оратівської районної ради Вінницької області від 18.08.2010 року, яким було внесено зміни до Статуту Оратівської центральної районної бібліотеки, що стосувалися її структури та штатної чисельності, було зареєстроване у Єдиному державному реєстрі лише 13.07.2011 року і про це їй не було відомо на час розгляду справи №2-4/11.

Ще ОСОБА_2 вказує, що зазначена нею обставина є істотною для справи, тому що відповідно до вимог ч. 3 ст. 4 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб підприємців», зміни до установчих документів юридичних осіб підлягають обовязковій державній реєстрації шляхом внесення відповідних змін до Єдиного державного реєстру.

А, виходячи з вимог п. 5 ст. 89 ЦК України, зміни до установчих документів юридичної особи, які стосуються відомостей, включених до єдиного державного реєстру, набирають чинності для третіх осіб з дня їх державної реєстрації і Оратівський районний суд Вінницької області, виносячи рішення 19 січня 2011 року про відмову у позові ОСОБА_2 по справі №2-4/11, не мав права посилатися на рішення 31 сесії 5 скликання Оратівської районної ради від 18.08.10 року, щодо скорочення чисельності штату працівників бібліотеки.

...

А саме цій обставині суд І інстанції не дав оцінки, як нововиявленій, лише голослівно без будь-якої мотивації назвав наведені заявницею обставини формальними та неістотними для справи, чим порушив норми матеріального та процесуального права, тому ухвалу суду слід скасувати, як таку, що перешкоджає подальшому провадженню у справі, а справу направити для продовження розгляду до суду І інстанції.

 

 

http://pravoscope.com/act-uxvala-sudu-22c-3562-11-marchuk-v-s-05-12-2011-spori-shho-vinikayut-iz-trudovix-pravovidnosin-pro-po-s

 

в нас відомості щодо Тернопільської філії АКБ Укрсцобанк через загальний доступ відсутні в ЄДРПОУ. . Отже,...

Стаття 89. Державна реєстрація юридичної особи 4. До  єдиного  державного  реєстру  вносяться  відомості про організаційно-правову  форму  юридичної  особи,  її  найменування, місцезнаходження, органи управління, філії та представництва, мету установи, а також інші відомості, встановлені законом

і в статуті відсутні відомості про філії...

Ссылка на комментарий
Поделиться на других сайтах

Згідно зі ст. ст. 93, 95 ЦК України місцезнаходженням юридичної особи є адреса органу або особи, які відповідно до установчих документів юридичної особи чи закону виступають від її імені. Філією є відокремлений підрозділ юридичної особи, що розташований поза її місцезнаходженням та здійснює всі або частину її функцій.

Статтею 2 Закону України «Про банки і банківську діяльність» визначено, що філією банку є відокремлений структурний підрозділ банку, що не має статусу юридичної особи і здійснює банківську діяльність від імені банку.

Відповідно до Положення про порядок створення і державної реєстрації банків, відкриття їх філій, представництв, відділень, затвердженого Постановою Правління Національного банку України від 31 серпня 2001 року №375, відділення банку діють від іменні банку на підставі Положення про відділення.

Відповідно до Положення про порядок реєстрації та ліцензування банків, відкриття відокремлених підрозділів, затвердженого постановою Національного банку України від 08 вересня 2011 року № 306, філії діють від імені банку на підставі затвердженого уповноваженим органом банку положення і мають керівника, який діє на підставі виданої банком довіреності.

Ссылка на комментарий
Поделиться на других сайтах

Згідно зі ст. ст. 93, 95 ЦК України місцезнаходженням юридичної особи є адреса органу або особи, які відповідно до установчих документів юридичної особи чи закону виступають від її імені. Філією є відокремлений підрозділ юридичної особи, що розташований поза її місцезнаходженням та здійснює всі або частину її функцій.

Статтею 2 Закону України «Про банки і банківську діяльність» визначено, що філією банку є відокремлений структурний підрозділ банку, що не має статусу юридичної особи і здійснює банківську діяльність від імені банку.

Відповідно до Положення про порядок створення і державної реєстрації банків, відкриття їх філій, представництв, відділень, затвердженого Постановою Правління Національного банку України від 31 серпня 2001 року №375, відділення банку діють від іменні банку на підставі Положення про відділення.

Відповідно до Положення про порядок реєстрації та ліцензування банків, відкриття відокремлених підрозділів, затвердженого постановою Національного банку України від 08 вересня 2011 року № 306, філії діють від імені банку на підставі затвердженого уповноваженим органом банку положення і мають керівника, який діє на підставі виданої банком довіреності.

 

Воно то так, але є закон:

З А К О Н   У К Р А Ї Н И "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців" Відомості Верховної Ради України (ВВР), 2003,
Стаття 1. Визначення термінів      1. У цьому Законі терміни вживаються в такому значенні:      відокремлений підрозділ юридичної особи  -  це  філія,  інший підрозділ    юридичної    особи,    що    знаходиться    поза   її місцезнаходженням  та  виробляє  продукцію,  виконує  роботи   або операції,   надає   послуги   від   імені   юридичної  особи,  або представництво,  що  здійснює  представництво  і  захист інтересів юридичної  особи;  {  Абзац  другий  частини  першої  статті  1 із змінами,  внесеними  згідно  із  Законом N 3575-IV ( 3575-15 ) від 16.03.2006 } 

цку

Стаття 89. Державна реєстрація юридичної особи 4. До  єдиного  державного  реєстру  вносяться  відомості про організаційно-правову  форму  юридичної  особи,  її  найменування, місцезнаходження, органи управління, філії та представництва, мету установи, а також інші відомості, встановлені законом

і що буде мати вищий статус? Постанова НБУ чи закон ?

 

це шось подібне як з печатками: в НБУ відповіли шо згідно закону про банки банк маєпросто печатку  (ст. 15

Банк має печатку зі своїм повним офіційним найменуванням.), а згідно ГКУ ст. 62 ,здається, печатка має бути з ідентифікаційним кодом. І хто правий?

Так що одного положення певно мало...

Ссылка на комментарий
Поделиться на других сайтах

 Закон України «Про банки і банківську діяльність»

З А К О Н   У К Р А Ї Н И "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприєм

вы сравниваете 2 закона.........

Ссылка на комментарий
Поделиться на других сайтах

Гарне визначення, шкода шо давно було:

     Кредитна лінія   -  згода  банку-кредитора  надати  кредит  у майбутньому в розмірах,  які не перевищують заздалегідь обумовлені розміри   за   певний  відрізок  часу  без  проведення  додаткових спеціальних переговорів.

http://zakon4.rada.gov.ua/laws/show/v0246500-95

 

Люди,а таке запитання від "чайника": є якесь офіційне тлумачення - укласти договір? чому просто не написати: підписувати договір ? Дякую.

Ссылка на комментарий
Поделиться на других сайтах

 Закон України «Про банки і банківську діяльність»

З А К О Н   У К Р А Ї Н И "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприєм

вы сравниваете 2 закона.........

 

Про банки і банківську діяльність
zakon.rada.gov.ua/go/2121-14‎

7 груд. 2000 - Верховна Рада України; Закон від 07.12.2000 № 2121-III

Президент України                                       Л.КУЧМА 
Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб ...
zakon.rada.gov.ua/go/755-15‎

15 трав. 2003

Президент України      Л.КУЧМА 

Колізія вирішується на користь :

1. У  разі  існування  неузгодженості  між нормами,  виданими одним  і  тим  самим  нормотворчим  органом,  застосовується  акт, виданий пізніше, навіть якщо прийнятий раніше акт не втратив своєї чинності.  Така неузгодженість може виникнути внаслідок  того,  що прийняття   нової  норми  не  завжди  супроводжується  скасуванням "застарілих" норм з одного й того ж питання. 

чи не так?

 

http://zakon1.rada.gov.ua/laws/show/v0758323-08

Ссылка на комментарий
Поделиться на других сайтах

Оце може бути цікаво:

1.3. Банк визначає банківські та фінансові послуги,  а  також іншу діяльність філії/відділення, виходячи з переліку банківських, фінансових  послуг  та  інших  видів  діяльності,  які  має  право здійснювати  банк  відповідно  до  отриманих ним ліцензій та вимог статті 47 Закону (  2121-14  )  і  які  згідно  із  законодавством України  (у  тому  числі нормативно-правовими актами Національного банку) має право здійснювати ця/це філія/відділення, з урахуванням наявності   технічних  та  інших  умов,  спеціалістів  відповідної кваліфікації тощо, потрібних для забезпечення здійснення цих видів діяльності та їх обліку.     Положення про  філію/відділення,  представництво  банку   має містити її/його повне найменування,  місцезнаходження,  інформацію про її/його підпорядкованість,  а також перелік видів  діяльності, банківських  та  інших фінансових послуг (функцій),  які має право здійснювати філія/відділення або представництво. 

може треба для порівняння витребувати нове положення і порівняняти з старим положенням ...і побачити шо змінилось після 2011 р....

 

оце цікаво також:

     Головний бухгалтер   у   філію/відділення   банку   може   не призначатися,  якщо операції філії/відділення не відображаються на окремому балансі.     Підтвердження професійної  придатності  та  ділової репутації відповідального працівника за проведення  фінансового  моніторингу філії/відділення,  а  також  порядок  призначення/непризначення на посаду проводяться відповідно до вимог  нормативно-правового  акта Національного    банку   щодо   здійснення   банками   фінансового моніторингу. 

може треба витребувати інформацію про гол.бух-ра та спеціаліста фін.моніторингу..)

 

 

а от дивіться, тут же :

     2.2. Банк     надсилає     повідомлення     про     відкриття філії/відділення, представництва за формою, наведеною в додатку 15 до цього Положення.     Повідомлення має містити інформацію про  внесення  відомостей про  відокремлений  підрозділ  до  Єдиного  державного реєстру (за наявності), письмове запевнення про відповідність філії/відділення вимогам,  установленим Законом ( 2121-14 ) та нормативно-правовими актами   Національного   банку,  у  тому  числі  щодо  приміщення, обладнання,   професійної   придатності   та   ділової   репутації керівників/керівника  (виконуючих/виконуючого  їх/його  обов'язки) філії/відділення,  уключаючи вимоги глави 1 цього розділу, та бути підписане  головою  правління (ради директорів) банку і засвідчене відбитком печатки банку. { Абзац другий пункту 2.2 глави 2 розділу IV  із  змінами, внесеними згідно з Постановою Національного банку N 296 ( z1413-13 ) від 25.07.2013 }     Повідомлення має  також  містити  посилання   на   відповідне рішення  уповноваженого  органу  банку  про  призначення керівника філії/відділення та інформацію про нього,  а саме:  прізвище, ім'я та по батькові,  посаду, на яку призначено, а також інформацію про відповідність  професійної  придатності   та   ділової   репутації керівника вимогам статті 42 Закону ( 2121-14 ).      2.3. Копія  рішення уповноваженого органу банку про відкриття представництва  (або  витяг  з  рішення/протоколу)   засвідчується підписом уповноваженої особи банку та відбитком печатки банку. 

додаток 15 ...

  |  5 |Дата та номер запису про         |              |          ||    |включення до Єдиного державного  |              |          ||    |реєстру юридичних осіб та        |              |          ||    |фізичних осіб - підприємців      |              |          ||    |(за наявності)                   |              |          ||----+---------------------------------+--------------+----------||  6 |Підпорядкованість (відображення  |              |          ||    |операцій на балансі відповідно до|              |          ||    |положення про цей відокремлений  |              |          ||    |підрозділ)                       |              |          ||----+---------------------------------+--------------+----------||  7 |Контактні номери відокремленого  |              |          ||    |підрозділу:                      |              |          ||----+---------------------------------+--------------+----------||7.1 |телефонів                        |              |          ||----+---------------------------------+--------------+----------||7.2 |факсів                           |              |          ||----+---------------------------------+--------------+----------||  8 |Прізвище, ім'я, по батькові      |              |          ||    |керівника відокремленого         |              |          ||    |підрозділу                       |              |          |

http://zakon4.rada.gov.ua/laws/show/z1203-11/print1362322056145038

 

а в 375 постанові :

 

в продовження розмови про архів:

10.5. У  разі  відкриття відділення банк (філія) зобов'язаний забезпечити:     а) щоденне   формування  операційної  (формування  документів операційного дня) та звітної інформації  в  розрізі  відділень  (у тому числі за територіальною ознакою) та доступ до цієї інформації Національного банку,  що підтверджується інформацією банку (філії) про відповідні технічні можливості його програмного забезпечення;     б) своєчасне,  повне та достовірне відображення всіх операцій відділення  на балансі банку (філії) згідно з нормативно-правовими актами Національного банку;     в) своєчасне  складання  первинних  документів  та  регістрів бухгалтерського обліку;     г) дотримання  вимог  облікової політики банку,  у тому числі процедури  вивірення  та   контролю   за   звітністю,   операціями відділення;     ґ) порядок формування  та  зберігання  первинних  документів, облікових   регістрів   і   звітів  відповідно  до  вимог  чинного законодавства  України  (у  тому  числі  правил  та  інструкцій  з архівної справи) тощо.     Відповідальність за  організацію  бухгалтерського  обліку  та відображення  всіх  операцій  відділення на балансі банку (філії), збереження протягом установленого  строку  оброблених  документів, регістрів  бухгалтерського  обліку  та  звітності несуть керівники банку  та  філії,  які  здійснюють  керівництво  банком   (філією) відповідно   до   чинного   законодавства  України  та  установчих документів банку. 

http://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/z0906-01/print1385738368711827

Ссылка на комментарий
Поделиться на других сайтах

оце цікаво 

 11.23. Банківська  ліцензія  та письмовий дозвіл на виконання окремих операцій філії  оформляються  на  спеціальних  бланках  за формою,  аналогічною  до  встановленої  нормативно-правовим  актом Національного банку щодо ліцензування банків.

..

     11.24. Національний   банк   видає   банківську  ліцензію  та письмовий дозвіл на здійснення окремих  операцій  керівнику  філії або  уповноваженій  особі  (на  підставі належним чином оформленої довіреності) або із супровідним  листом  надсилає  територіальному управлінню  Національного  банку  за  місцезнаходженням  філії для видачі керівникові філії  або  уповноваженій  особі  (на  підставі належним  чином  оформленої  довіреності).  Банківська ліцензія та письмовий дозвіл  на  здійснення  окремих  операцій  видається  за наявності  копій  платіжних  доручень,  що підтверджують оплату за акредитацію філії,  за надання письмового  дозволу  на  здійснення окремих операцій.

треба витребувати

http://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/z0906-01/print1385738368711827

Ссылка на комментарий
Поделиться на других сайтах

Пройшлась по банках з ціллю покласти 100 дол. на рах. № 2203. Звісно, УСІ відмовили! Залишила УСІМ скарги. Від кількох отримала відповіді, що банки діяли в межах законодавства, тому не можуть виконати таке доручення клієнта (хіба що на поточний рах. № 2620, бовалюту кидати на 2203 НЕ МОЖНА). 

 

Деякі банки не спромоглися на письмові відповіді, тому прийшлося поскаржитися на них в НБУ) НБУ чемно на фірмовому бланку дав відповідь:

 

...Ви ініціювали переказ коштів в іноз. готівковій валюті на рах. №2203....

 

...Згідно з Планом рахунків (Постанова НБУ №280) ... за балансовими 2203 рахунками відображаються операції щодо довгострокових кредитів, наданих на поточні потреби фіз. особам. Зазаначені операції повинні здійснюватися в порядку встановленому в договорі з Банком.

 

Наявність договору обумовлена ст. 55 ЗУ "Про банки", якою встановлено, що відносини банку з клієнтом регулюютьсч законодавством України, НПА НБУ та угодами (договорами) між клієнтом і банком.

 

До функцій НБУ ,визначених ст. 6 та 7 ЗУ "Про НБУ", не відносяться вирішенння спірних питань, що виникають між уповноваженими банками та їх клієнтами.

 

Якщо ви вважаєте, що Ваші права та інтереси порушені діями банків, то ви маєте право звернутися до суду за їх захистом відповідно до ст.15, 16 ЦКУ.

 

З повагою, Перший заступник Голови  Б.В.Приходько

Ссылка на комментарий
Поделиться на других сайтах

Опять скользкие ответы и ссылки на свободу договора. Ничего другого не остается, как долбить в судах.

Все меняется, я три дня назад был уверен, что в ближайшее время ничего не изменится, а теперь посмотрите на майданы... Изменится власть (а она изменится), - посмотрим, как будут откручиваться НБУ, ВССУ и ВСУ за их пробандитские позиции и действия...

Ссылка на комментарий
Поделиться на других сайтах

, а теперь посмотрите на майданы... Изменится власть (а она изменится), - посмотрим, как будут откручиваться НБУ, ВССУ и ВСУ за их пробандитские позиции и действия...

люди во власти сменятся, но сама власть останется прежней.

НБУ,ВССУ и прочие СБУ будут работать на власть , а не на Закон

 и им без разницы как ФИО хозяина, им нужно руку лизать, что едой пахнет.

Ссылка на комментарий
Поделиться на других сайтах

люди во власти сменятся, но сама власть останется прежней.

НБУ,ВССУ и прочие СБУ будут работать на власть , а не на Закон

 и им без разницы как ФИО хозяина, им нужно руку лизать, что едой пахнет.

Э-э, нее. Именно так было до этого момента.

Суть нынешнего времени в том, что такая модель людьми не воспринимается и люди уже на майданах. Да, "рулители" попытаются содрать телогрейку у власти и примерить на себя, но в этот раз не удастся, - лохов нет. Посмотрите, какое отношение к оппозиции: "нафиг отсюда!".

Проблема в том, что не знают, на кого поставить, лидера нет конкретного. Все революции были управляемыми и готовились заранее кем-то, а тут "сюрприз", - рвануло! Самое главное сейчас, - не дать себя одурачить. А уляжется муть, наша задача, - поднять остро вопрос с судами и банками, пусть себе кто-то даже личный пиар на этом сделает, не жалко, абы толк был. 

Евросоглашение подпишут ( а его подпишут, вопрос времени), - тут уже не забалуешь, там одно из непременных условий есть реформа судебной системы. Плюс права человека, - евростандарты. Поэтому янек и увиливал (одно из оснований).

Я бы от себя добавил бы обязательную люстрацию судей. Пахнет неправосудным решением, - нафиг с должности, неправосудное, - в тюрьму с конфискацией. И неотвратимо, публично. И плевать, что чей-то кум или денег везет много.

Вопрос политической воли.

Надо чтобы заработала кассационная инстанция, за ними надо придумать особый контроль (это сложно, там нужна квалификация, юнцами не наполнишь, а все старые, - тертые коррупционеры), а судам низших инстанций, - болючую ответственность за каждое отмененнное решение (три отмены, - нафиг за профнепригодность), вот тогда за 6-9 месяцев судебная система очистит себя сама.

Ссылка на комментарий
Поделиться на других сайтах

А тут таки да, сложно! Оно сейчас варится. И все может быть, - злодеи не дремлют, спецоперации России, США, Ротшильдов, - продолжаются.

Но: https://www.facebook.com/photo.php?v=553514538064223&set=o.129796527060913&type=2&theater

Ссылка на комментарий
Поделиться на других сайтах

 

Проблема в том, что не знают, на кого поставить, лидера нет конкретного. Все революции были управляемыми и готовились заранее кем-то, а тут "сюрприз", - рвануло! Самое главное сейчас, - не дать себя одурачить. А уляжется муть, наша задача, - поднять остро вопрос с судами и банками, пусть себе кто-то даже личный пиар на этом сделает, не жалко, абы толк был. 

А как не дать себя одурачить, если нет конкретного лидера? Если люди никому не верят и все "геть"... За кем-то же должны идти, кто-то должен взять на себя ответственность разрулить ситуацию и не слиться впоследствии.

И кто-то должен поднять этот вопрос с судами и банками, ну а мы будем в кабинетах на заседаниях поддерживать)

Кто?

Ссылка на комментарий
Поделиться на других сайтах

 Настоящие лидеры  как раз "рождаются" на таких майданах.

Настоящие лидеры рождаются у мамки из ***** и имеют сильную харизмы и чувство долга. Тут же на экранах и ковшах очередная блядь и провокатор (с)

Ссылка на комментарий
Поделиться на других сайтах

Опять скользкие ответы и ссылки на свободу договора. Ничего другого не остается, как долбить в судах.

Все меняется, я три дня назад был уверен, что в ближайшее время ничего не изменится, а теперь посмотрите на майданы... Изменится власть (а она изменится), - посмотрим, как будут откручиваться НБУ, ВССУ и ВСУ за их пробандитские позиции и действия...

ПЛЕНУМ ВИЩОГО СПЕЦІАЛІЗОВАНОГО СУДУ УКРАЇНИ З РОЗГЛЯДУ ЦИВІЛЬНИХ І КРИМІНАЛЬНИХ СПРАВ

ПОСТАНОВА

30.03.2012 № 5

Про практику застосування судами законодавства при вирішенні спорів, що виникають із кредитних правовідносин

11. У разі виникнення спору щодо отримання сторонами кредитного договору індивідуальної ліцензії на використання іноземної валюти на території України як засобу платежу або як застави (підпункт "г" пункту 4 статті 5 Декрету про валютне регулювання) суд має виходити з того, що Національним банком України на виконання положень статті 11 цього Декрету, статті 44 Закону України "Про Національний банк України" в межах своїх повноважень прийнято Положення про порядок видачі Національним банком України індивідуальних ліцензій на використання іноземної валюти на території України як засобу платежу, затверджене постановою Правління Національного банку України від 14 жовтня 2004 року № 483 (зареєстровано у Міністерстві юстиції України 9 листопада 2004 року № 1429/10028). Згідно з пунктом 1.5 цього Положення використання іноземної валюти як засобу платежу без ліцензії дозволяється, якщо ініціатором або отримувачем за валютною операцією є уповноважений банк (ця норма стосується лише тих операцій уповноваженого банку, на здійснення яких Національний банк видав йому банківську ліцензію та письмовий дозвіл на здійснення операції з валютними цінностями, який до переоформлення Національним банком України відповідних ліцензій на виконання вимог пункту 1 розділу II Закону України від 15 лютого 2011 року № 3024-VI "Про внесення змін до деяких законів України щодо регулювання діяльності банків" генеральною ліцензією на здійснення валютних операцій, або генеральну ліцензію на здійснення валютних операцій).

http://zakon0.rada.gov.ua/laws/show/v0005740-12

Згідно преамбули Закону України “Про захист прав споживачів”, п. 6 ст. 4 Закону України “Про фінансові послуги та державне регулювання ринків фінансових послуг” та п. 2 постанови Пленуму Верховного Суду України N 5 від 12.04.96 року “Про практику розгляду цивільних справ за позовами про захист прав споживачів” Закон України “Про захист прав споживачів” регулює відносини між споживачами товарів, робіт і послуг, в тому числі і фінансових, та виробниками і продавцями товарів, виконавцями робіт і надавачами послуг різних форм власності.

Надання коштів у позику на умовах фінансового кредиту є видом фінансової послуги, а, тому, на спори, що виникають із кредитних правовідносин розповсюджується положення ч. 5 ст. 109 ЦПК України, щодо можливості предявлення споживачем позову за місцем свого проживання.

http://reyestr.court.gov.ua/Review/11673300

Згідно преамбули Закону України “Про захист прав споживачів”, п. 6 ст. 4 Закону України “Про фінансові послуги та державне регулювання ринків фінансових послуг” і п. 2 постанови Пленуму Верховного Суду України N 5 від 12.04.96 року “Про практику розгляду цивільних справ за позовами про захист прав споживачів” Закон України “Про захист прав споживачів” регулює відносини між споживачами товарів, робіт і послуг, в тому числі і фінансових, та виробниками і продавцями товарів, виконавцями робіт і надавачами послуг різних форм власності.

Надання коштів у позику на умовах фінансового кредиту є видом фінансової послуги, а, тому, на спори, що виникають із кредитних правовідносин розповсюджується положення ч. 5 ст. 110 ЦПК України, щодо можливості предявлення споживачем позову за місцем свого проживання.

http://reyestr.court.gov.ua/Review/12658444

Також колегія суду надала правову оцінку дозвілу № 191-1 та додаток до дозволу № 191 1 від 08 листопада 2006 року, яки надав представник апелянта банку, де чітко зазначено перелік операцій, які має право здійснювати ЗАТ «ОТП Банк», дє відсутне право відповідача надавати валютні кредити фізичної особі.

http://antiraid.com.ua/forum/index.php?showtopic=6138#entry85083

Коли в додатку до генеральної ліцензії будь-якого банку з’явились всі зазначені вище операції?

Коли було заборонено надання (отримання) споживчих кредитів в іноземній валюті на території України?

На протязі якого часу банк мав право надати кредит готівковою іноземною валютою з банківського (поточного) рахунку позичальника?

http://antiraid.com.ua/forum/index.php?showtopic=2770&page=276#entry82713

Постановление Правлнения НБУ и два закона вместе указывают на то, что кредиты наличной иностранной валютой банки не могли выдавать. И этот факт был подтвержден определением Высшего специализированного суда Украины по рассмотрению гражданских и уголовных дел от 17 января 2011 года по делу №6-2235св10 http://www.reyestr.c...Review/13146962

http://antiraid.com.ua/forum/index.php?showtopic=6138#entry85083

Это решение определенно "выпирает" из "партийной линии": с какого перепугу тут стали обращать внимание на закон? Намек ясен?...

http://antiraid.com.ua/forum/index.php?showtopic=6138#entry85087

Право надавати фінансові кредити готівковою іноземною валютою ПАТ “_____________” отримав лише _____ жовтня 2011 року відповідно до генеральної ліцензії (з додатком) на здійснення валютних операцій, ст.1054 (“Кредитний договір”) та п.6 ч.1 ст.4 Закону України «Про фінансові послуги та державне регулювання ринків фінансових послуг»:

6) надання коштів у позику, в тому числі і на умовах фінансового кредиту

Закон України «Про фінансові послуги та державне регулювання ринків фінансових послуг» регулює відносини лише за участю учасників ринків фінансових послуг, а відносини між фізичними особами, зокрема щодо договорів позики, поруки, регулюються нормами ЦК України (статті 553 – 559, 1046 – 1053).

Таким чином, Закон України «Про фінансові послуги та державне регулювання ринків фінансових послуг» є спеціальним нормативним актом, який регулює відносини спеціальних суб’єктів – учасників ринку фінансових послуг, і не поширюється на всіх інших юридичних і фізичних осіб – суб’єктів договору позики, правовідносини яких регулюються нормами статей 1046 – 1048 ЦК України (постанови від 30 травня 2012 р. № 6-48 цс 12, від 18 липня 2012 р. № 6-79 цс 12).

10 жовтня 2013 року прийнятий Закон України “Про внесення змін до статті 4 Закону України "Про фінансові послуги та державне регулювання ринків фінансових послуг" щодо видів фінансових послуг, та набирає чинності лише 8 лютого 2014 року. Таким чином, послуги, що надаються банками відповідно до Закону України "Про банки і банківську діяльність", визначені в доповненні пункту 14 частини першої статті 4 Закону України "Про фінансові послуги та державне регулювання ринків фінансових послуг" є чинними лише з 8 лютого 2014 року.

Даний проект закону про внесення змін до статті 4 Закону України "Про фінансові послуги та державне регулювання ринків фінансових послуг" був наданий за законодавчою ініціативою Кабінета Міністрів України. Проект зазначеного вище Закону було розроблено на виконання підпункту 4.5.2 пункту 4.5 Державної програми економічного і соціального розвитку України на 2010 рік, затвердженої Законом України від 20.05.2010 № 2278-VІ, а саме: розроблення проекту Закон України про внесення змін до Закону України „Про фінансові послуги та державне регулювання ринків фінансових послуг" (щодо заборони провадження діяльності з надання фінансових послуг, види яких не визначені законом по суті). Предмет регулювання проекту Закону належить до сфери фінансових послуг як пріоритетної сфери адаптації законодавства України до законодавства ЄС, визначеної в статті 51 Угоди про партнерство та співробітництво між ЄС та Україною.

На даний час в спеціальному Законі України "Про фінансові послуги та державне регулювання ринків фінансових послуг" в статті 4 не не діє норма про порядок надання споживачам фінансових послуг (фінансовий кредит) в іноземній валюті відповідно до вимог Закону України "Про банки та банківську діяльність".

Закон України “Про захист прав споживачів” регулює відносини між споживачами товарів, робіт і послуг та виробниками і продавцями товарів, виконавцями робіт і надавачами послуг різних форм власності, встановлює права споживачів, а також визначає механізм їх захисту та основи реалізації державної політики у сфері захисту прав споживачів. Захист інтересів споживачів фінансових послуг є метою державного регулювання ринків фінансових послуг також відповідно до пункту 2 статті 19 Закону України „Про фінансові послуги та державне регулювання ринків фінансових послуг“ від 12 липня 2001 року.

Згідно із частиною 3 статті 91 ЦК України юридична особа може здійснювати окремі види діяльності, перелік яких встановлюється законом, після одержання нею спеціального дозволу (ліцензії).

Відповідно до пункту 5 частини 1 статті 1 Закону України «Про фінансові послуги та державне регулювання ринків фінансових послуг» фінансова послуга - операції з фінансовими активами, що здійснюються в інтересах третіх осіб за власний рахунок чи за рахунок цих осіб, а у випадках, передбачених законодавством, - і за рахунок залучених від інших осіб фінансових активів, з метою отримання прибутку або збереження реальної вартості фінансових активів.

Надання коштів у позику, в тому числі і на умовах фінансового кредиту, тобто надання коштів у позику юридичній або фізичній особі на визначений строк та під процент, вважається фінансовою послугою та підлягає обов'язковому ліцензуванню. Здійснення діяльності з надання фінансових кредитів за рахунок залучених коштів дозволяється тільки після отримання відповідної ліцензії (пункт 3 частини 1 статті 1, пункт 6 частини 1 статті 4, пункт 3 частини 1, частина 2 статті 34 Закону України «Про фінансові послуги та державне регулювання ринків фінансових послуг»).

З огляду на викладене суд не з'ясував питання про те, чи була потрібна ліцензія для здійснення банком діяльності з надання фінансових кредитів іноземною валютою на момент укладення кредитного договору. Юридичне значення з'ясування судом цих обставин полягає в тому, що в разі встановлення незаконності надання фінансових коштів у позику під проценти (фінансовий кредит) поверненню підлягає лише сума, яка реально отримана з операційної каси або перерахована за цільовим призначенням.

Відповідно до статті 34 Закону України «Про судоустрій і статус суддів», статті 360-7 Цивільного процесуального кодексу України дана правова позиція визначена Верховним Судом України обов’язковою та доведена до судів інформаційним листом Вищого спеціалізованого суду України з розгляду цивільних і кримінальних справ в пункті 8 інформаційного листа № 10-1390/0/4-12 від 27.09.12 «Про практику застосування судами законодавства при вирішенні спорів із зобов’язань, що виникають із договорів та інших правочинів» (постанови від 30 травня 2012 р. № 6-48цс12, від 18 липня 2012 р. № 6-79цс12).

При виборі правової норми, що підлягає застосуванню до спірних правовідносин, суд зобов'язаний враховувати висновки Верховного Суду України, викладені у рішеннях, прийнятих за результатами розгляду заяв про перегляд судового рішення з підстави, передбаченої пунктом 1 частини першої статті 355 цього Кодексу.

Пунктом першим статті 1 Закону України «Про фінансові послуги та державне регулювання ринків фінансових послуг» визначено, що фінансова установа – це юридична особа, яка відповідно до закону надає одну чи декілька фінансових послуг, а також інші послуги (операції), пов'язані з наданням фінансових послуг, у випадках, прямо визначених законом, та внесена до відповідного реєстру в установленому законом порядку. До фінансових установ належать банки. Пунктом третім даної статті визначено поняття фінансового кредиту, тобто це кошти, які надаються у позику юридичній або фізичній особі на визначений строк та під процент.

Перелік окремих видів діяльності щодо надання фінансових послуг встановлений частиною першою статті 4 Закону України «Про фінансові послуги та державне регулювання ринків фінансових послуг» № 2664-III від 12.07.2001 року, який набрав чинності 22.08.2001 року.

Відповідно до ч.3 ст.91 Цивільного Кодексу України та ч.1 ст.4 Закону України «Про фінансові послуги та державне регулювання ринків фінансових послуг», статей 5, 11, 13 Декрету Кабінету Міністрів України від 19.02.1993 N 15-93 "Про систему валютного регулювання і валютного контролю", ПАТ “______” є уповноваженим банком на здійснення валютних операцій з надання коштів в іноземній валюті у позику, в тому числі на умовах фінансового кредиту, лише з _____ жовтня 2011 року на підставі генеральної ліцензії на здійснення валютних операцій № _____ та додатку до даної генеральної ліцензії:

- валютні операції на валютному ринку України, які належать до фінансових послуг згідно зі статтею 4 Закону України "Про фінансові послуги та державне регулювання ринків фінансових послуг" та не зазначені в абзацах другому - сімнадцятому розділу II «Операції, що може здійснювати банк на підставі генеральної ліцензії» Положенням про порядок надання банкам і філіям іноземних банків генеральних ліцензій на здійснення валютних операцій, затвердженого постановою Правління Національного банку України від 15.08.2011 № 281, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 06.09.2011 за № 1054/19792.

Пунктом п’ятим розділу VIII “Прикінцеві положення” Закону України "Про фінансові послуги та державне регулювання ринків фінансових послуг" встановлено:

“5. До приведення законодавства у відповідність з цим Законом закони України та інші нормативно-правові акти застосовуються у частині, що не суперечить цьому Закону, якщо інше не передбачено цим Законом.”

ПАТ «__________» станом на ___________ 2007 року відповідно до умов кредитного договору №____________ від _________2007 не мав право надавати кредити готівковою іноземною валютою з операційної каси банку.

ПАТ «____________» та ____________ ніколи не підписували договір на розміщення коштів на вкладному рахунку (ст.1058 ЦК України) або договір на розміщення коштів на валютному ринку (міжбанківському валютному ринку України). _____________ не є суб’єктом валютного ринку України, а є лише клієнтом суб’єкта валютного ринку України, тобто банку. ПАТ «_____________» розміщує іноземну валюту лише на вкладних рахунках і у своїй фінансовій звітності перед НБУ звітує лише про розміщення коштів в іноземній валюті на вкладних рахунках фізичних осіб.

 

Ссылка на комментарий
Поделиться на других сайтах

Безусловно так.

Теперь как это выглядит на практике:

 

Дело №1. Черкассы.

 

1. Черкасский районный суд пишет решение, где цитирует урезанную часть из Пленума №5 о праве банков на осуществление валютных операций ( про то, что "ця норма стосується лише тих операцій уповноваженого банку, на здійснення яких Національний банк видав йому банківську ліцензію та письмовий дозвіл на здійснення операції з валютними цінностями",тупо умалчивается. Тогда у них все законно получается и все "замечательно выходит".

2. Пишем буквально разгромную апелляцию, ждем повестки в суд.

Апелляционный суд Черкасской области... высылает по почте Ухвалу про оставление решения первой инстанции без изменений. Без участия сторон.

3. Кассация отказывает в открытии производства в связи "с отсутствием оснований для пересмотра решений".

 

Дело №2. Луцк.

 

1. На исковое заявление представитель банка ответил (дословно), что "мы не виноваты в том, что лицензия была такая. Что дали, то и было". Судья первой инстанции с улыбочкой покачала головой и сказала (дословно): "Ох уж эти банки... Пишите апелляцию. Пусть она себе голову морочит со всем этим".

2. Апелляционный суд Волынской области открывает производство. Заседание переносят в связи с заявлением банкира, тот в другом суде (в Киеве). На следующиее заседание прибыть не можем оба. Пишем обоснованные заявления (оба), у меня к тому же первая неявка. Определение суда по почте, - апелляционную жалобу заемщика отклонить. До этого в предыдущем деле по той же тематике в апелляцию просто не пустили, вынесли такое же определение без участия сторон и все.

 

Дело №3 Тернополь.

 

1. Бурный процесс с привлечением НБУ. НБУшники с пеной у рта орали в суде, что "Сережа молодец", написали ересь в письменном виде (бумага в НБУ прикольная, - перламутровая, с отливом, мексиканский тушкан наверное). В первой инстанции в иске отказали. Апелляцию не подавали, так как к тому времени клиенту она стала неинтересна (провели диверсию).

 

Сейчас заряжу четвертое дело, тоже в Тернополе... Поглядим.

Ссылка на комментарий
Поделиться на других сайтах

А я взагалі в шоці! Сьогодні в апеляції суддя заявив, що моя скарга не для обласної апеляції! Пишіть в ВССУ, хай там розбираються із застосуванням ЗУ "Про фінансові послуги")

Ссылка на комментарий
Поделиться на других сайтах

А я взагалі в шоці! Сьогодні в апеляції суддя заявив, що моя скарга не для обласної апеляції! Пишіть в ВССУ, хай там розбираються із застосуванням ЗУ "Про фінансові послуги")

т.е вы как бы написали диссертацию, но на кандидатскую, а сразу докторскую? :)

Они не хотят брать на себя ответственность... все понимают, чья корова съела сено...

Ссылка на комментарий
Поделиться на других сайтах

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Гость
Ответить в этой теме...

×   Вы вставили отформатированный текст.   Удалить форматирование

  Only 75 emoji are allowed.

×   Ваша ссылка была автоматически заменена на медиа-контент.   Отображать как ссылку

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Зарузка...