Считаете ли Вы решение справедливым и законным?  

40 голосов

  1. 1. Считаете ли Вы решение справедливым?

    • Да
      16
    • Нет
      24
    • Затрудняюсь ответить
      0
  2. 2. Считаете ли Вы решение законным?

    • Да
      16
    • Нет
      22
    • Затрудняюсь ответить
      2


Recommended Posts

Опубликовано

п. 4 ст. 5 Декрету визначено, що індивідуальної ліцензії потребують в тому числі й операції щодо надання і одержання резидентами кредитів в іноземній валюті, якщо терміни і суми таких кредитів перевищують встановлені законодавством межі.

Кто-то знает, каким нормативным документом были определены сроки и сумы таких кредитов? И были ли определены вообще?

  • Ответы 1.5k
  • Created
  • Последний ответ

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Опубликовано

НБУ пишет, На сьогодні законодавець не визначив межі термінів і сум надання/одержання кредитів в іноземній валюті. http://antiraid.com.ua/forum/index.php?showtopic=704

Получается что в исковом не стоит ссылаться на данный пункт Декрета?
Опубликовано

http://antiraid.com.ua/forum/index.php?showtopic=674

Відповідно до ч. ч. 1, 2 ст. 347 Господарського кодексу України, у сфері господарювання можуть використовуватися банківський, комерційний, лізинговий, іпотечний та інші форми кредиту; кредити, які надаються банками, розрізняються за строками користування: короткострокові - до одного року; середньострокові - до трьох років, довгострокові - понад три роки.

Опубликовано

Конституція Стаття 92. Виключно законами України встановлюються: 1) ...; засади створення і функціонування фінансового, грошового, кредитного та інвестиційного ринків;...

Декрет Стаття 5. Ліцензії Національного банку України 2. Генеральні ліцензії видаються ...

применительно к кредиту п2ст5 Декрета является засадою створення і функціонування фінансового, грошового, кредитного та інвестиційного ринків. Не уверен. Вы полагаете, неубедительно?

А можно как то эту идею изложить убедительнее?

(тогда ліцензия и письмовий дозвіл - не Генеральна ліцензія(применительно к кредиту))

Опубликовано

Назвать топор - лодкой, кораблем, байдаркой можно, но он все равно не поплывет. На то она и генеральная лицензия, что бы выполнялись предусмотренные под нее лицензионные условия. Нацбанк перекручивает закон и порядок лицензирования. Он незаконно подменяет термины и понятия (Ген. лицензия=письменное разрешение).

ліцензія - документ державного зразка, який засвідчує право ліцензіата на провадження зазначеного в ньому виду господарської діяльності протягом визначеного строку за умови виконання ліцензійних умов;

ліцензійні умови - установлений з урахуванням вимог законів вичерпний перелік організаційних, кваліфікаційних та інших спеціальних вимог, обов'язкових для виконання при провадженні видів господарської діяльності, що підлягають ліцензуванню;

Опубликовано

НБУ в августе внес дополнения.

Пункт 5.3 глави 5 доповнено абзацом згідно з Постановою Національного банку N 446 від 04.08.2009

5.3. Письмовий дозвіл на здійснення операцій з валютними цінностями є генеральною ліцензією на здійснення валютних операцій згідно з Декретом Кабінету Міністрів України "Про систему валютного регулювання і валютного контролю" від 19.02.93 за N 15-93 та може видаватися за умови дотримання банком відповідних спеціальних вимог щодо одного чи кількох напрямів діяльності, зокрема таких:

операції з готівковою іноземною валютою та чеками (купівля, продаж, обмін, прийняття на інкасо), що здійснюються в касах і пунктах обміну іноземної валюти банків;

операції з готівковою іноземною валютою (купівля, продаж, обмін), що здійснюються в пунктах обміну іноземної валюти, які працюють на підставі укладених банками агентських договорів з юридичними особами-резидентами;

Опубликовано

НБУ в августе внес дополнения.

Пункт 5.3 глави 5 доповнено абзацом згідно з Постановою Національного банку N 446 від 04.08.2009

5.3. Письмовий дозвіл на здійснення операцій з валютними цінностями є генеральною ліцензією на здійснення валютних операцій згідно з Декретом Кабінету Міністрів України "Про систему валютного регулювання і валютного контролю" від 19.02.93 за N 15-93 та може видаватися за умови дотримання банком відповідних спеціальних вимог щодо одного чи кількох напрямів діяльності, зокрема таких:

операції з готівковою іноземною валютою та чеками (купівля, продаж, обмін, прийняття на інкасо), що здійснюються в касах і пунктах обміну іноземної валюти банків;

операції з готівковою іноземною валютою (купівля, продаж, обмін), що здійснюються в пунктах обміну іноземної валюти, які працюють на підставі укладених банками агентських договорів з юридичними особами-резидентами;

Получается, что п.1.5 Постановы НБУ противоречит (пытается отменить) положения Декрета КМУ "о валютном регулировании". Не думаю, что ЗУ "О Нацбанке" предусматривает такие полномочия. ИМХО - суд должен будет применять НПА более "крутого органа" (в данном случае КМУ).

Набросаю иск по этим основаниям, на недельке дам почитать одной знакомой тёте (у неё на рабочем столе "Фемида" стоит :) ) Через неделю выложу тут её мнение.

Опубликовано

Получается, что п.1.5 Постановы НБУ противоречит (пытается отменить) положения Декрета КМУ "о валютном регулировании". Не думаю, что ЗУ "О Нацбанке" предусматривает такие полномочия. ИМХО - суд должен будет применять НПА более "крутого органа" (в данном случае КМУ).

Набросаю иск по этим основаниям, на недельке дам почитать одной знакомой тёте (у неё на рабочем столе "Фемида" стоит :) ) Через неделю выложу тут её мнение.

Згідно п.1.5 Положення про порядок видачі Національним банком України індивідуальних ліцензій на використання іноземної валюти на території України як засобу платежу, використання іноземної валюти як засобу платежу без ліцензії дозволяється: якщо ініціатором або отримувачем за валютною операцією є уповноважений банк.

Згідно п.1.2 Положення про порядок видачі Національним банком України індивідуальних ліцензій на використання іноземної валюти на території України як засобу платежу, Положення регламентує порядок та умови видачі Національним банком України резидентам і нерезидентам індивідуальних ліцензій на використання безготівкової іноземної валюти на території України як засобу платежу.

Отже, використання безготівкової іноземної валюти на території України як засобу платежу без індивідуальної ліцензії дозволяється: якщо ініціатором або отримувачем за валютною операцією є уповноважений банк.

Згідно підпункту "г" п.4 ст.5 Декрету КМУ "Про систему валютного регулювання і валютного контролю, індивідуальної ліцензії потребує така операція як використання іноземної валюти (як готівкової, так і безготівкової) на території України як засобу платежу.

Таким чином, банк та позичальник, що погашає кредит та сплачує проценти готівковою іноземною валютою, здійснюють валютну операцію з використання готівкової іноземної валюти на території України як засобу платежу, яка потребує індивідуальної ліцензії.

Опубликовано

Згідно п.1.5 Положення про порядок видачі Національним банком України індивідуальних ліцензій на використання іноземної валюти на території України як засобу платежу, використання іноземної валюти як засобу платежу без ліцензії дозволяється: якщо ініціатором або отримувачем за валютною операцією є уповноважений банк.

Згідно п.1.2 Положення про порядок видачі Національним банком України індивідуальних ліцензій на використання іноземної валюти на території України як засобу платежу, Положення регламентує порядок та умови видачі Національним банком України резидентам і нерезидентам індивідуальних ліцензій на використання безготівкової іноземної валюти на території України як засобу платежу.

Отже, використання безготівкової іноземної валюти на території України як засобу платежу без індивідуальної ліцензії дозволяється: якщо ініціатором або отримувачем за валютною операцією є уповноважений банк.

Згідно підпункту "г" п.4 ст.5 Декрету КМУ "Про систему валютного регулювання і валютного контролю, індивідуальної ліцензії потребує така операція як використання іноземної валюти (як готівкової, так і безготівкової) на території України як засобу платежу.

Таким чином, банк та позичальник, що погашає кредит та сплачує проценти готівковою іноземною валютою, здійснюють валютну операцію з використання готівкової іноземної валюти на території України як засобу платежу, яка потребує індивідуальної ліцензії.

ст.8 ГПК - "крутизна нормативки". В случае противоречий (п.1.5. Постановы НБУ противоречит п. "г" ст.5 Декрета КМУ), суд применяет норму более "крутого" НПА, т.е. декрета. Вывод: в судебном разбирательстве Постанова НБУ не должна учитываться при вынесении решения.

Опубликовано

Всех с наступающим и удачи в новом году !

Я тут читал читал , разум возмущённый мой кипел но я так и не понял есть ли хоть одно решение суда о признании договора валютного кредита недействительным которое вступило в законную силу и прошло все апелляции ? Или пока только попытки ? Тот же вопрос касается к переводу валютного договора в гривны по курсу на момент заключения договора и пересчёт уплаченных процентов, есть ли такое решение вступившее в силу ?

Спасибо )

Опубликовано

Всех с наступающим и удачи в новом году !

Я тут читал читал , разум возмущённый мой кипел но я так и не понял есть ли хоть одно решение суда о признании договора валютного кредита недействительным которое вступило в законную силу и прошло все апелляции ? Или пока только попытки ? Тот же вопрос касается к переводу валютного договора в гривны по курсу на момент заключения договора и пересчёт уплаченных процентов, есть ли такое решение вступившее в силу ?

Спасибо )

Пока таких решений нет. Но я в этом направлении работаю :)

Опубликовано

Всех с наступающим и удачи в новом году !

Я тут читал читал , разум возмущённый мой кипел но я так и не понял есть ли хоть одно решение суда о признании договора валютного кредита недействительным которое вступило в законную силу и прошло все апелляции ? Или пока только попытки ? Тот же вопрос касается к переводу валютного договора в гривны по курсу на момент заключения договора и пересчёт уплаченных процентов, есть ли такое решение вступившее в силу ?

Спасибо )

Есть не обжалованные решения судов первой инстанции. После апелляций, пока таких решений. Но над этим работают многие.
Опубликовано

Конституція Стаття 92. Виключно законами України встановлюються: 1) ...; засади створення і функціонування фінансового, грошового, кредитного та інвестиційного ринків;...

Декрет Стаття 5. Ліцензії Національного банку України 2. Генеральні ліцензії видаються ...

применительно к кредиту п2ст5 Декрета является засадою створення і функціонування фінансового, грошового, кредитного та інвестиційного ринків. Не уверен. Вы полагаете, неубедительно?

А можно как то эту идею изложить убедительнее?

(тогда ліцензия и письмовий дозвіл - не Генеральна ліцензія(применительно к кредиту))

Я правильно понимаю что у банков вместо генеральной лицензии письмовий дозвил нацбанка? Нацбанк выдавал хоть каким то банкам лицензии встановленого зразка или нет? Меня интересует Укрсиб.
Опубликовано

Я правильно понимаю что у банков вместо генеральной лицензии письмовий дозвил нацбанка? Нацбанк выдавал хоть каким то банкам лицензии встановленого зразка или нет? Меня интересует Укрсиб.

Да, правильно. Банковские лицензии - да, а генеральные и индивидуальные - нет. Укрсиб интересует многих. Позиция банка- наглое "убеждение" в бесполезности обращения в суд, поскольку у банка денег много и решения судов будут "справедливыми".
Опубликовано

Да, правильно. Банковские лицензии - да, а генеральные и индивидуальные - нет. Укрсиб интересует многих. Позиция банка- наглое "убеждение" в бесполезности обращения в суд, поскольку у банка денег много и решения судов будут "справедливыми".

Нацбанк выдавал всем банкам только банковские лицензии а под валютное кредитование письменный дозвил. ИМХО

Потому он и внес изменения в п.5.3 Постанови Національного банку N 446 від 04.08.2009

Письмовий дозвіл на здійснення операцій з валютними цінностями є генеральною ліцензією на здійснення валютних операцій згідно з Декретом Кабінету Міністрів України "Про систему валютного регулювання і валютного контролю" від 19.02.93 за N 15-93.

Если ето так то появился еще один аргумент.

Опубликовано

Есть не обжалованные решения судов первой инстанции. После апелляций, пока таких решений. Но над этим работают многие.

Т.е банки не стали обжаловать решения судов первой инстанции и они вступили в силу или они в процессе обжалования ? Очень много инфы и решений по таким делам но реально хоть 1 решение вступило в силу о признании договора недействительным ?

Я прошу прощения за настырность в этих вопросах но я так и не понял добился ли ктонить того чего хотел ?

Опубликовано

Есть не обжалованные решения судов первой инстанции. После апелляций, пока таких решений. Но над этим работают многие.

Т.е банки не стали обжаловать решения судов первой инстанции и они вступили в силу или они в процессе обжалования ? Очень много инфы и решений по таким делам но реально хоть 1 решение вступило в силу о признании договора недействительным ?

Я прошу прощения за настырность в этих вопросах но я так и не понял добился ли ктонить того чего хотел ?

Да добились, нам известно одно такое решение. Банк пропустил срок на апелляционное обжалование.
Опубликовано

Антирейд все таки что являєтся основним аргументом на ваш взгляд что б признать кредитный договор в валюте недействительным.

Вы считаете что все валютные кредиты выданные физическим лицам незаконны поскольку декрет противоречит Конституции ГК ХК.

Или валютные кредиты все же законны если у банка есть генеральная лицензия.

Или вы считаете что норма декрета императивная что банк должен иметь индивидуальную лицензию. Я считаю раз законодательством межи не встановлено значит их никто не перевыщыв значит и лицензии не надо.

Опубликовано

Антирейд все таки что являєтся основним аргументом на ваш взгляд что б признать кредитный договор в валюте недействительным.

Вы считаете что все валютные кредиты выданные физическим лицам незаконны поскольку декрет противоречит Конституции ГК ХК.

Или валютные кредиты все же законны если у банка есть генеральная лицензия.

Или вы считаете что норма декрета императивная что банк должен иметь индивидуальную лицензию. Я считаю раз законодательством межи не встановлено значит их никто не перевыщыв значит и лицензии не надо.

На мой взгляд необходимо опираться на отсутствие генеральной лицензии у банка, не говоря уже об индивидуальной. То, что в дальнейшем НБУ дал разъяснение, что по его мнению, письменно разрешение приравнивается к генеральной лицензии я считаю не стоит брать во внимание. Во-первых дата этого разъяснения, а во вторых есть нормативный акт который прямо предусматривает наличие генеральной лицензии.

Так можем дойти до полного абсурда в трактовании закона, а именно наличие справки, анализов, разрешения дяди и т.д.

В любом случае при массовой подачи исков суды не смогут сдерживать такой натиск заемщиков и не забывайте, что большинство заемщиков уже просто не в состоянии платить по курсу 8. Банки загоняют сами себя в глухой угол.

Опубликовано

На мой взгляд необходимо опираться на отсутствие генеральной лицензии у банка, не говоря уже об индивидуальной. То, что в дальнейшем НБУ дал разъяснение, что по его мнению, письменно разрешение приравнивается к генеральной лицензии я считаю не стоит брать во внимание. Во-первых дата этого разъяснения, а во вторых есть нормативный акт который прямо предусматривает наличие генеральной лицензии.

Первый аргумент что у банка нету генеральной лицензии. Письменное разрешение НБУ во внимание не берем. А потом пошло поехало Конституцыя, ЦК, ХК.

Как истребовать генеральную лицензию у банка без суда? Антирейд а если вдруг у банка окажется генеральная лицензия, я думаю будет очень тяжело доказать что им еще нужно индивидуальную.

По действующему законодательству можно кредитовать в валюте если у клиента нету валютной виручки если не брать в расчет Декрет?

Опубликовано

ЗАКОН УКРАЇНИ Про банки і банківську діяльність Стаття 47. Банківські операції

На підставі банківської ліцензії банки мають право здійснювати такі банківські операції:

1) приймання вкладів (депозитів) від юридичних і фізичних осіб;

2) відкриття та ведення поточних рахунків клієнтів і банків-кореспондентів, у тому числі переказ грошових коштів з цих рахунків за допомогою платіжних інструментів та зарахування коштів на них;

3) розміщення залучених коштів від свого імені, на власних умовах та на власний ризик.

Банк, крім перелічених у частині першій цієї статті операцій, має право здійснювати такі операції та угоди:

1) операції з валютними цінностями;

2) емісію власних цінних паперів;

3) організацію купівлі та продажу цінних паперів за дорученням клієнтів;

4) здійснення операцій на ринку цінних паперів від свого імені (включаючи андеррайтинг);

5) надання гарантій і поручительств та інших зобов'язань від третіх осіб, які передбачають їх виконання у грошовій формі;

6) придбання або відчуження права вимоги на виконання зобов'язань у грошовій формі за поставлені товари чи надані послуги, приймаючи на себе ризик виконання таких вимог та прийом платежів (факторинг); {Пункт 6 частини другої статті 47 в редакції Закону N 1533-VI (1533-17) від 23.06.2009}

7) лізинг;

8) послуги з відповідального зберігання та надання в оренду сейфів для зберігання цінностей та документів;

9) випуск, купівлю, продаж і обслуговування чеків, векселів та інших оборотних платіжних інструментів;

10) випуск банківських платіжних карток і здійснення операцій з використанням цих карток;

11) надання консультаційних та інформаційних послуг щодо банківських операцій.

Операції, визначені пунктами 1-3 частини першої цієї статті, належать до виключно банківських операцій, здійснювати які у сукупності дозволяється тільки юридичним особам, які мають банківську ліцензію. Інші юридичні особи мають право здійснювати операції, визначені пунктами 2-3 частини першої цієї статті, на підставі ліцензії на здійснення окремих банківських операцій, а інші операції та угоди, передбачені цією статтею, вони можуть здійснювати у порядку, визначеному законами України.

За умови отримання письмового дозволу Національного банку України банки також мають право здійснювати такі операції:

1) здійснення інвестицій у статутні фонди та акції інших юридичних осіб;

2) здійснення випуску, обігу, погашення (розповсюдження) державної та іншої грошової лотереї;

3) перевезення валютних цінностей та інкасацію коштів;

4) операції за дорученням клієнтів або від свого імені:

з інструментами грошового ринку;

з інструментами, що базуються на обмінних курсах та відсотках;

з фінансовими ф'ючерсами та опціонами;

5) довірче управління коштами та цінними паперами за договорами з юридичними та фізичними особами;

6) депозитарну діяльність і діяльність з ведення реєстрів власників іменних цінних паперів.

Національний банк України встановлює порядок надання банкам дозволу на здійснення операцій, визначених пунктами 1-4 частини другої цієї статті. Дозвіл надається, якщо:

1) рівень регулятивного капіталу банку відповідає вимогам Національного банку України, що підтверджується незалежним аудитором;

2) банк не є об'єктом застосування заходів впливу;

3) банком подано план, за яким він буде здійснювати таку діяльність, і цей план схвалений Національним банком України;

4) Національний банк України дійшов висновку, що банк має достатні фінансові можливості і відповідних спеціалістів для здійснення такої діяльності.

Банк має право здійснювати інші угоди згідно із законодавством України.

Національний банк України має право встановити спеціальні вимоги, включаючи вимоги щодо підвищення рівня регулятивного капіталу банку чи інших економічних нормативів, стосовно певного виду діяльності, передбаченого у цій статті.

Комерційні банки самостійно встановлюють процентні ставки та комісійну винагороду по своїх операціях.

Опубликовано

ЗАКОН УКРАЇНИ Про банки і банківську діяльність Стаття 19. Банківська ліцензія. Банк має право здійснювати банківську діяльність тільки після отримання банківської ліцензії...

Опубликовано

Подозреваю, что в лицензиях, полученных банками, не прописаны полномочия по валютному кредитованию. Выданные банковские лицензии ограничены полномочиями, которые им давал НБУ в соответствии со своим положенням.

А дозвил, что бы про него НБУ не писал (в положенни), не может перепрыгнуть того, что про дозвил написано в Законе про банки. Точнее сами банки не могут использовать дозвил за рамками закона про банки, какую бы песню им не спел НБУ в своем положенни.

Неужели НБУ мог допустить такой глюк? Зачем накачивать дозвил полномочиями, если достаточно полномочий банковской лицензии? Версии есть?

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Гость
Ответить в этой теме...

×   Вы вставили отформатированный текст.   Удалить форматирование

  Only 75 emoji are allowed.

×   Ваша ссылка была автоматически заменена на медиа-контент.   Отображать как ссылку

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Зарузка...